درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24134صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 24 خرداد 1395 - 10:32
یاداشتی از روی درد به قلم دبیر انجمن روابط عمومی ایران
یاداشتی از روی درد ، و درد دلی با جامعه روابط عمومی ایران در رابطه با اعلام موجودیت و مصاحبه گروهی به نام خانه روابط عمومی و تعرض های پیاپی و ناصواب به انجمن روابط عمومی ایران
  

به نام خدا
یاداشتی از روی درد ، و درد دلی با جامعه روابط عمومی ایران در رابطه با اعلام موجودیت و مصاحبه گروهی به نام خانه روابط عمومی و تعرض های پیاپی و نا صواب به انجمن روابط عمومی ایران
میرزابابا مطهری نژاد – دبیر انجمن روابط عمومی ایران *
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199می گویند زمانی که در مشرق زمین مطالعات تشویق می شد ، لوتر جانشین شارلمانی که بضاعتی برای مطالعه نداشت ، امر کرد که نقشه جهان نمای اجدادش را که برروی نقره حک شده بود خرد کنند تا وی بتواند جیره و مواجب سربازانش را بدهد ، حکایت اعلام موجودیت گروهی با عنوان خانه روابط عمومی از چنین حکایت هایی است . افراد و گروهایی در آشفته بازار ظهور رشد لمپنیسم در کشور ، دکانی گشودند و با لوح فروشی و دادن عناوین جعلی ، به افرادی که آلاف و الوفی داشتند جیب های خود را پرکردند و کار علمی و سنجیده در روابط عمومی که انجمن روابط عمومی ایران و مجامع دانشگاهی , سکاندار آن بود را نه نیاز خود می دیدند و نه بضاعت ورود به آنرا داشتند . اکنون که در سایه سیاست های نظم دهی و نظم بخشی به امور در دولت تدبیر و امید احتمال به ضعف گرائیدن ان جریان های لمپنیسم می رود ،برخی ریاکارانه به فکر خرد کردن انجمن روابط عمومی ایران و سایر نهاد های مدنی موجه روابط عمومی افتاده اند تا از این نمد برای امروز خود کلاهی دست و پا کنند . در این راه متاسفانه عده ای از عناصر موجه که به هر علت ازجمله به این علت که عضویت در نهاد های مدنی و علمی روابط عمومی را جز قرار گرفتن در دایره مدیریتی و سیاستگزاری بر نمی تابند را با خود همراه کرده اند تا این حرکت موازی غیر ضرور و در نهایت تضعیف کننده کیان روابط عمومی را با حضور انها بیارایند.


برای روشنگری و اطلاع جامعه روابط عمومی ایران لازم می دانم یاد آوری کنم ، که عناصر اصلی این حرکت موازی ، زمانی عضو انجمن روابط عمومی ایران بودند و در مجمع عمومی دور سوم انجمن که در دانشگاه هنر برگزار شد ، نامزد هیئت مدیره شدند ، اما موفق به کسب رای لازم برای حضور در هیئت مدیره نشدند و به دنبال آن اولین حرکت موازی خود را کلید زدند و انجمن دیگری را بنا نهادند . اما به سرعت بین موسسین آن انجمن نیز شکاف افتاد و هر کدام فعالیت بنگاه داری جداگانه ای در حوزه روابط عمومی به نام خود سند زدند، که البته در برخی از این فعالیت ها به لحاظ رویداد آفرینی و تولید ادبیات جدید در این حوزه آثار مثبتی هم برجای گذاشتند که انجمن روابط عمومی ایران منصفانه و در جای خود از فعالیت های بنگاهی دسته ای از فعالین رویدادهای روابط عمومی که صادقانه خدمت کردند و مشمول خطاب ما نمی شوند و حتی این بخش تلاش این گروه که مورد خطاب ما هستند ، قدردانی و حمایت کرده و خواهد کرد .


اما سردمدار این حرکت غیر اصولی جدید از همان آغاز فعالیت خود کژراهه ای را بنا نهاده، که هرچه به جلو می رود آثار مخرب و غیر حرفه ای و منفعت طلبانه آن بیشتر خود را نمایان می سازد .

زین آتش نهفته که در سینه من است خورشید شعله ای است که در آسمان گرفت ( حافظ )


با کمال تاسف از چنین تحرکات نسنجیده و مخرب و با تشکر از افراد و تشکل هایی که نسبت به این موضوع اعلام مخالفت نموده اند ، نکات زیر را به عنوان یک فرد دلسوز روابط عمومی و فعال مدنی ، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع خانواده بزرگ روابط عمومی کشور و حامیان جامعه مدنی می رسانم :


1- انجمن روابط عمومی ایران و شخص این جانب به عنوان عضو مؤسس ، هیئت مدیره و در دوره ای رئیس انجمن ، همواره از ایجاد نهاد های مدنی روابط عمومی که با انگیزه توسعه و پیشرفت هنر ، فن روابط عمومی توسط افراد صاحب صلاحیت ایجاد شده یا شود ، حمایت کرده و حمایت خواهد کرد ، اما به شهادت ربع قرن فعالیت خالصانه انجمن روابط عمومی ایران و بیش از سه دهه فعالیت حرفه ای این حقیر و به احترام بنیانگزاران صادق و خالص انجمن چون زنده یاد دکتر حمید نطقی ، زنده یاد محمد ملازم و دلسوزانی که در قید حیات هستند اما به دلیل تغییر فعالیت اجتماعی خود از فعالیت در انجمن بصورت رسمی جدا افتادند ، اما دغدغه روابط عمومی و انجمن را داشته و دارند ،و احترام همراهانی که بعد از تاسیس به انجمن پیوستند ، زنده یادان دکتر مجتبی جبل عاملی ، سیروس پارسا ، محمد تحریری ، ..... و حامیانی چون زنده یاد دکتر کاظم معتمد نژاد و اساتید برجسته و صاحب نام ارتباطات چون پروفسور یحیی کمالی پور که دو سال پیش در یک سخنرانی مؤکدا این خطر را گوشزد و از همه خانواده روابط عمومی در خواست کرد از موازی کاری بپرهیزید و همگی در زیر نام انجمن روابط عمومی ایران فعال شوید و این معنا را باری دیگر در پیامش به یک همایش روابط عمومی در سال جاری نیز تکرار کرد ، هرگز از کژی و انحراف و تلاش هایی که مصادره کیان روابط عمومی را برای منافع فردی و گروهی نشانه گرفته اند همراه نخواهیم بود و برای صیانت صنفی هر اقدام و توضیحی را حق خود و اعضای انجمن از ابتدا تا کنون ، و دوستداران روابط عمومی می دانیم .


2- اظهار نظر و قضاوت غیر منصفانه و مغرضانه برخی از این افراد در مطلبی که به عنوان میز گرد با تعدادی از مؤسسین به اصطلاح خانه روابط عمومی در مورد انجمن و فعالیت ها و نقش ان ابراز شده را محکوم و به همراهان این افراد در این میزگرد و در هیئت مؤسس به اصطلاح خانه روابط عمومی هشدار می دهیم که اجازه ندهند افرادی حریم علمی و حرفه آنها را بستر دروغ پراکنی وشبهه افکنی در مورد انجمن روابط عمومی ایران قرار دهند .


3- از وزارت محترم کشور و سایر مبادی مجاز به صدور مجوز انتظار است در صدور پروانه به متقاضیان فعالیت مدنی و صنفی توجه لازم را مبذول داشته تا حقی از نهاد های با سابقه تضییع نشود .


به نظر من اصطلاح خانه به لحاظ حقوقی مانند سندیکا یا اتحادیه معطوف به این واقعیت است که نمایندگان نهاد ها و صنوف موجود به یک مفهوم ، گرد هم آیند و تشکیلاتی از این نوع را کلید بزنند ، مانند خانه مطبوعات ایران و خانه کشاورز و مشابه آن ، خانه روابط عمومی که نه تنها نمایندگان بیش از 12 تشکل ثبت شده روابط عمومی در تهران و استانها و نهاد های علمی و دانشگاهی در ان حضور ندارند ، بلکه اکثرا با صدور بیانیه یا مصاحبه ، مخالفت خود را با آن اعلام داشته اند ، نمی تواند با اهداف نهاد سازی وزارت کشور و سایر مبادی همسو باشد . لذا انتظار است ، از صدور مجوز حد اقل با چنین نامی که القای حضور فعالین مدنی این صنف و حرفه فن را دارد جلوگیری نمایند .


4- این جانب به عنوان دبیر انجمن روابط عمومی ایران ، نخستین نهاد مدنی روابط عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با ربع قرن فعالیت مدنی ،از همه علاقمندان و متخصصین و مدیران و کارشناسان روابط عمومی و اساتید و دانشجویان این رشته و رشته های مرتبط برای عضویت در انجمن دعوت می نماید تا در فاصله پیش روی تا انتخابات دور نهم هیئت مدیره در تعامل فکری و عملی با اعضا در صورت تمایل نامزد هیئت مدیره شده و در صورت کسب رای لازم ، در فعال تر کردن انجمن سهیم شوند . به نظر ما اگر ضعفی در عملکرد انجمن وجود دارد ، راه حل مدنی و عقلانی تبدیل آن ضعف به قوت ، قبول عضویت و مشارکت بیشتر در ارکان و کمیته های انجمن وفق اساسنامه مصوب است ، نه موازی کاری و اقدامات تخریبی که هم بر خلاف اصول مسلم روابط عمومی است و هم برخلاف عقلانیت مشارکت های مدنی .
بیا عاشقی را رعایت کنیم ز گلهای عاشق حمایت کنیم


5- از مدیران ، کارشناسان ، اساتید و برخی از اعضای انجمن روابط عمومی که به هر علت و با هر انگیزه ای با چنین حرکت تفرقه انگیز و در جهت منافع انحصار طلبانه و غیر مدنی افرادی همراه شده اند ، مشفقانه و درمندانه می خواهم تا دیر نشده از موازی کاری تضعیف کننده روابط عمومی تبری جسته و خوش نامی خود را هزینه راهی که قطعا محکوم به شکست است نکنند ، امید که این توصیه مشفقانه را از دوستان ازمون پس داده خود پذیرا باشند .


6- از آنجا که محرکین چنین تلاش های موازی و اقتدار گرایانه ، به دنبال بستر سازی تسهیل کننده ،ملاقات با شخصیت های مورد احترام جامعه را در برنامه های خود منظور می کنند ، از دفاتر این عزیزان انتظار است یدون تحقیق و شناخت بویژه زمانی که هنوز نتوانسته اند در درون جامعه هدف خود حد اقل مشروعیت صنفی ، علمی و اجتماعی را کسب کنند ، فرصت ملاقات و سخن گویی از طرف یک جمعیت یا صنفی را فراهم نکنند و یا حد اقل واقعیت وجودی آنها را به شخصیت ملاقات کننده بدهند تا از قبل این بی دقتی صدمه ای متوجه شخصیت های مورد احترام جامعه نشود.


7 – با مدد گرفتن از ساحت معنوی شادروان قیصر امین پور خطاب به این تفرقه افکنان یاداشت را به پایان می رسانم و از خانواده بزرگ روابط عمومی کشور بویژه از دانشگاه ها و مجامع علمی و دانشجویی که پویایی ویژگی ذاتی آنهاست ، خاضعانه درخواست می کنم و انتظار دارم نسبت به ایفای نقش هدایتی خود در پیش گیری از انحراف و تفرقه اهتمام نمایند :
این حنجره ، این باغ صدا را نفروشید
این پنجره ، این خاطره ها را نفروشید
در شهر شما باری اگر عشق فروشی است
هم غیرت آبادی ما را نفروشید
23 خرداد 1395
*
• عضو مؤسس و هیئت مدیره و دبیر انجمن روابط عمومی ایران
• کارشناس ارشد ، مشاور و مدرس و پژوهشگر ارتباطات و روابط عمومی
• مدیر مؤسسه فرهنگی ،هنری کوکب شب
• کارشناس ارشد و مشاور و مدرش امور فرهنگی
• عضو انجمن بین المللی مدیران حرفه ای ( ISPIM (

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد