شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «اقتصاد مقاومتی» و الزامات کوتاه مدت و بلند مدت آن که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، یکی از اولویت های کنونی کشور است و نامگذاری سال 1395 از سوی معظم له با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» دلیل محکمی بر اهمیت این مولفه برای کمک به ارتقای تولید داخلی کشور است که عزم جدی همه مردم و مسئولان را می طلبد.
درحال حاضر اقتصاد مقاومتی نقشه راه و اصلی ترین محور تصمیم گیری و برنامه ریزی ها در تمام بخش های اجرایی به ویژه اقتصاد کشور است و بازار پول و سرمایه به دلیل نقش تعیینکننده در جهتدهی به فعالیتهای اقتصادی و تاثیری که بر شاخصهای کلان اقتصادی مانند نرخ تورم، رشد اقتصادی و... دارد، اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
از سوی دیگر؛ باتوجه به ایجاد شرایط اقتصادی پس از برجام و برنامه های پیش بینی شده برای رشد اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه، نظام بانکی کشورمسئولیت سنگینی برای کمک به توانمندسازی بخشهای مختلف اقتصادی، تأمین منابع مالی مورد نیاز بنگاههای اقتصادی خرد و کلان در مسیر حرکت به سوی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برعهده دارد و نقش محوری در دستیابی به اهداف این بخش خواهد داشت.
بدیهی است روابط عمومیها نیز به عنوان حلقه های ارتباطی درون و برون سازمان با برنامه ریزی هوشمندانه در اجرای این برنامه ها نقشی اساسی برعهده خواهند داشت زیرا علاوه بر ایفای نقش ذاتی خود در معرفی خدمات و محصولات همچنین اطلاع رسانی شفاف از فعالیت های سازمان متبوع، می توانند به دیگر واحد های سازمان برای حفظ منافع کشورکمک کنند.
این درحالی است که اطلاع رسانی مناسب از خدمات قابل ارائه همچنین فعالیت ها و اقدامات انجام شده همسو با اقتصاد مقاومتی از قبیل طرح های دانش بنیان و دیگر فعالیت هایی که در ارتقای تولید و ثروت ملی نقش دارد، یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه فعالان روابط عمومی قرار گیرد.
از این رو انتظار می رود فعالان روابط عمومی به ویژه روابط عمومی نظام بانکی کشور برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت ها و بسترهای اطلاع رسانی موجود تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.
« بیست وهفتم اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی» فرصتی است تا از یک سو در عملکرد، شناسایی نقاط قوت وضعف واحدهای مختلف روابط عمومی همچنین واکنش به رویدادهای پیرامون خود بازنگری کنیم و از سوی دیگر، برای ایفای نقش خود نسبت به همکاران و مخاطبان تلاش مضاعفی داشته باشیم.
بدون تردید چنین ظرفیتی در همه تلاشگران عرصه روابط عمومی سراسر کشور وجود دارد و همان طور که می دانیم؛ اشتراک دانش و اشتیاق به فعالیت و اخلاق حرفه ای، شناخت توانمندی های تخصصی و حرفه ای کارکنان،توسعه مهارت های حرفه ای، استفاده از ابزارهای نوین، شکوفایی استعداد های نهفته،گسترش تعاملات سازنده با رسانه ها، و ...... مسیر ما را برای تعالی روابط عمومی حرفه ای هموارتر خواهد کرد.
|