درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:44   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24044صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 25 خرداد 1395 - 08:01
روابط عمومی و رسانه های نوین
اصغر شمس نظری- مدیر روابط عمومی بانک سینا - عصری که در آن به سر می بریم، عصر ارتباطات و عصر استفاده از تکنولوژی و رسانه های نوین لقب گرفته است. در شرایطی قرار گرفته ایم که مخاطبین، لحظه به لحظه به یمن وجود این رسانه ها، از وقایع و حوادث روز جهان مطلع می شوند و خود در انتشار آن مشارکت می کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عصری که در آن به سر می بریم، عصر ارتباطات و عصر استفاده از تکنولوژی و رسانه های نوین لقب گرفته است. در شرایطی قرار گرفته ایم که مخاطبین، لحظه به لحظه به یمن وجود این رسانه ها، از وقایع و حوادث روز جهان مطلع می شوند و خود در انتشار آن مشارکت می کنند.

 

قطعا در چنین شرایطی، از روابط عمومی ها که به عنوان منبع تولید اطلاعات سازمانی و منشاء اقناع مخاطبین فعالیت می کنند، انتظار می رود نقش موثرتری را در ایجاد محیط مناسب برای تعامل با آنها ایفا نمایند.

 

اگرچه ممکن است بعضاً قوانین و دستورالعملهای درون و برون سازمانی و چارچوب های خاص حاکم بر هر سازمان، بر روند کار روابط عمومی ها تاثیر بگذارد اما در مجموع به موقعیتی پا گذاشته ایم که از یکسو برخورد انفعالی و چشم پوشی از آن به دلیل واکنشهایی که جامعه در قبال آن دارد، امکانپذیر نیست و از سوی دیگر قدم گذاشتن به این عرصه بدون شناخت از فضا، نداشتن برنامه مدون و آشنا نبودن با شیوه های بکارگیری صحیح رسانه های نوین و وسایل ارتباطی عصر جدید، می تواند زمینه ساز ایجاد چالش ها و پیامدهای ناشی از آن باشد.

 

رسانه ها به مثابه تیغ دولبه ای عمل می کنند که هم دارای مزایا و هم معایبی هستند. بنابراین باید در نحوه بکارگیری این ابزارها و اینکه به دنبال چه هدفی هستیم و چه دستاوردی را از بکارگیری آن در نظر داریم، دقت نماییم.

 

کاربرد مدل معروف 6W در تبلیغات و روابط عمومی که دربرگیرنده مفاهیمی چون مخاطب کیست(who) و کجاست(where)؟ چه(what) پیامی را چرا(why) باید به او انتقال داد و از طریق کدام(which) رسانه و چه وقت(when) باید اقدام نمود، در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

مجموع مزایای متعددی که رسانه های نوین از آن برخوردارند نظیر اطلاع رسانی لحظه ای، کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت، فراگیری و فرامنطقه ای بودن آن و ایجاد ارتباط دوسویه و هدفمند که از لازمه ها و بایسته های روابط عمومی ها است، این نهاد را بر آن می دارد تا زودتر از قبل برای استفاده از این ظرفیت جدید برنامه ریزی نماید و با بازنگری در سیاست ها و چشم اندازها و تدوین برنامه منسجم و آینده نگر، زمینه حضور موثر و مدیریت شده را در این عرصه فراهم سازد.

 

طبیعتاً برای تداوم این حضور و پیشگیری از افتادن در دام روزمرگی و یکنواختی که پس از مدتی دامنگیر روالهای اداری می شود، لازم است سازوکارها و تدابیر لازم از سوی دست اندرکاران امر روابط عمومی اندیشیده شود و با بهره گیری از تجارب مشابه و تسلط بر اخبار و رویدادهای روز و ارتقاء سطح دانش و تجهیز به علم روز، زمینه ایجاد ارتباطی موثر و مفید را برای مخاطبان خود فراهم آورند.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
میرزابابا مطهری نژاد
| 1395/3/27 - 21:38 |     0     0     |
درود بر جناب َشمس نظری ، فقط جهت تکمیل فرمایش شما عرض می کنم که قرن بیست عصر ارتباطات و پدیده های چون دهکده جهانی بود و قرن ۲۱ عصر اطلاعات و دهکده اطلاعاتی است .و روابط عمومی ها باید به جامعه اطلاعاتی فکر کنند و جامعه اطلاعاتی یعنی جامعه ای که در محور افقی به دسترسی اطلاعات تاکید دارد و در محور عمودی به lct یا تکنولوژی نوین ارتباطی به عنوان یک واحد اقتصادی و به اطلاعات به عنوان کالا نگاه می کند .و فردا عبور از جامعه اطلاعاتی به سمت جامعه دانایی است .اگر روابط عمومی امروز فقط به ارتباط سرگرم باشد با اجازه شما نیم قرنی عقب است


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد