درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24012صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 14:40
نقش روابط عمومی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل‏
دکتر هادی کمره ای/ مدیر روابط عمومی و بازاریابی بانک توسعه تعاون‏ - نقش روابط عمومی را می‌توان در تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و ایجاد بستر فرهنگی برای توسعه آن در سطح جامعه، نهادها و سازمان‌ها و از جمله مقامات و مسئولین دانست.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آن هم در سالی که با اجرائی شدن برجام انتظار می‌رود شاهد رشد اقتصادی و بهبود شرایط ایران در جامعه بین الملل باشیم تأمل برانگیز است که برای فهم آن توجه به گفتمان معظم اله طی چند سال اخیر لازم به نظر می‌آید.‏


رهبری معظم انقلاب اسلامی در مورخه 20 اسفند ماه 1392 و در جمع صدها نفر از مسئولان دستگاه‌های مختلف، فعالان اقتصادی و مدیران مراکز علمی، رسانه ای و نظارتی، با تبیین م?لفه های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصویبی مجمع محترم مصلحت نظام، عوامل و انگیزه‌های تدوین این سیاست‌ها و الزامات و انتظاراتی که در این زمینه از مسئولین وجود دارد را برشمردند و عزم جدی مسئولان، تبدیل سیاست‌ها به برنامه‌های زمان بندی شده اجرایی، نظارت دقیق، و گفتمان سازی در این حوزه را خواستار شدند، وظیفه ای که تصور می‌شود از وظایف ذاتی روابط عمومی باشد.روابط عمومی کار آمد با آگاهی به شرایط زمان خود، سازمان و جامعه را با سبک‌های جدیدی از زندگی اقتصادی-سیاسی و روابط فرهنگی آشنا می‌سازد.‏


امروز، در عصر جهانی شدن و اینترنت که جهان به دهکده ای تشبیه می‌شود و با فشار دکمه ای ارقامی در سطح نجومی بین اقتصادهای مختلف جابه جا می‌شود، اقتصادی که از مزیت نسبی کمتری برخوردار است، شکنندگی بیشتری دارد. نه می‌توان از منافع مادی و حتی معنوی سرشاری که این مبادلات به همراه می‌آورند چشم پوشی نمود و نه می‌توان خطراتی را نادیده گرفت که به واسطه این پدیده استقلال کشورها مورد تهدید قرار می‌گیرد. مرزهای جغرافیائی کارکردهای گذشته خود را ندارند و روند ادغام اقتصاد کشورها در اقتصاد جهانی اجتناب ناپذیر شده است. اقتصادی در انتهای این روند دست بالا را خواهد داشت که مزیت‌های نسبی خود را بشناسد و آن‌ها را تقویت نماید و این از نگاه رهبری معظم انقلاب دور نمانده است.‏


ایشان با دوراندیشی با اشاره به پویایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این سیاست‌ها را قابل تکمیل و انطباق با شرایط گوناگون می‌خوانند به نحوی که در مقام عملً، اقتصاد کشور را به حالت انعطاف پذیری می‌رسانند و شکنندگی اقتصاد را در شرایط مختلف (تحریم یا غیر تحریم) برطرف می‌کنند چرا که خط و مشی اقتصاد مقاومتی منطبق بر علم روز و منطق است، منحصر ایران نیست و در سال‌های اخیر با توجه به تداوم بحران اقتصادی درجهان، بسیاری از کشورها با توجه به شرایط و ساختارهای درونی خود به دنبال مقاوم سازی اقتصاد هستند.‏


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در تشریح علل و انگیزه تدوین و ابلاغ سیاست‌های مقاومت اقتصادی به بیان چهار عامل اصلی می‌پردازند: نگاه به ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی کشور، حل مشکلات مزمن و دیرپای اقتصادی، مقابله با تحریم‌ها و کاهش کامل تأثیرپذیری اقتصاد کشور از بحران‌های اقتصاد جهانی. و البته، الزامات این سیاست‌ها را نیز بیان می‌دارند. از منظر ایشان اقتصاد مقاومتی، ریاضت نیست بلکه اگر این سیاست‌ها اعمال شود موجب آسایش و رفاه خواهد شد.‏


رهبر انقلاب، ورود به میدان عمل را دومین انتظار خود از مسئولان برمی شمرند و خاطرنشان می‌نمایند که این طرح و سیاست‌های کلی باید به برنامه‌های گوناگون اجرایی تبدیل شود تا حماسه اقتصادی، واقعاً بوجود آید.‏


در واقع، مدل اقتصاد مقاومتی، بر ظرفیت‌های درونی، مادی و معنوی، مزیت‌های تولید ملی و تلاش بر درون‌زایی به‌عنوان پایه‌های ایجاد اقتصادی مقاوم در هر شرایطی و از جمله شرایط تحریم و تشدید فشارهای خارجی، تاکید دارد.‏


به این ترتیب، نقش روابط عمومی را می‌توان در تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و ایجاد بستر فرهنگی برای توسعه آن در سطح جامعه، نهادها و سازمان‌ها و از جمله مقامات و مسئولین دانست.‏


روابط عمومی در ارتباط دو سویه و همسنگی که از یک طرف در درون و برون سازمان و از طرف دیگر با در نظر گرفتن منافع توأمان مشتریان، مخاطبان و گروه‌های ذی نفع برقرار می‌کند می‌تواند نقش بسزایی در توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی داشته باشد.‏


روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مرکز اطلاع رسانی و اطلاع یابی آن است. و اولین نکته ای که در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد این است که سازمان بتواند با برنامه ریزی صحیح ظرفیت‌های موجود خود را شناسایی نماید و علاوه بر آن، ظرفیت‌های موجود در جامعه را نیز شناسایی کند تا باتوجه به نیاز جامعه و شرایط موجود به یک برنامه ریزی و استراتژی دقیق دست یابد و آن را به عرصه ظهور و عمل برساند. از طرف دیگر، می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که ماهیت و هدف اقتصاد مقاومتی آن است که با همدلی بتوان نسبت به کاهش وابستگی کشور به جوامع دیگر اقدام کرد و در این حوزه روابط عمومی به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و رابط بین سازمان و نهادهای موازی و همچنین مخاطبان می‌تواند نقش اساسی ایفا کند. نقش روابط عمومی‌ها از چند منظر در اقتصاد مقاومتی قابل بررسی است. اولین نکته فرهنگ سازی روابط عمومی‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اس.‏
فرهنگ سازی به مفهوم این که روابط عمومی‌ها جنبه‌های متفاوت اقتصاد مقاومتی، اهمیت، نقش و جایگاه آن را تحلیل کرده و بطور صریح و شفاف به مخاطبان انتقال دهند تا در جامعه نگاه و اشتراک فکر یکسانی نسبت به این موضوع بوجود آید. این موضوع به عنوان شالوده و اساس اولیه اجرای اقتصاد مقاومتی شناخته می‌شود. فرهنگ سازی نیازمند اشراف لازم روابط عمومی‌ها از موضوع اقتصاد مقاومتی و آشنایی به جنبه‌های این موضوع است.‏


موضوع دیگری که باید روابط عمومی سازمان‌ها در نظر بگیرند، بررسی نقش و برنامه‌های سازمان مربوطه در زمینه اقتصاد مقاومتی است. یعنی زمانی که نسبت به این موضوع اطلاع کافی را کسب کردند، با مخاطبان خود با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای ویژه خود و بویژه از طریق ظرفیت موجود رسانه‌ها تعامل و گفتگوی سازنده ای داشته باشند.‏


نکته بعدی که باید به آن توجه شود نقش روابط عمومی‌ها در حوزه پژوهش است. بدین معنا که نیازهای مخاطبان با در نظر گرفتن فعالیت و رسالت سازمان شناسایی و ظرفیت‌های موجود و حوزه‌های فعالیت نهادهای موازی تعیین شده و سپس تمامی اطلاعات پردازش و تحلیل شود. با این اقدامات، روابط عمومی در فرایند تصمیم سازی سازمان ورود می‌کند.‏


پژوهش از اصلی‌ترین وظایف روابط عمومی است که باید شاهد نگاهی علمی و دقیق برای ورود به این عرصه باشیم تا بدین گونه سعی شود سازمان براساس شناخت صحیح تصمیم گیری کند. بدون پزوهش هر اقدامی به منزله عمل کورکورانه است.‏


نکته دیگری که باید روابط عمومی مدنظر قرار دهد، سرعت در ارائه پاسخگویی و خدمات به مخاطبان است یعنی روابط عمومی باید تسهیل گر فرایند ارتباطی مخاطبان و سازمان خود باشد.‏


روابط عمومی باید پس از پژوهش، شناخت و تحقیق، برنامه محور عمل کرده و کمپین‌هایی را با برنامه‌های مشخص تشکیل دهد تا دچار روزمرگی نشود و براساس یکسری اقدامات و فعالیت‌های طرح زیری شده و سنجیده البته با در دست داشتن استراتژی مشخص عمل کند.‏


مسئله دیگر و مهم برقراری ارتباط مؤثر بین نهادها و نهادهای موازی و افراد صاحب نظراست، وظیفه ای که بر عهده روابط عمومی است. طرح و چکش کاری مستمر ایده‌ها به سازمان و در مرحله اجراء برای برحذر ماندن از پرداخت هزینه‌های اضافی کمک می‌کند


و مراد از اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام عظمی ولایت نیز همین است. جهان مدرن امروز متکی بر عقلانیت است. هیچ فعالیت اقتصادی صورت نمی‌گیرد مگر آن که در مورد آن هزینه و فایده شود. وظیفه روابط عمومی در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به مفهوم ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، همدلی و همزبانی و سرانجام اقدام و عمل است.‏


اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه‌های سازمان از کاهش هزینه‌های غیر ضروری گرفته تا اقداماتی که مرتبط با منافع مخاطبان و جامعه، قابلیت برنامه ریزی و اجرا دارد، ساری و جاری است. روابط عمومی اتاق فکر و پل ارتباطی سازمان و ذی نفعان آن است. ایجاد فضای لازم برای تعامل بین همکاران، تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی و برگزاری جلسات مستمر با دعوت از صاحب نظران و همچنین گرفتن مشاوره از افراد در درون سازمان و در نهایت فراهم کردن تریبون‌های آزاد برای تبادل نظر می‌تواند در شناسایی بهترین راهکارها برای اجرایی کردن اهداف کلان مفید باشد.‏


بانک توسعه تعاون هم سو با سیاست‌های نظام، بانک مرکزی و دولت همواره در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی فعال و آماده می‌باشد و با طرح مستمر موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در جلسات درون سازمانی و از جمله همایش اخیر خود درخصوص تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های بانک در ارائه خدمات به مشتریان برای سال 95، به طرح و بررسی همه جانبه موضوع در عالیترین سطح و از جمله درشورای مدیران همت گمارده است. ‏


بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد برخاسته از اصل 44 قانون اساسی همچنین در برنامه‌ها و سیاست‌های جاری خود بر تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی بویژه در حوزه تعاون به عنوان عمده‌ترین حوزه فعالیت بانک، تاکید بسیاری دارد و متعهد می باشد.‏/ منبع ماهنامه ترقی اقتصادی
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد