درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:44   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23996صفحه نخست » چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 10:29
آموزش تحقیقات بازاریابی
ارائه گزارش به تصمیم‌ گیرندگان
در جلسات گذشته در خصوص نمونه‌گیری و تعیین میزان حجم نمونه بحث و بررسی صورت پذیرفت. در این جلسه و جلسه آتی نحوه ارائه گزارش به تصمیم‌گیرندگان ارائه می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در جلسات گذشته در خصوص نمونه‌گیری و تعیین میزان حجم نمونه بحث و بررسی صورت پذیرفت. در این جلسه و جلسه آتی نحوه ارائه گزارش به تصمیم‌گیرندگان ارائه می‌شود.

ارائه خلاصه گزارش

زمانی که نیاز باشد تصمیمات قبل از آگاهی از تمامی یافته‌های تحقیق اتخاذ شود، جلسه‌ای برای ارائه بخش‌های اصلی نتایج تحقیق تشکیل می‌شود. به‌عنوان مثال یک تحقیق کیفی که در خصوص توسعه یک محصول جدید انجام شده و آژانس فقط به دنبال دانستن مفاهیمی است که باید برای مرحله بعدی تحقیق و توسعه انجام یابد، در اینجا نیازی به در دست داشتن یافته‌های دقیق و کامل نیست.

اگرچه نوشتن یک گزارش یا ارائه آن با کمک اسلایدهای نرم‌افزار پاورپوینت یا بخش‌های گزارش، بر مبنای ساختار پرسشنامه و با پرداختن جداگانه به هر سوال در حضور مخاطب فرآیند ارائه یا خواندن گزارش را آسان می‌کند اما به سه دلیل زیر بهترین روش ارائه و گزارش‌دهی نیست:

- پرسشنامه با در نظرگرفتن پاسخ‌دهنده و با هدف جلب توجه او طراحی می‌شود و در این طراحی، ذهنیت تیم بازاریابی نادیده گرفته می‌شود.

- در پرسشنامه برای رسیدن به درکی از موضوع مثل فرآیند خرید یا تصویر برند از سوالات مختلف و مجزایی استفاده می‌شود اما ممکن است تیم بازاریابی در نظر داشته باشد این سوالات را برای رسیدن به اطلاعات کاربردی مورد نظر خود ترکیب کند.

- حتی در نظرسنجی‌های کیفی، جوابی که به سوالات داده می‌شود مهم نیست بلکه معنای پاسخ‌ها در مفهوم اهداف بازاریابی است که اهمیت دارند.

بهترین رویکرد استفاده از یک تکنیک استاندارد برای ارائه است:

1- به آنها بگویید در خصوص چه موضوعی قرار است برای آنها صحبت کنید

با توجه به مشغله زیاد افراد و اینکه جلسات همیشه وجود دارد بهتر است به مخاطبان، اهداف و آنچه تحقیق به دنبال ارائه آن است را گوشزد کنید. اسلایدهای ساده زیر برای این کار نیاز است:

1- عنوان پروژه و شخص انجام‌دهنده آن و شماره تماس‌های ضروری

2- پیشینه‌ای از تحقیق، دلیل انجام آن در حال حاضر چیست و افراد یا چیزهایی که محرک انجام آن بوده‌اند چه کسانی هستند.

3- اهداف بازاریابی (طبق آنچه در پروپوزال قید شده است)

4- اهداف تحقیق (طبق آنچه در پروپوزال قید شده است)

5- روش تحقیق و نمونه آماری (شرح کامل آنها در گزارش باید قید شود)

2- مواردی که باید ارائه شوند را بیان کنید

یافته‌های تحقیق را در دل بخش‌های مبتنی بر اهداف تحقیق بیاورید. در ارائه تحقیق کمی شما می‌توانید از جداول و نمودارهای خلاصه و به‌صورت بصری استفاده کنید. در تحقیق کیفی، می‌توانید کلیپ‌های ویدئویی را که از جلسات کانونی گرفته‌اید در جلسه به همراه داشته باشید. (جز در موارد ضروری، سانسوری در این ویدئوها نباید اعمال شود).

3- آنچه در گذشته با آنها گفته بودید را یادآور شوید
چند اسلاید در خصوص نتیجه‌گیری و نکات اصلی نشان دهید. این اسلایدها مبنای خلاصه مدیریتی در گزارش‌ها نیز هستند.

4- پیشنهاداتی به آنها در مورد کار تحقیقاتی در آینده بدهید

یک ارائه یا گزارش در حالت معمول با بخش پیشنهادات پایان می‌یابد البته این به ارتباط با دریافت‌کننده خدمت (چه داخلی باشد و چه خارجی) و آنچه در گذشته در پروپوزال ارائه شده بستگی دارد. بهتر است خود را در حال ارائه تصور کنید تا مطمئن شوید تمامی موارد لازم برای امکان ارائه این مرحله پیشنهادات را فراهم کرده‌اید.

در حالت معمول زمانی نیز در انتهای ارائه گزارش به پاسخگویی به سوالات مخاطبان اختصاص می‌یابد. سپس رونوشت‌هایی از جداول یا فایل دی وی دی جلسات گروه کانون (منوط به گرفتن امضا از اعضای شرکت‌کننده در فرم جواز پخش فایل در آغاز برگزاری جلسات گروه کانون) به حضار ارائه می‌شود.

مهارت‌های ارائه

ارائه گزارش به شما فرصتی برای تحت تاثیر قراردادن مدیر ارشد سازمانِ دریافت‌کننده خدمت و در نتیجه گرفتن پروژه‌های تحقیقاتی آتی این سازمان می‌دهد. بنابراین با بهره‌گیری از مهارت‌های کلیدی ارائه؛ سعی کنید این فرصت را از دست ندهید.

- به‌صورت خلاصه خود را معرفی کنید، شاید نام شما را فراموش کرده باشند. به حاضرین در جلسه، کارت ویزیت خود را نشان دهید.

- به آرامی و شمرده شمرده و همراه با کمی تغییر در بلندی صدا با آنها صحبت کنید زیرا هیچ چیزی خواب آورتر از صحبت کردن با یک آهنگ ثابت و یکنواخت نیست.

- از تماس چشمی با افراد بهره بگیرید و لبخند بر لب داشته باشید.

- از روی اسلایدها یا صفحه نمایش برای آنها نخوانید.

- از ترکیبی از اسلاید‌های متفاوت استفاده کنید.

- از نمودارها و رنگ‌های مختلف بهره بگیرید.

- ارائه را طولانی نکنید و به‌موقع و حتی کمی زودتر از موعد آن را تمام کنید.

در جلسه آتی در خصوص اجزای گزارش تحقیق مطالبی ارائه خواهد شد.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد