درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:08   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2399صفحه نخست » خبر یکشنبه، 30 دی 1391 - 18:58
نتایج بررسی مسایل اخلاقی رسانه ای در روابط عمومی منتشر شد
متخصصان روابط عمومی هنگامی که تحت فشارهای غیراخلاقی قرار می گیرند افراد «بله قربان گو» نیستند دکتر مارلنز اس. نیل استاد دانشکده روزنامه نگاری، روابط عمومی و رسانه جدید در کالج هنر و علوم دانشگاه بیلور و محقق این مطالعه می گوید: تحقیق جدیدی از 30 نفر از متخصصان ارشد روابط عمومی که بسیاری از آن ها به عنوان «وجدان سازمان» خدمت کرده اند، نشان داد که مردم آن ها را به عنوان «صدای مستقل» در سازمان می شناسند نه به عنوان افرادی گرفتار با چشم اندازها و سیاست ها.
  

شارا، زهرا بابازادگان- متخصصان روابط عمومی هنگامی که تحت فشارهای غیراخلاقی قرار می گیرند افراد «بله قربان گو» نیستند

بر اساس یافته های محققان دانشگاه بیلور، متخصصان روابط عمومی که به مدیریت ارشد مشاوره اخلاقی ارایه می دهند نسبت به منافع عمومی و وظایفشان نسبت به سازمان هایشان سرسخت هستند.

دکتر مارلنز اس. نیل استاد دانشکده روزنامه نگاری، روابط عمومی و رسانه جدید در کالج هنر و علوم دانشگاه بیلور و محقق این مطالعه می گوید: تحقیق جدیدی از 30 نفر از متخصصان ارشد روابط عمومی که بسیاری از آن ها به عنوان «وجدان سازمان» خدمت کرده اند، نشان داد که مردم آن ها را به عنوان «صدای مستقل» در سازمان می شناسند نه به عنوان افرادی گرفتار با چشم اندازها و سیاست ها.

این تحقیق در مجله اخلاقی رسانه جمعی: بررسی مسایل اخلاقی رسانه ای منتشر شد.

محققان، مصاحبه های کاملی با متخصصان ارشد روابط عمومی با متوسط 27 سال تجربه، در ایالات متحده آمریکا و استرالیا ترتیب دادند.

شرکت کنندگان در مطالعه اذعان داشتند که صحبت در مورد مسائل حساس اخلاقی نیازمند شجاعت است.. تعدادی از آن ها به علت امتناع از انجام کارهای پرهیاهو و غیر اخلاقی از کار اخراج شدند؛ دو نفر از آن ها به علت اینکه مشاوره های آنان پذیرفته نشده بود استعفا کردند از جمله یکی که حاضر نشد اطلاعات نادرست در مطبوعات منتشر شود.

یک از شرکت کنندگان در تحقیق گفت: «من نمی توانم اعتبارم را از دست بدهم ... به عنوان متخصصان روابط عمومی، اعتبار تمام چیزی است که داریم و اگر من اعتبارم را در این جا از دست بدهم، هرگز نمی توانم جای دیگر با کس دیگری دوباره شروع کنم.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان بیان داشت: «یکی از دلایل رابطه خوبی که با رییس شرکت دارم این است که او می داند من همیشه با او موافق نیستم.»

یکی دیگر از موانع عمده، برداشت اشتباه رایج در میان مدیران ارشد است که روابط عمومی چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی نیست، که نقش های متخصصان روابط عمومی را به حلال مشکلات محدود می کند.

داشتن رابطه خوب با مشاوران حقوقی سازمان امری حیاتی است. همینطور است دسترسی به تصمیم گیرندگان. حصول اطمینان از اجتناب از حریق بهتر از مقابله با آتش است... کنترل خسارت در یک بحران.

به گفته نیل شرکت کنندگان نسبت به چگونگی ارتباط بدون قضاوت با مدیریت، نقش کلیدی داشتند.

یکی از شرکت کنندگان تجارب خود را در شرکت مشت آهنی که در آن رویکرد مدیران ارشد یکی از روش های «هر کاری می گویم انجام بده و از من سوال نپرس» بود با تجارب موثر و مفیدترش در شرکت دیگری مقایسه کرد. او گفت: «در این شرکت هیچ کس تحقیر نمی شود، مدیران احساس نمی کنند که شما قدرت و اختیار آن ها را زیر سوال می برید. آنها بیشتر در حال و هوای یادگیری بیشتر هستند. آن ها سوالات بسیاری می پرسند و اطلاعات بسیاری جمع آوری می کنند.»

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد