درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23927صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 17 خرداد 1395 - 10:13
امروز بیش از «سواد رسانه ای» به «سواد تحلیل رسانه ای» نیازمندیم
امروز نیاز ما به «سواد تحلیل رسانه ای» بیش از رویکرد «سواد رسانه ای» است. آنچه که در فهم رسانه ها اتفاق می افتد،‌ فهم مبتنی بر تحلیل محتوای آنها است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز گذشته (یکشنبه ۱۶/۳/۱۳۹۵) دکتر حسن بشیر، دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) در «همایش ملی روشهای تحلیل اطلاعات» که در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، با ارائه مقاله ای با عنوان «دیپلماسی گفتمانی انتخابات و رسانه های جهان» ضمن بررسی چهار رسانه بین المللی (اکونومیست، المانیتور، وال استریت ژورنال، فایننشیال تایمز) درباره دو انتخابات اخیر خبرگان و مجلس شورای اسلامی با روش پدام که روش پیشنهادی دکتر بشیر برای روش عملیاتی تحلیل گفتمان است، گفتمان پنهانی این رسانه ها که به مثابه «دیپلماسی گفتمانی» برای تسخیر افکار عمومی جهانیان می باشد، مورد تحلیل قرار داد


بشیر، ضمن آشکار سازی گفتمان پنهانی این رسانه های جهانی، تاکید کرد که امروز نیاز ما به «سواد تحلیل رسانه ای» بیش از رویکرد «سواد رسانه ای» است. آنچه که در فهم رسانه ها اتفاق می افتد،‌ فهم مبتنی بر تحلیل محتوای آنها است.


وی تاکید کرد که «فهم گفتمانی» محتوای رسانه ها حائز اهمیت است. باید از متون مختلف رسانه ها به گفتمان های مطرح شده توسط آنها پی برد و این خود اقدامی است که نیازمند آموزش های و عمیق در سطح جامعه است.


دکتر بشیر، تاکید کرد که امروزه داشتن «سواد تحلیل گفتمان رسانه ای» به عنوان یک راهبرد فکری- عملیاتی برای تشخیص گفتمان های گوناگون نه تنها برای جامعه ما ضروری است،‌ بلکه با تنوع و گسترش گفتمان های مختلف، یک امر حیاتی و الزامی است.


فهم رسانه ای جامعه، نیازمند فهم عمیق گفتمانی است که این فهم مبتنی بر شناخت معنایی و تحلیل گفتمانی است.


دکتر بشیر، برای تحقق این فهم جدید رسانه ای، نقش دانشگاه ها، مراکز علمی و نیز رسانه ها را در آموزش اینگونه سواد را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت که امروزه سطح آموزش های رسانه ای باید فراتر از انتخاب رسانه مناسب یا تعیین چه چیزی باید خوانده شود باشد و این امر بجز با تحلیل محتوای رسانه ای و سواد تحلیلی امکان پذیر نیست.
در این همایش، مقاله دکتر بشیر به عنوان یکی از مقالات برگزیده این همایش انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.




 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد