درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23682صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 8 خرداد 1395 - 09:39
تفاهم اجتماعی و بحران اخلاق
محسن کریمی مدیر ارتباطات بانک خاورمیانه - روابط عمومی مبتنی بر اخلاق امکان پذیر نیست. امروزه روابط عمومی ها با تحریف یا بزرگنمایی اگر نگوییم فریب یا پنهانکاری افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند.
  

به دوزخ برد مرد را خوی زشت

که اخلاق نیک آمده است از بهشت
سعدی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آقای رییس در پاسخ به کسانی که شایعه استعفای او را مطرح کرده اند به خبرنگاران گفت: عده ای بیکار این شایعات را منتشر می کنند.


شرکت خودروسازی در پی بروز نقص فنی در سیستم ترمز خودروی تولیدی ضمن عذرخواهی از خریداران دعوت کرد برای تعیض رایگان قطعه معیوب به نمایندگی های شرکت مراجعه کنند.


این دو نوع برخورد متفاوت با خبر است. گروهی معتقدند که روابط عمومی مبتنی بر اخلاق امکان پذیر نیست. امروزه روابط عمومی ها با تحریف یا بزرگنمایی اگر نگوییم فریب یا پنهانکاری افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند. در این مسیر انحراف افکار عمومی از مطالبه حقوق و درخواست پاسخگویی سازمان ها در مورد چالشهای کلیدی اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی، پایبندی روابط عمومی ها به اصول اخلاق حرفه ای را زیر سوال می برد.


روابط عمومی ها به جای بررسی و رفع مشکلات درون سازمان و اصلاح شیوه ها به صدور تکذیبیه و دفاع ناصحیح از سازمان خود اقدام می کنند.


روابط عمومی ها با پرداخت پول یا جوایز نقدی و غیرنقدی روی خبرنگاران رسانه ها تاثیر می گذارند و خبرهای بی ارزش و غیر حرفه ای مرتبط با سازمان خود را متتشر می کنند.
آیا این ادعاها واقعیت دارد؟ آیا روابط عمومی ها رسانه ها را از وظیفه پرسشگری خود منحرف می کنند؟


نخست باید به این پرسش پاسخ دهیم که روابط عمومی ها در برابر وظایف خود نسبت به خود، مخاطب، کارفرما، حرفه و جامعه باید کدام را در اولویت قرار دهند؟ اگر برخورد کارکنان و شیوه خدمت رسانی به مشتریان و مراجعان نامناسب و با نارضایتی همراه باشد، روابط عمومی برای ارائه چهره مناسب و شایسته از سازمان خود چه توفیقی می تواند داشته باشد؟


جدای از آنچه به عنوان اخلاق حرفه ای روابط عمومی ها از سوی انجمن ها و اتحادیه های حرفه ای منتشر شده است، رعایت این اصول باید در مدیریت و بدنه سازمان به عنوان فرهنگ کاری و رفتار حرفه ای نهادینه باشد.


امروزه بی تفاوتی به اخلاق و مسوولیت های اجتماعی، رفتار جانبدارانه و بی توجهی به افکار عمومی نابود کننده سازمان هاست. اخلاق از سازمان به کارکنان منتقل می شود و روابط عمومی هم نقش بسزایی در ایجاد این فرهنگ دارد به شرطی که این هنجار از مدیریت ارشد به مدیران میانی و کارکنان تسری بیابد. مدیری که روحیه پاسخگویی ندارد چگونه می تواند توقع داشته باشد که کارمند او با مشتری برخورد مسوولانه داشته باشد.


هنجارهای اخلاقی و اصول ارتباطی
روابط عمومی فعالیتی انسان محور است و رعایت اخلاق حرفه ای با رفتار حرفه ای آن ملازم است. روابط عمومی همچنان که مدافع حقوق سازمان خود است مدافع حقوق مشتری نیز هست . ولی در این میدان چه قدر توان عمل دارد؟ سازمان های ما تا چه اندازه بازخوردهای دریافتی از مشتریان را در تغییرات سیستمی و اصلاح فراینده دخالت می دهند؟


وظیفه روابط عموی ایجاد تصویر مثبت از سازمان در جامعه است. در سازمانی که عموم مشتریان از شیوه عملکرد آن ناراضی هستند تلاش روابط عمومی برای نمایش تصویر موجه چه موفقیتی به همراه دارد؟


اعتماد، صداقت، وفاداری، رعایت آزادی بیان، ارتباط دوسویه با مشتریان، رعیات مسوولیت اجتماعی، وجدان کاری، پاسخگویی، داشتن مهارت لازم و تلاش برای ارتقای توانایی ها، احترام به دیگران و هنجارها و ارزش های اجتماعی نکاتی است که به عنوان اصول اخلاق حرفه ای روابط عمومی برمی شمارند ولی وظیفه اصلی روابط عمومی ها جلوگیری از بروز بحران است تا تلاش برای عبور از بحران.


در چند سال اخیر شاهد رسوایی هایی در شرکت های بزرگ بین المللی بودیم که ناشی از دروغگویی و پنهان سازی واقعیت های آن ها بود و هنگامی که فاش شد اعتبار و درآمد آن ها را متزلزل کرد. فولکس واگن، جنرال موتورز و انرون Enron نمونه های بارز این رسوایی ها هستند. پنهان کاری روابط عمومی سازمان ها پس از افشای واقعیت موجب بی اعتمادی بیشتر جامعه به روابط عمومی و سازمان می شود. رسانه هایی هم که در انتشار اخبار نادرست با روابط عمومی ها همراهی می کنند اعتبار خود را از دست می دهند.


استراتژی سازمان علاوه بر سودآوری و توسعه باید به خوشنامی و برخورد مناسب با جامعه هم توجه کند. امروزه به ریسک های عملیاتی و مالی سازمان ها ریسک شهرت هم افزوده شده. برند های بزرگ جهانی با دقت مراقب حسن شهرت و اعتماد عمومی هستند. به راحتی اشکال در کالای خود را می پذیرند و در صدد جبران مشکل و جلب رضایت مشتری برمی آیند.



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد