درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:56   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23600صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 3 خرداد 1395 - 16:32
فقر نرم افزارهای فکری در روابط عمومی ها
فرح ناز مقیمی سارانی- کارشناس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب - همه این تکنولوژی های ارتباطی در واقع کانال های ارتباطی هستند که باید محتوا را از طریق آنها انتقال داد اما اینکه چه محتوایی،چگونه و در چه زمانی به مخاطب برسد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وبلاگ ها را شاید بتوان نقطه شروع روابط عمومی الکترونیک نام نهاد. از شهریور 1380 که اولین وبلاگ فارسی زبان راه اندازی شد تاکنون که 15 سال از عمر آن می گذرد، فن آوری ها و تکنولوژی های زیادی پا به عرصه ظهور نهادند که دنیای روابط عمومی را دگرگون کردند و ماهیت امر اطلاع رسانی و ارتباط گیری که تا پیش از این از طریق روش های سنتی انجام می گرفت دچار تحولات چشمگیری شد. خلق تکنولوژی های جدید به گونه ای پیش رفت که در مدتی کمتر از 20 سال شاهد گسترش انواع شبکه های اجتماعی در فضای مجازی هستیم و هر فردی به پشتوانه تلفن همراه، مدیریت روابط عمومی کسب و کار خود را به شکلی تاثیر گذار بر عهده دارد.

اگر چه تکنولوژی های نوظهور در ابتدا تغییرات چشمگیری در روابط عمومی های سازمانی در ایران به وجود آورد اما این حرکت ها بصورت مقطعی و کوتاه بود و پس از مدتی تنها به ابزاری لوکس و تزیینی تبدیل شدند. حال سوال اساسی این است که چرا با گسترش هر چه بیشتر تکنولوژی های ارتباطی، آهنگ رشد روابط عمومی در کشورمان کند است و چالش های روابط عمومی و نقش کمرنگ آن در تصمیم گیری ها و مشاوره های راس سازمان در بیشتر نهادها و سازمانها همچنان احساس می شود.


پاسخ شاید در یک جمله نهفته باشد و آن "فقر نرم افزارهای فکری و عدم آشنایی مدیران ارتباط گستر با نظریات علمی در حوزه روابط عمومی و علوم اجتماعی است."


همه این تکنولوژی های ارتباطی در واقع کانال های ارتباطی هستند که باید محتوا را از طریق آنها انتقال داد اما اینکه چه محتوایی،چگونه و در چه زمانی به مخاطب برسد از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابر این دست اندرکاران روابط عمومی علاوه بر تسلط به مهارتهای حرفه ای روابط عمومی، شناخت علائق و ذائقه مخاطبان و آگاهی از ماموریت سازمان خود باید از نظریات علمی رایج در حوزه روابط عمومی و نحوه بکارگیری آنها در شرایط مختلف نیز آگاهی داشته باشند.


نظریه ها ، فهم روابط بین وقایع و حوادث مختلف را آسان می کنند و از آنها می توان برای توضیح یا پیش بینی نحوه وقوع رویدادها ، حوادث و یا رفتارهای معین بهره جست. به دلیل پیچیدگی روابط اجتماعی به طور کلی این نظریه ها در سه دسته « نظریه های مربوط به روابط عمومی »، «نظریه های شناختی و رفتاری» و «نظریه های موجود در ارتباطات اجتماعی» تقسیم بندی می شوند و ضروری است تا همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی نسبت به آنها اشراف داشته باشد زیرا این نظریات در واقع نرم افزارهایی هستند که که بر جریانات علمی معتبر استوار است و زیرساخت های فکری لازم را برای پیشبرد اهداف فراهم می آورد.


هر چند طی یک دهه اخیر انجمن های تخصصی فعال، استادان و فعالان روابط عمومی حرفه ای را دور هم جمع نموده و با برگزاری دوره ها ،همایش ها و سمینارهای متعدد تحول زیادی در پیاده سازی روابط عمومی حرفه ای به وجود آورده اند اما جای خالی دوره های مرتبط با نظریات روابط عمومی و علوم اجتماعی همچنان احساس می شود. موضوعی که شاید پیاده سازی آن فاصله زیاد روابط عمومی های ما را با استانداردهای جهانی اندکی کاهش دهد.


در پایان باید گفت هر چند تگنولوژی های جدید هم پای سایر دنیا وارد کشور می شود اما طیف زیادی از دست اندر کاران و تصمیم سازان ضمن آشنایی با این ابزارها همچنان گرایش های قلبی خود را به شیوه های سنتی حفظ نموده اند و تنها با آموزش است که می توان فضایی رو به پیشرفت را فرآهم آورد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد