درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23569صفحه نخست » یکشنبه، 2 خرداد 1395 - 11:46
روابط عمومی فروش‌محور؟
سجاد رحیمی مدیسه - روابط عمومیِ فروش محور در بانک‌ها و مؤسسات خدمات مالی شما روابط عمومی را در یک بانک و یا مؤسسه خدمات مالی چگونه تعریف می‌کنید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  روابط عمومیِ فروش محور در بانک‌ها و مؤسسات خدمات مالی
شما
روابط عمومی را در یک بانک و یا مؤسسه خدمات مالی چگونه تعریف می‌کنید؟
ارتباط با مشتریان و رسیدگی به شکایات آنان...؟
انتشار یک مجله یا ویژه‌نامه...؟
و یا استفاده از رسانه‌های جدید موبایلی مانند کانال‌های تلگرام...؟
روابط عمومی درون‌سازمانی...؟
روابط عمومی برون‌سازمانی...؟

من معتقدم روابط عمومی این بنگاه‌ها چیزی فراتر از موارد بالاست.
روابط عمومی، یک استراتژی فروش‌محور مبتنی بر بازار خدمات مالی و جذب سپرده‌هاست.
روابط عمومی می‌بایست در خدمت توسعه بازار و برند یک بانک و یا مؤسسه مالی‌واعتباری باشد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

چرا روابط عمومی فروش‌محور؟
امروز مشغله های زیاد فرصتی به مردم نمی دهد تا بتوانند همه گزینه های پیش روی خود را با هوشمندی کامل انتخاب کنند.
آیا شما قبل از استفاده از یک محصول یا خدمت همه محصولات و خدمات مشابه را شخصاً امتحان می کنید و سپس اقدام به خرید بهترین محصول صرف از نظر از نام تجاری آن محصول خواهید کرد؟ من اطمینان دارم که جواب شما منفی است. اگر کمی به اطراف خود نگاهی بیاندازید می بینید که ما روزانه از محصولات مختلفی استفاده می کنیم؛ بی‌آنکه محصولات مشابه آنها در بازار را امتحان کرده باشیم.

خدمات مالی و سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز به شیوه بالاست.
اجازه بدهید یک پرسش از شما بکنم:
بنظر شما بهترین ماشین در دنیا چه ماشینی است؟ مطمئناً بی‌درنگ می گویید مرسدس بنز.
احتمال بسیار زیادی می دهم که بسیاری از شما، تا کنون سوار این ماشین نشده اید. یا حتی ممکن است کسی را از نزدیک نمی شناسید که این اتومبیل را داشته باشد. پس چگونه است که شما در حالیکه این ماشین را امتحان نکرده اید اما با یقین می گویید مرسدس بهترین ماشین دنیاست؟

اگر موافق باشید یک مثال بومی تر می زنم. متوجه شده اید وقتی با همسر خود برای خرید بیرون می روید و مثلاً قصد دارید ماکارونی بخرید، او بر روی یک برند خاص تکیه می کند و اگر در آن فروشگاه، آن نام آشنا دیده نشود حتماً شما را وادار می کند تا برای خرید به فروشگاه دیگری بروید. شما هم که حسابی خسته شده اید به همسر خود می گویید: مگر ماکارونی مثلاً فلان برند دیگر چه فرق می کند؟!! در حالیکه مطمئن هستید ایشان برندهای مختلف را در این زمینه امتحان نکرده است و مثلاً به این دلیل که خواهرش و یا مادرش از آن ماکارونی استفاده می کنند، وی نیز پافشاری می کند تا از همان برند استفاده کند.

باید قبول کرد نظر دیگران به شدت بر روی ما اثر می گذارد. ما برای اینکه تشخیص دهیم که چه چیزی خوب است نیاز داریم تا نظر دیگران را نیز جویا شویم. دو منبعی که مردم برای دانستن یک موضوع از آن استفاده می کنند، یکی مردم دیگر است و دیگری رسانه ها همچون، تلویزیون و رادیو، روزنامه، مجلات و … .
شما هرگز در دنیای امروز فقط به چشم ها و گوش های خود اطمینان نمی کنید. همواره به دنبال منبع سومی میان خود و واقعیت می گردید. اینکه دیگران استفاده از چه محصول و یا خدماتی را ترجیح می دهند برای شما بسیار مهم است. معمولاً نقش این منبع سوم را رسانه ها و یا دوستان، آشنایان، همکاران و سایر مردم خواهند بود.

نتیجه گیری که می توان گرفت این است که تنها با استفاده از روابط عمومی فروش محور است که می توانیم یک نام تجاری را تثبیت کنیم و از تبلیغات می بایست بیشتر برای یادآوری استفاده کرد. من جایگاه روابط عمومی را در خلق یک برند بانکی و پولی، یک جایگاه محوری می دانم؛ به شرطی که با استراتژی و خلاقیت مداوم همراه باشد.

 

منبع: http://imadiseh.ir/post/276

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد