درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23556صفحه نخست » خبر یکشنبه، 1 خرداد 1395 - 19:51
نقش روابط عمومی ها در ارتقاء جامعه به سوی توسعه پایدار
روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی در دستگاه ها و نهادهای مختلف و به عنوان یکی از حساس ترین و تاثیرگذارترین بخش ها محسوب می شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت روابط عمومی ها نقش بسیار موثری در حیات یک مجموعه دارد و این پست یکی از حساسترین جایگاه ها در هر سازمان و نهاد است که نباید افراد غیر حرفه ای و غیر متخصص وارد آن شوند.


ارتباط موثر در روابط عمومی ها چند سویه است و به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطی بین داخل سازمان، بیرون از سازمان، رسانه ها و مردم این مهم مشهود است.


به دلیل اهمیت و نقش روابط عمو می ها و به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی میزگردی در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان مرکزی در اراک برگزار شد.

*** تقویت ارتباط روابط عمومی ها با اصحاب رسانه
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی گفت: تعامل برخی روابط عمومی ها با رسانه های استان مطلوب است و ولی این تعامل در برخی دیگر از روابط عمومی ها در حد انتظار نیست .


علی حیدر شاه حسینی افزود: خانه مطبوعات استان مرکزی پس از چند سال وقفه اواخر سال گذشته تشکیل شده و برای فعالیت بهنیه آن به حمایت تمامی دستگاه های اجرایی نیاز است.


وی بیان کرد: تنها جایی که می تواند مشکلات مطبوعات و رسانه ها را حل و رسیدگی کند خانه مطبوعات است و اگر به این خانه بی توجهی شود تمام زحمات بی ثمر می شود.


رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی ادامه داد: پیش از این هرگاه مشکلات رسانه ها مطرح می شد، مسئولان اظهار می کردند که باید یک تشکلی ایجاد شود تا بتوان مشکلات را حل کرد و امروز این تشکل ایجاد شده که باید قدر بدانیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.


شاه حسینی عنوان کرد: بسیاری از دستگاه ها و روابط عمومی ها با خبرنگاران و نحوه دادن آگهی و رپورتاژ مشکل دارند که این مشکلات را به راحتی می توان از طریق این خانه حل کرد، اما به دلیل نوپا بودن نیازمند حمایت ویژه است.


وی با تبریک هفته روابط عمومی ها گفت: تاکنون روابط عمومی های این استان افت و خیزهای زیادی داشته اند و اگر بخواهیم یک بردار برای این قشر ترسیم کنیم، منحنی آنها از صفر تا 100 است.


مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی اضافه کرد: بسیاری از روابط عمومی های این استان علمی، توانمند، کارآمد، دارای امکانات خوب، روابط خوب با مدیریت و مجموعه هستند اما برخی از آنها نیز نسبت به 10 یا 15 سال گذشته هیچ تغییری نکرده اند.


شاه حسینی اظهار کرد: بحث روابط عمومی در شهرستان های این استان با مشکلات زیادی همراه است که اخیرا موجب اعتراض خبرنگاران محلات شد و در این راستا یک عقب ماندگی احساس می شود که پرداختن به این مهم امری ضروری است .

***گفتمان سازی سرلوحه امور روابط عمومی ها قرار گیرد
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: در روزهای ابتدای امسال در اولین نشست شورای انقلاب فرهنگی بحث گفتمان سازی و فرهنگ سازی مصوب شد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


مهدی قاسمی افزود: همانطور که این مهم دغدغه بزرگان فرهنگی و معرفتی کشور است در روابط عمومی ها نیز باید به شکل زیبا و عالمانه به آن پرداخته شود.


وی بیان کرد: کارکرد روابط عمومی ها در بحث گفتمان سازی بسیار موثر و تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در کشور و این استان محافل آکادمیک به منصه ظهور رسید و رشته هایی تحت عنوان روابط عمومی ایجاد شد که به طور کامل کاربردی بوده است.


قاسمی اظهار کرد: استان مرکزی از این برکت بی نصیب نبوده و مدیران دستگاه ها به کارمندان و کارکنان خود اجازه دادند علاوه بر کار در روابط عمومی، در محافل علمی نیز شرکت کنند و این حوزه را به عنوان یک علم دیدند.


وی گفت: امروز در یک دنیایی قرار داریم که تعاملات و ارتباطات به سرعت رو به رشد است و هر چه عالمانه در مباحث معرفتی وارد شویم توفیقات بیشتری حاصل می شود.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: روابط عمومی یک فن، علم، هنر و عشق است و اگر این چهار مولفه را یک فرد به عنوان روابط عمومی دارد حرکت سازمان او روبه جلو است.


قاسمی عنوان کرد: روابط عمومی را می توان به عنوان یک فرایند دید، پروسه ای است که نقش کلیدی در ایجاد تعامل درون سازمانی، تعامل با بیرون سازمان، انسجام و از همه مهمتر نگاه مخاطب محور و مشتری مدار دارد.


وی گفت: روابط اگر در یک سازمان پویایی داشته باشد، ایستا نباشد و به شکلی حرکت کند که حلقه واسط بین کارکنان و مدیر سازمان، مدیر با سایر مدیران و یک امر کل نگر باشد می تواند موتور محرک سیستماتیک استان را با موضوعات مختلف به سمت جلو حرکت دهد.

***تحقیقات و افکار سنجی در حوزه روابط عمومی ها مورد توجه قرار گیرد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی هم گفت: تحقیقات و افکار سنجی در حوزه روابط عمومی های این استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.


مصطفی عرب افزود: بحث افکار سنجی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر این بخش خوب رصد شود و به نوعی تب سنج اجتماعی داشته باشد و بتوان برای جامعه هدف از جمله کارکنان، رسانه ها و افکار عمومی نیاز سنجی کند، می توان کارها را به بهترین شکل ممکن پیش برد و به جامعه هدف خدمات مطلوبی ارائه کرد.


وی بیان کرد: حوزه ارتباطات مردمی، تبلیغات و اطلاع رسانی، تشریفات، تحقیقات، افکار سنجی و پژوهش جزو حوزه های متنوع و متعدد در وظایف روابط عمومی ها است اما بیشترین زحمت که می توان به عنوان یکی از نقاط قوت روابط عمومی های این استان نام برد، حوزه اطلاع رسانی است.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی ادامه داد: اگر چه در این بخش نیز بنا به دلایلی هنوز نتوانسته ایم به حد خوب برسیم و جای کار بیشتر وجود دارد اما تاکنون در این حوزه توفیقات خوبی حاصل شده است.


عرب اظهار کرد: روابط عمومی های این استان شدت و ضعف دارند و بسیاری از این قشر با دارا بودن فن، هنر، علم و عشق، عاشقانه و با علاقه این حرفه را دنبال می کنند اما بخشی از آنها در مرحله اول به عنوان یک شغل به یان حرفه نگاه می کنند.


وی گفت: اگر در تمام امور روابط عمومی ها بحث هنر، علم، فن و علاقه اضافه شود، فضای روابط عموی ها بهتر می شود و می توان عملکردهای خوبی را شاهد بود.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی با اشاره به میزگرد خبری ایرنا گفت: در بیش از یکسال گذشته فضای مطرح کردن موضوعات، چالش ها و مشکلات مختلف در حوزه های گوناگون در ایرنا استان مرکزی فراهم شده که بسیار تاثیر گذار بوده است.


عرب اظهار کرد: بحث گفتمان سازی در روابط عمومی ها یک اصل مهم است که باید به آن پرداخته شود و باید راه هایی ایجاد شود که روابط عمومی ها غیر از فضای معمولی و اداری به یک فضای علمی و آکادمیک تبدیل شوند.


وی عنوان کرد: در این راستا یکی از بهترین اقدام ها، تشکل سازی است و نیاز با یکدیگر کار کردن باید در روابط عمومی ها ایجاد شود تا این مهم مورد توجه قرار گیرد.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی افزود: هیچ اتفاق و ارزشی تبدیل به هنجار نمی شود مگر نیاز باشد و این فضا در استان شکل گرفته و تشکیل خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل را باید به فال نیک گرفت.


عرب بیان کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی ها به عنوان یک تشکل منسجم شروع به کار کرده و در دو سال گذشته فعالیت های مختلفی داشته که امید است این فعالیت ها شتاب بیشتری گیرد.


وی اظهار کرد: این شورا متشکل از همه روابط عمومی های استان است و انتخابات هیات رئیسه آن نیز به زودی برگزار می شود.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: تا قبل از شکل گیری خانه مطبوعات همیشه معضلات زیادی در بحث تعامل و ارتباطات با رسانه ها وجود داشت، اما با شکل گیری این خانه به طور قطع مشکلات این حوزه حل خواهد شود.


عرب ادامه داد: خانه مطبوعات و شورای روابط عمومی های استان مرکزی می توانند در کنار یکدیگر کارهای خوبی را انجام دهند و باید در مجموعه روابط عمومی ها یک نماینده از خانه مطبوعات حضور داشته باشد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته روابط عمومی ها به نامگذاری روزهای این هفته پرداخت و افزود: اولین روز این هفته که از 27 اردیبهشت ماه جاری آغاز شده با عنوان روابط عموی ها، دولت، ارتقای جایگاه روابط عمومی، روز دوم روابط عمومی ها، رسانه ها، تعامل و همکاری، روز سوم روابط عمومی ها دانشگاه، تولید علم و آموزش حرفه ای، روز چهارم روابط عمومی ها تشکل ها، حمایت صنفی و تخصصی، روز پنجم روابط عمومی ها، ارتباطات مردمی، گفت و گو، روز ششم روابط عمومی ها اخلاق و مسئولیت حرفه ای و روز هفتم در دوم خرداد با عنوان روابط عمومی ها، تعامل مدیران ارشد، سازمان ها و مدیران روابط عمومی نامگذاری شده است.

*** ایجاد تعادل در ارتباطات درون و برون سازمانی
مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند نیز گفت: ایجاد تادل بین ارتباطات درون و برون سازمانی روابط عمومی ها امری ضروری است.


حسن رجبی افزود: ارتباطات درون و برون سازمانی هر کدام جایگاه مخصوص به خود را دارد و اگر به یک بخش بیشتر توجه شود بخش دیگر دچار ضربه می شود.


وی بیان کرد: اگر این ارتباطات به صورت زنجیره ای نباشد مشکل ساز می شود و رسالت اصلی به خوبی شکل نمی گیرد.


مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند ادامه داد: وقتی به نقش روابط عمومی ها پرداخته می شود، نقش برخی سازمان ها پررنگ است و برخی در حاشیه قرار دارند و برخی نیز با وجود امکانات زیاد دچار مشغله های گوناگون هستند که نقش اصلی آنها گم شده است.


رجبی اظهار کرد: جایگاهی که روابط عمومی ها باید در میان کارکنان و مدیریت داشته باشند بستگی به عملکرد اعضای روابط عمومی ها دارد.


وی گفت: اگر یک روابط عمومی قوی بتواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند می تواند در تصمیم سازی ها که یکی از نقش های اصلی روابط عمومی ها و مشاوره دادن به مدیریت ارشد است، پر رنگ شود.


مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند اضافه کرد: روابط عمو می ها می توانند نماینده ذینفعان باشند که این امر می تواند شامل کارکنانی که در یک دستگاه کار می کنند شود و از این طریق نظرات و دیدگاه های کارکنان به مدیریت و برعکس دیدگاه های مدیریت به کارکنان منتقل شود.


رجبی بیان کرد: روابط عمومی ها باید با عملکرد خود جایگاهشان را پیدا کنند و داشتن یک دستور العمل و یا بخشنامه به تنهایی کافی نیست.


وی عنوان کرد: روابط عمومی ها باید نقش های مدیریتی خود را به خوبی ایفا کنند اما مراقب باشند که غرق شدن در وظایف مدیریتی می تواند روابط عمومی ها را از وظایف اصلی خود باز دارد.


مدیر روابط عمومی پتروشمی شازند افزود: در بسیاری موارد 50 درصد انرژی و توان روابط عمومی ها در این حوزه به کار گرفته می شود و 50 درصد دیگر در زمینه کارها و امور مدیریتی خارج از سازمانی که در حیطه فعالیت روابط عمومی ها نیست، استفاده می شود.


رجبی تصریح کرد: این اقدام از جهاتی که نقش پررنگ و فعال روابط عمومی ها را نشان می دهد خوب است اما انرژی که بتوان برای کارهای تخصصی روابط عمومی ها به کار گرفته شود از بین می رود و تعادل بین وارد شدن و وارد نشدن به حوزه ها باید برقرار شود.


وی توضیح داد: برخی اوقات کارهایی به روابط عمومی ها واگذار می شود که در حوزه خدماتی است، سیاست گذاری برگزاری یک جشن و آیین با روابط عمومی ها است اما بحث پذیرایی آن برعهده فعالان این بخش نیست که بخواهند وقت و انرزی زیادی را در این راستا صرف کنند.


مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند اضافه کرد: روابط عمومی ها باید حوزه های کاری را شناسایی و به هر قیمیتی حاضر به مطرح کردن خود نباشند و کارهای تخصصی که وظیفه اصلی است را انجام دهند.

*** گستردگی کار و حرفه روابط عمومی نیازمند افراد متخصص است
مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات و روابط عمومی در استان مرکزی هم گفت: تصوری که در بهترین حالت از کار روابط عمومی در جامعه وجود دارد، کار رسانه ای است، در صورتیکه این وظیفه اعم از رسانه می باشد و یکی از بحث های کاری این بخش، رسانه است.


ثمین مامقانی افزود: گستردگی کار و حرفه روابط عمومی نیاز به یک فرد متخصص دارد و به طور عمومی در سازمان ها به ویژه در بخش خصوصی حوزه فعالیت روابط عمومی ها در تبلغیات محدود می شود.


وی بیان کرد: در بیشتر سازمان های دولتی افرادی در روابط عمومی ها به کار گرفته می شوند که متخصص این حرفه نیستند و فعالیت آنها در حوزه های دیگر بوده اما به دلیل خالی بودن پست در این بخش وارد می شوند و از وظایف و تخصص روابط عمومی هیچ اطلاعی ندارد.


مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات و روابط عمومی در استان مرکزی ادامه داد: این امر یک آسیب جدی است، البته در سطوح بالای سازمانی و مراکز استان ها بحث به کارگیری نیروهای متخصص در روابط عمومی ها حل شده اما این مشکل در دستگاه های زیرمجموعه و شهرستانی وجود دارد.


مامقانی اظهار کرد: به کار گرفتن نیروهای غیر متخصص در حوزه روابط عمومی بیانگر نگرش نادرست مدیر آن دستگاه است که جایگاه کلیدی و مهم روابط عمومی را نمی شناسد.


وی عنوان کرد: روابط عمومی ها به دلیل گسترده بودن فعالیت های مختلف می توانند در بسیاری از امور وظایف را برون سپاری کنند و از مشاوره های تبلیغاتی و از افرادی که جو تبلیغاتی و اطلاعاتی را در دست دارند، تکنیک های کار را دریافت کنند.


مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات و روابط عمومی در استان مرکزی اضافه کرد: تولید خبر با کیفیت پایین نیز یکی دیگر از مشکلات است که به دلیل حرفه ای نبودن روابط عمومی ها ایجاد می شود و در بسیاری از امور اطلاع رسانی در خصوص یک خبر به حدی ضعیف است که پرداختن به آن از سوی رسانه ها مشکل ویا غیر ممکن است.


مامقانی تاکید کرد: آموزش تخصصی روابط عمومی ها به ویژه در دستگاه های زیرمجموعه و شهرستانی امری واجب و ضرروی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


وی گفت: بحث مطرح شده تحت عنوان افکار سنجی روابط عمومی بسیار موضوع مهمی است که جای آن در سطوح بالا نیز خالی است و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.


مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات و روابط عمومی در استان مرکزی افزود: در روابط عمومی سنتی عملکرد مطرح سات اما در روابط عمومی نوین عملکرد، ارزیابی دوباره و برنامه ریزی مطرح می باشد تا بازخوردهای کار سنجیده شود و بتواند برنامه ریزی جدیدی را در حوزه تبلیغات یا سایر حوزه های کار روابط عمومی ها فراهم کند.


مامقانی گفت: برقراری توازن بین فعالیت های روابط عمومی از دیگر موضوعات مهم و مورد توجه است، برخی روابط عمومی ها در حوزه خبری خوب کار می کنند در حوزه تبلیغات ضعف دارند و یا در ارتباط با رسانه خوب عمل می کنند اما در ارتباط با مخاطبان ضعف دارند که باید یک تعادل بین فعالیت های روابط عمومی در درون و برون سازمان برقرار شود.

*** جذب بازار کار فارغ التحصیلان روابط عمومی نیازمند آسیب شناسی است
مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند هم گفت: جای سئوال است که چند درصد افرادی که فارغ التحصیل روابط عمومی هستند جذب بازار کار شده اند و چرا نشده اند، که این موضوع باید مورد آسیب شناسی جدی قرار گیرد.


وحید نواعتقاد افزود: آیا فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته روابط عمومی روش تحقیق را یاد گرفته اند و چقدر می توانند در این حوزه کارآمد باشند؟


وی بیان کرد: در حال حاضر 65 هزار نفر در حوزه روابط عمومی های ایران مشغول به فعالیت هستند که تنها حدود 20 درصد از آنها تحصیلات مربوط با روابط عمومی را دارند.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند ادامه داد: از سال 1383 به طور تقریبی به شکل علمی به موضوع روابط عمومی ها با برگزاری همایش بین المللی روابط عمومی های ایران پرداخته شده است ولی کار به شکل مستمر پیگیری نشده است.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند اضافه کرد: بحث های مهمی مانند نظر سنجی، افکار سنجی، کانالهای ارتباطی و دولت الکترونیک در روابط عمومی ها وجود دارد اما آیا آموزشی برای فعالان این حوزه در این خصوص برگزار شده است یا نه؟


نواعتقاد با اشاره به صحبت های مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند در خصوص انجام اموری که برعهده روابط عمومی ها نیست گفت: حرمت امامزاده به متولی آن است.


وی اظهار کرد: سال گذشته استاندار مرکزی نامه ای را به مدیران این استان در راستای ابلاغ حکم مشاور برای روابط عمومی ها ارسال کردند اما کدام مدیر به این امر توجه کرد؟ بعید است حتی 10 درصد مدیران این امر را عملیاتی کرده باشند.، بنابراین مدیران باید رونوشت حکم های صادره در این خصوص را ارسال کنند و این مهم باید با جدیت دنبال شود.


نواعتقاد بیان کرد: روابط عمومی که مشاور مدیر می شود باید به معنای واقعی روابط عمومی باشد نه نیروی معرفی شده به کارگزینی!


وی تاکید کرد: روابط عمومی که مشاور مدیر می شود و تصمیم ساز است باید مورد توجه قرار گیرد، روابط عمومی حیات خلوت نیست که هر کسی وارد آن شود و الان تنزل جایگاه روابط عمومی ها دیده می شود.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند ادامه داد: با تمام احترامی که برای روسای دفاتر مدیران وجود دارد اما وقتی شغل و پست روابط عمومی با رئیس دفتر یکی می شود، این جایگاه تنزل پیدا می کند.


وی یادآور شد: چرا علی عسگری رئیس جدید صدا و سیمای جمهوری اسلامی و رئیس قبلی این سازمان در جایی که روابط عمومی یک کانال ارتباطی مهم است این پست را حذف و با رئیس دفتر یکی می کند؟ این اقدام بسیار بد و یک آسیب جدی است.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند اضافه کرد: در دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی های ایران، بحث آموزش مدیران مطرح شد که باید به این مهم توجه ویژه شود.


نواعتقاد اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم در حیطه کاری روابط عمومی ها مسئله حل نشدن شغل آنها در مشاغل سخت و زیان آور است که فعالان این عرصه از این مهم بی بهره مانده اند و دو سال است که در بیانیه رسمی روابط عمومی های استان این موضوع مطرح شده اما به جایی نرسیده است.


وی بیان کرد: از دیگر مشکلات روابط عمومی ها، بحث ذکر عنوان است که به طور مثال به صورت روابط عمومی و ارشاد، روابط عمومی و آموزش، روابط عمومی و تبلیغات و روابط عمومی صنعتی بیان می شود که به کار بردن این عناوین معنایی ندارد و این مدل در هیچ کجای دنیا جایگاهی ندارد.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند افزود: حدود 10 درصد از روابط عمومی ها تحلیلگر هستند و بیشتر آنها در مسیر توجیه گری قرار دارند که به این موضوع نیز باید به صورت جدی پرداخته شود.


نواعتقاد عنوان کرد: سال 83 اولین جشنواره روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد و در این راستا یک کتاب نیز به چاپ رسید و باید تاکنون 12 کتاب چاپ می شده اما دومین کتاب آن هم به چاپ نرسید.


وی، پیشنهاد برگزاری یک همایش تحت عنوان هم اندیشی روابط عمومی، رسانه و دانشگاه را داد و گفت: این همایش در مسیر آسیب شناسی برگزار شود نه اینکه تنها برگزاری یک همایش باشد.

***پرداختن به جایگاه واقعی رسانه ها و روابط عمومی ضروری است
مدیر مسئول روزنامه وقایع استان مرکزی هم گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و رسانه است که حرف اول را در فضای مجازی و خارج از آن می زنند اما در جامعه ما بیشتر رسانه ها و روابط عمومی ها در جایگاه واقعی خود نیستند و فعالیت خوب رسانه ای کمتر دیده می شود.


نیره یوسفی افزود: این امر به دلیل آن است که نیروهای غیر فنی و غیر متخصص به کار گرفته شده اند و برای این افراد دوره های آموزشی و تخصصی نیز برگزار نمی شود.


وی بیان کرد: در دنیایی که آن را به عنوان دنیای ارتباطات می شناسیم و قدرت وسایل ارتباط جمعی حرف اول را می زند رسانه ها تاثیرگذاری خاصی دارند.


مدیر مسئول روزنامه وقایع استان مرکزی ادامه داد: روابط عمومی ها که به عنوان قلب تپنده یک مجموعه هستند باید از رسانه به عنوان بازوی عملی و اجرایی بهره گیرند.


یوسفی اظهار کرد: زمانیکه بازتاب یک د خبر ر کشور بیشتر از استان باشد، این اقدام قلب رسانه ها را به درد می آورد که چرا مسئولان استانی بی خیال از یک ماجرا گذر می کنند اما دستور پیگیری از فلان وزارتخانه صادر می شود.

*** نقش روابط عمومی ها در ارتقاء جامعه به سوی توسعه پایدار
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: روابط عمومی ها در ارتقاء جامعه به سوی توسعه پایدار نقش بسیار مهمی دارند.


زهرا طراوتی افزود: عملکرد مطلوب روابط عمومی ها در تعاملات و رفتارهای درون سازمانی، برون سازمانی، مخاطبان و ذینفعان، بسیار موثر است.


وی بیان کرد: امروز در استان مرکزی روابط عمومی هایی داریم که تخصص و کارآمدی لازم را ندارند قبول، اما در مقابل خبرنگارانی نیز داریم که فقط به بیزینس فکر می کنند.


مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: نمایندگی رسانه ها باید از افرادی به عنوان خبرنگار استفاده کنند که تحصیلات مرتبط داشته باشند و یا برای آنها دوره های تخصصی و قوی لازم را برگزار کنند.


طراوتی در خصوص مباحث مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند در خصوص درج عنوان ها ویژه برای روابط عمومی ها گفت: عنوان روابط عمومی و آموزش برای شرکت آب و فاضلاب به معنای آموزش درون سازمانی، آموزش کارکنان و ضمن خدمت نیست بلکه آموزش همگانی است که در برگیرنده فرهنگ سازی می شود.


وی عنوان کرد: فرهنگ سازی یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها است که از این طریق و با ایجاد تفاهم اجتماعی می توان جامعه را به سوی توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سوق داد و در مجموعه یک توسعه پایدار را به ارمغان آورد.

***انگیزه یک اصل مهم در کار روابط عمومی ها است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: داشتن توانمندی و تحصیلات مربوطه در حوزه روابط عمومی ضروری است اما مهمتر از آن انگیزه کار در روابط عمومی ها است.


مهدی میرزابابایی افزود: بزرگترین مشکل در حوزه روابط عمومی توسط فعالان این عرصه رقم می خورد و باید فضایی ایجاد شود که افرادی که توان ادامه کار ندارند این حوزه را رها کنند، اما برخی افراد حاضر به این کار نیستند و مشکلات زیادی را برای مجموعه فراهم می سازند.


وی بیان کرد: ارتباطات و اطلاعات دو رکن اساسی در روابط عمومی است که بخش اطلاعات در این استان به دلیل مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی بسیار ضعیف است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: روابط عمومی که جایگاه خود را به معنای واقعی در سازمان پیدا نکند، در دستیابی به اطلاعات سازمان خود با مشکل همراه می شود چه برسد به اینکه بخواهد اطلاعات برون سازمانی را به دست آورد.


میرزابایی عنوان کرد: روابط عمومی که اطلاعات مناسب و صحیح نداشته باشد نمی تواند ارتباط درست برقرار کند و به یک روابط عمومی یک سویه تبدیل می شود.


وی اظهار کرد: ایجاد ساختار حمایتی مناسب از روابط عمومی ها امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: اقدام های خوبی در سنوات گذشته در این استان صورت گرفته و در ارزیابی های صورت گرفته وضعیت این استان در جایگاه خوبی است اما ساز و کارهای مناسب حمایتی باید بیشتر لحاظ شود.


میرزابابایی عنوان کرد: قوانین حمایتی از روابط عمومی ها در کشور وجود دارد اما عملیاتی نمی شود و به این قشر توجه لازم صورت نمی گیرد.


وی گفت: روابط عمومی ها نیاز به قانون جدید ندارند و باید قوانین و مقررات موجود به درستی اجرایی شوند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: جنس روابط عمومی و رسانه از یک خانواده است اما خصیصه ای که در رسانه در خصوص مطالبه گری، حلقه واسط بین مردم و مسئولان و ذینفعان است، در حوزه روابط عمومی کمرنگ است.


میرزابابایی گفت: اگر روابط عمومی خود را از جنس رسانه بداند و به معنای واقعی مطالبه گری و خواسته های مخاطبان و ذینفعان را دنبال کند گرفتار روابط عمومی سازمانی نمی شود مگر اینکه بخواهد یک سویه خواسته های خود را دنبال کند.


وی بیان کرد: یکی از موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید بحث تحول نظام سلامت است اما روابط عمومی ها در این راستا چه میزان نقش داشته اند؟ ما اذعان داریم جایگاه و نقش خود را به معنای واقعی ایفا نکرده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: اعتبارات میلیاردی در این استان برای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است اما چند درصد آن به حوزه روابط عمومی ها اختصاص یافته است؟ دریغ از یک ریال و این یک مشکل از سوی کشور است که ارتباطی به داخل استان ندارد.


میرزابابایی گفت: همین مصداق در صنعت، اقتصاد و بخش های دیگر نیز وجود دارد و توجه لازم به روابط عمومی ها نمی شود و این قضیه که یک مدیر روابط عمومی هنر داشته باشد و از ارتباطات و تعاملات سازمانی هزینه ای را دریافت کند، بحث دیگری است.


وی تاکید کرد: نیاز است چند واحد درسی برای مدیران در کنار همه دروسی که در دوره های مدیریتی برگزار می شود گنجانده شود و اگر این مهم میسر نمی شود در دروه های ضمن خدمت لحاظ شود تا روابط عمومی به عنوان یک علم جایگاه خود را در سطوح مختلف پیدا کند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: جامعه در بحث رشته روابط عمومی اشباع شده اما گرایش های تخصصی وجود ندارد و یک ارتباط بین بخشی در حوزه ارتباطات با سایر حوزه ها ضروری است.

*** ضعف اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی ها یک مشکل بزرگ است
مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: ضعف اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی ها یک مشکل بزرگ است و در حوزه صنعت، معدن و تجارت بنا به دلایلی اطلاع رسانی خوب صورت نمی گیرد که این


این مهم به دلیل مجموعه ای از عوامل ایجاد شده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


ابوالفضل اعتماد پور افزود: برخی رسانه ها تنها در بخش رپورتاژ و آگهی فعالیت می کنند و خبرنگاران دست به قلم و توانا کمتر دیده می شود.


وی ادامه داد: توقع است افرادی که هزینه هایی را در خصوص آگهی و رپورتاژ دریافت می کنند یک تحلیلی هم در آن حوزه ارائه دهند، اخبار در مطبوعات استان به کپی شدن خاتمه می شود که البته بخشی از ضعف از سوی ساختار روابط عمومی ها و بخشی از سوی رسانه است.


وی تاکید کرد: روابط عمومی و رسانه ها نباید جدا از یکدیگر باشند و تعامل این دو بخش باید روز به روز افزایش یابد و باید دانست که انتقاد هم بخشی از کار رسانه است.


مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد: باید پست سخنگو در دستگاه ها و نهادهای مختلف، به منظور کاستن از شکلات ارتباط با رسانه ها حل شود.


اعتماد پور بیان کرد: یک سخنگو مجبور است برای پاسخگویی به امور مختلف اطلاعات خود را به صورت مداوم به روز کند و خیلی از مسائل از این طریق پاسخ داده می شود.


وی گفت: خبرنگاری که در هر حوزه خبری وارد می شود باید از حداقل ادبیات اولیه آن حوزه آگاه باشد و این مهم نیاز و توجه ویژه به آموزش خبرنگاران را دو چندان می کند.


مدیر مسئول روزنامه وقایع استان مرکزی در پاسخ به بحث مطرح شده گفت: این ضعف به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر می گردد، چندین بار از دوران مدیریت های گذشته نامه ارسال شده و صدایمان به جایی نرسیده است.


یوسفی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چند سال گذشته یک کار تحلیلی در خصوص رسانه های استان و ارزیابی آنها انجام داد اما جرات انتشار نتایج آن را نداشت.


وی بیان کرد: سه استاد برجسته دانشگاه های کشور این طرح را انجام دادند و در قبال آن هزینه زیادی دریافت کردند اما نتایج آن منشتر نشد.


مدیر مسئول روزنامه وقایع استان مرکزی ادامه داد: به وفور مجوز نشریه در این استان داده شده اما ارزیابی که باید انجام شود از آنها وجود ندارد.


یوسفی بیان کرد: بحث تحلیل محتوای رسانه ها باید هر سال انجام شود و وزارتخانه به این مهم سالانه می پردازد اما در استان مرکزی پس از سالها تنها یکبار صورت گرفت که نتایج آن نیز منتشر نشد.


وی عنوان کرد: این کار باعث می شود من به عنوان روزنامه وقایع رقیب خود را بشناسم و بتوانم رقابت کرده و خود را به سطح کیفی برسانم اما وقتی بدانم رسانه من حرف اول را می زند جایی برای رقابت نمی ماند.


مدیر مسئول روزنامه وقایع استان مرکزی افزود: کمبود نیروی خبرنگار یکی دیگر از مشکلات است، فارغ التحصیلان رشته ارتباطات تخصص لازم برای نوشتن مطبوعات را ندارند و باید حداقل شش ماه مجدد آموزش ببینند و این قشر مطالب را به صورت آکادمیک فرا گرفته اند و مطبوعات مجبور هستند از کسی که کار رپورتاژ و آگهی انجام می دهد به عنوان خبرنگار نیز استفاده کند.


یوسفی بیان کرد: سازمان های مختلف باید خبرنگاران را در حوزه های کاری مرتبط مورد آموزش دهند و توجه به این مهم ضروری است.


مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه این بحث گفت: برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی در حوزه های خبری مختلف برای خبرنگاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به این مهم در شرکت آب و فاضلاب از سال های گذشته پرداخته شده است.


طراوتی افزود: این مهم در برنامه های امسال این شرکت نیز وجود دارد اما یک مشکل بزرگ در این راستا تعویض مداوم خبرنگاران در حوزه های خبری است.


وی پیشنهاد داد: باید برای خبرنگاران فعال در عرصه مطبوعات حقوق ماهیانه در نظر گرفته شود تا کمتر به سوی ویزیتوری تمایل داشته باشند.


مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: بررسی مجوز هفته نامه و روزنامه ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جدی گرفته شود و بررسی شود که نشریات در سال چند بار چاپ می شوند؟


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند نیز در ادامه این بحث گفت: پیشنهاد می شود برای روز ملی خبرنگار یک هم اندیشی ویژه با شیوه علمی برگزار و مقاله های ارسالی ممیزی و مورد داوری اساتید ویژه این رشته قرار گیرد.


نواعتقاد افزود: فعالیت و عملکرد برخی از خبرنگاران یک معضل شده و دیگر مشکل نیست، شان انسان ها باید رعایت شود و انرژی روابط عمومی ها گرفته شده و بسیاری از این افراد رعایت تشریفات این حرفه را نمی کنند که این اقدام به هیچ وجه زیبا و پسندیده نیست.


وی اظهار کرد: بحث آموزش خبرنگاران باید به معنای واقعی مورد توجه قرار گیرد و توجه به این مهم امری ضروری است.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند اضافه کرد: شاید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نداند چند نشریه به معنای واقعی منتشر می شود که نظارت ویژه بر موضوع رسانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.


نواعتقاد گفت: هیچ پایش و بحثی در انتخاب خبرنگاران نمی شود و هر چه بازاریاب است وارد این حرفه حساس شده که ادبیات این شغل را نمی دانند.


وی اظهار کرد: از طرف دیگر، دو سال است که در شان خبرنگاران استان مرکزی آیین روز خبرنگار برگزار نمی شود و صنعت وارد میدان شده و پتروشیمی و پالایشگاه این آیین را برگزار کرده اند.


مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند افزود: ما این بخش را حمایت می کنیم اما به نظر می رسد واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیمه تعطیل است.


نواعتقاد گفت: برای آیین روز خبرنگار امسال یک فکر جدی شود و حاضریم به این موضوعات کمک کنیم اما باید سطح توقعات نیز پایین آید و البته مشکلات خبرنگاران باید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شود .


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این مباحث گفت: در بحث خبرنگاران و موضوعات مطرح شده باید یک نشست و میزگرد مجزا در خبرگزاری ایرنا برگزار شود.


میرزابابایی افزود: یک تعبیری وجود دارد که روابط عمومی ها را قلب سازمان ها عنوان می کنند اما به نظر می رسد که روابط عمومی ها مغز سازمان هستند و فعالان این حوزه باید به کارها و امور حاکمیتی بپردازند نه امور اجرایی.


وی بیان کرد: برای کارهای اجرایی یک خلاء در بحث های برون سپاری وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بسیاری از موسسات فرهنگی و هنری برای برپایی جشن ها و آیین های مختلف کانون های تبلیغاتی دارند اما موسساتی که کار تخصصی روابط عمومی ها را انجام دهند، وجود ندارد که ایجاد این موسسات و شرکت های تخصصی ضروری است ولی این قضیه نیز نباید مانند داستان مطبوعات شود که هر کسی درخواست کرد برای آن مجوز صادر شود.


وی عنوان کرد: برای خبرنگاران این استان باید یک فکر اساسی صورت گیرد و عملکرد آنان با جدیت رصد و از ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه خودداری شود.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی پاسخ داد: موضوع این میزگرد در خصوص روابط عمومی ها است اما بحث مجوز رسانه مطرح می شود، به پراکنده گویی عادت کرده ایم.


قاسمی افزود: اعلام وصول رسانه ها وظایف سازمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مگر می شود مبنای عمل ما مباحث علمی، تئوری و نظری نباشد.
وی بیان کرد: می گویید خبرنگاران در نشست های خبری از مشکلات شخصی سخن می گویند و امروز روابط عمومی ها نیز مشکلات شخصی خود را در این میزگرد مطرح می کنند.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: باید مشکلات شخصی کنار گذاشته شود و برای اینکه شاهد یک تحول در حوزه روابط عمومی ها باشیم باید یک نگاه عمیق تر داشته باشیم.


قاسمی اظهار کرد: خانواده روابط عمومی، رسانه است و عنصری ترین مجموعه تاثیرگذار برای یک سازمان و دستگاه رسانه ها محسوب می شوند.


وی گفت: از پیشنهاد برگزاری همایش دانشگاه، روابط عمومی و رسانه با جدیت استقبال می شود و در این راستا استادان برجسته و قابلی در استان وجود دارد.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: اختصاص دروس ویژه آموزش مدیران در خصوص روابط عمومی ها در دانشگاه ها در حیطه کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اما در این استان می توان مجوزی برای ارائه آموزش های تخصصی به روابط عمومی ها اخذ کرد زیرار اساتید بسیار خوبی در استان فعالیت دارند.
وی در خصوص بحث های روز خبرنگار گفت: برای روز خبرنگار و هر کار و اتفاق فرهنگی و هنری که می خواهد در اداره کل ارشاد اسلامی رخ دهد، افراد دخیل باید در کنار این اداره کل قرار گیرند و راهکار ارائه دهند.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: دست فکری پرتوان در حوزه رسانه و روابط عمومی که لبه تیغ و تیز گاهی حملات، گاهی چالش ها و گاهی نقاط قوت ها است را می فشاریم و درخواست کمک به این حوزه را داریم.


قاسمی اظهار کرد: اگر نگاه دستگاه ها به روابط عمومی ها حیات خلوت باشد به طور قطع مشکلات زیادی پیش می آید.


وی تاکید کرد: اگر روابط عمومی قوی در یک سازمان حضور داشته باشد مسئول آن دستگاه و سازمان باید تنها به تصمیم سازی ها بپردازد، اما اگر روابط عمومی بر افکار عمومی نفوذ نداشته باشد تاثیر کافی را نخواهد داشت.


مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی در ادامه بحث گفت: بسیاری از گرفتاری و مشکلات روابط عمومی ها با رسانه ها با تشکیل خانه مطبوعات ساماندهی می شود اما این خانه نوپا است و مشکلات به یکباره حل نخواهد شد.


شاه حسینی افزود: از روابط عمومی که با رسانه ها ارتباط ندارد و آن را نمی شناسد چه انتظاری است، وقتی چرخه اداری ما آنقدر معیوب است که رسانه دستش به جایی نمی رسد مجبور است مشکلات را به صورت شخصی در نشست های خبری مطرح کند.


وی بیان کرد: در کجا، یک وقتی در دستگاه ها برای بیان مشکلات مردم عادی پیش آمده تا بتوانند حرف بزنند؟ باید این هم سئوال شود، تاکنون چه وقتی برای مردم شازند گذاشته شده که وارد سه شرکت بزرگ نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه شوند و بتوانند حرف بزنند؟


مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی ادامه داد: طبیعی است که در این بین یکی از مردم خبرنگار می شود و مسائل را از این طریق دنبال می کند، باید این را عیب دستگاه ها نیز بدانیم و همه قصور را بر گردن نشریات و مطبوعات نیندازیم.


شاه حسینی در خصوص سواد رسانه ای که در این میزگرد مطرح شد نیز گفت: نباید رپورتاژ و آگهی و کار خبرنگاری با یکدیگر مخلوط شود، البته برخی مطبوعات هم به این شکل نیستند و از طرف دیگر یک بنگاه مطبوعاتی باید هزینه های خود را تامین کند، شما جای مطبوعات باشید، چه می کنید؟


وی اظهار کرد: یک بنگاه مطبوعاتی ایجاد شده اما هیچ حمایتی از آن صورت نمی گیرد و نظم و عدالت در دادن آگهی ها به چشم نمی خورد، روابط عمومی ها در این راستا تا چه حد عدالت را رعایت می کنند، همه چیز را نیز نباید به گردن ارشاد و مطبوعات انداخت.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی پاسخ داد: اتفاقا این قضیه به گردن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و باید با هماهنگی چند دستگاه این مسائل حل شود.


عرب افزود: مقرر شده در این راستا یک نشست با حضور چند دستگاه اجرایی استان مرکزی و خانه مطبوعات این استان برگزار شود و اگر این مشکل حل شود بسیاری دیگر از امور و مشکلات حل خواهد شد.


مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی ادامه داد: یک مشکل اساسی در روابط عمومی ها و رسانه ها بحث کپی کردن اخبار است که آن را ارشاد و یا خانه مطبوعات نمی تواند حل کند.


شاه حسینی اظهار کرد: باید این مهم به قانون تبدیل شود، اگر این مشکل حل شود بسیاری از مباحث و مشکلات تولید محتوا در مطبوعات نیز حل می شود.


وی بیان کرد: بحث دیگر این است که روابط عمومی ها چه قدر تولید محتوا دارند، تولید محتوای خبری و تحلیلی یکی از وظایف روابط عمومی ها است، بسیاری از اخبار روابط عمومی ها تبلیغاتی است، پس نشریات را مقصر صد در صد ندانیم، این یک چرخه معیوب است.


شاه حسینی عنوان کرد: فضای مجازی امروز بر کار روابط عمومی ها و رسانه ها حاکم شده و یک برنامه خاص و مدون برای رسانه ها وجود ندارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: خبرنگار یک دانای کل نیست، باید یک استراتژی ویژه برای مسائل و مشکلات استان وجود داشته باشد تا خبرنگاران نیز از آن تبعیت کنند و البته باید این مسائل هم بر مدار قانون باشد.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص برگزاری آیین روز خبرنگار گفت: بضاعت این دستگاه کم است و باید برخی امور برون سپاری شود و مشارکت و هم افزایی در برگزاری این آیین با سایر نهاد ها و دستگاه ها کار بدی نیست.


مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند نیز در ادامه بحث بیان کرد: این میزگرد در خصوص روابط عمومی و ارتباط با رسانه برگزار شد اما جای رسانه ملی خالی است، زیرا بسیاری از بحث های اطلاع رسانی در ارتباط با این رسانه است.


وی بیان کرد: امید است با یک تغییر رویکرد، جایگاه روابط عمومی ها که در رسانه ملی از بین رفته و در حاشیه قرار گرفته بود دوباره احیاء شود.


رجبی افزود: شاید بیشترین ارتباط مردم با رسانه ها از طریق رسانه ملی باشد اما کمترین ارتباط روابط عمومی ها نیز با همین رسانه است.


وی اظهار کرد: رسانه ملی روز ملی روابط عمومی را چه میزان پوشش داد و چه میزان از صحبت ها و مطالب ارائه شده در این همایش را اطلاع رسانی کردند؟


رجبی ادامه داد: باید جایگاه روابط عمومی ها در رسانه ملی ارتقاء یابد و این مهم یک ضرورت است.


اعتماد پور مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت: در راستای تعامل با خبرنگاران و حوزه رسانه این سازمان قصد برگزاری یک تور صنعتی در شهرستان ساوه را در چند روز آینده دارد.


وی بیان کرد: پیشنهاد می شود در قالب اولین همکاری با خانه مطبوعات این تور برگزار شود و انتظار است در این تور تمام خبرنگاران حضور یابند و گزینشی عمل نشود اما در دوره های بعدی بحث گزینش این قشر در این حوزه توجه شود.


نواعتقاد مدیر روابط عمومی نیروگاه شازند در ادامه گفت: رسانه ملی همایش روز روابط عمومی ها را پوشش خبری و رسانه ای نداد و این قضیه باید پیگیری شود، رسانه ملی یکی از شاکله های مهم ارتباطی است.


وی اضافه کرد: چرا در نشست های مختلف از بزرگان و فعالان در عرصه روابط عمومی ها دعوت نمی شود.


نواعتقاد عنوان کرد: به طور مثال یک استاد بحث روابط عمومی و صنعت را دارد، باید فعالان در این حوزه نیز حضور داشته باشند.


وی خطاب به معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درست است که اساتید زیادی در حوزه روابط عمومی در این استان وجود دارد اما یک مشکل آن است که این اساتید، تئوری درس می دهند و باید بیشتر با روابط عمومی هایی که تجربه کار دارند ارتباط برقرار شود.


طراوتی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه بحث گفت: تلاش شده دادن آگهی و رپورتاژ به مطبوعات به صورت منصفانه انجام شود اما ارتباط رسانه ها با روابط عمومی ها نیز باید دوسویه باشد.


وی بیان کرد: برخی خبرنگاران انرژی روابط عمومی ها را می گیرند و اخلاق و رفتار آنها در شان فعالان این حرفه نیست.


میرزابابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهید بابایی شهید مدافع حرم از تحصیل کنندگان رشته روابط عمومی و کارکنان دانشگاه اراک بود که در صورت امکان یک المان و یادبودی با عنوان شهید روابط عمومی از این شهید بزرگوار در شهر نصب شود.


وی بیان کرد: نقش شورای اطلاع رسانی برای بحث سیاستگذاری های کلان مسائل حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی است، انتظار است مجموعه خانواده روابط عمومی در این شورا حضور بیشتر و پررنگ تری داشته باشند.
عرب مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی گفت: بحث حوزه روابط عمومی در شهرستان ها به دلیل مشکلات ساختار و پست سازمانی است.


وی بیان کرد: آموزش توانمند سازی در سیاستگذاری شورای هماهنگی روابط عمومی ها به عنوان یک رکن و اصل در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی ادامه داد: مقرر شده در هر فصل یک دوره آموزشی تخصصی برگزار شود که اولین دوره با همکاری پتروشیمی و نیروگاه شازند با عنوان تشریفات بین المللی برگزار شده است.


عرب با بیان اینکه بحث ابلاغ حکم مشاور برای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان مرکزی با جدیت دنبال می شود، اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی ها باید تقویت شود و یک نفر راه به جایی نمی برد.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی افزود: بنگاه های اقتصادی مسئولیت اجتماعی دارند و همکاری دو صنعت بزرگ استان در برگزاری آیین روز خبرنگار یک همکاری مطلوب بود که در حفظ شان و جایگاه فعالان این عرصه نقش بسیار موثری داشت، هر چند جایگاه خبرنگاران بالاتر از این آیین ها است.


عرب بیان کرد: اما در این ارتباط از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ عنوان رضایت وجود ندارد و سال گذشته که در آخرین لحظات مکان برگزاری آیین روز خبرنگار تغییر کرد، کار رها شده بود.


وی عنوان کرد: بنگاه های اقتصادی باید به خانه مطبوعات نیز کمک دهند اما این قضیه نباید باعث شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظایف خود عمل نکند.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی در خصوص آگهی در مطبوعات گفت: دادن آگهی در مطبوعات قانون دارد و دستگاه های اجرایی باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد