درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:09   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23519صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 خرداد 1395 - 09:51
توسعه ارتباطات برای تسهیل در تولید
رضا طاهری – رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب - مهم ترین چالش های روابط عمومی های جدید یکسان بودن شرح وظایف با توجه به تفاوت های ملموس در نوع عملکرد و مأموریت شرکت های متبوع ، پایین بودن سمت های سازمانی و ارجاع وظایف و مسئولیت های مهم و راهبردی از همان آغاز کار بود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین واحد روابط عمومی ایران، در سال 1330 به همت پروفسور نطقی در شرکت ملی نفت (آبادان) راه اندازی شد، اما زمینه ها و مقدمات این کار در قالب فعالیت های برون سازمانی در مناطق نفتخیز و مسجدسلیمان از همان سال های اولیه کشف نفت آغاز شده بود. کار روابط عمومی در دهه های نخست اکتشاف نفت عمدتا تسهیل در ارتباطات برون سازمانی، و کاهش مشکلات شرکت با صاحبان اراضی مورد نیاز برای توسعه و احیانا رفع اختلاف با معارضین و متصرفین املاک شرکت بود که به سبب سیطره این گونه چالش ها، همواره اداره روابط با بخش های حقوقی و حراست شرکت در هم آمیخته و فعالیت های انتشاراتی، رسانه ای و آنچه امروز جزو ذات روابط عمومی هاست در بخش های دیگری با عنوان اداره انتشارات به سامان می رسید.


پس از ملی شدن نفت و در دوره کنسرسیوم که مرکزیت مناطق نفتخیز به تدریج از آبادان به اهواز منتقل شد، اداره روابط عمومی نیز یکی از سازمان های ستادی زیر مجموعه مدیر عامل بود که همچنان، وظایف مشخص و گاه پیش بینی نشده ای را در حوزه ارتباطات، به انجام می رساند.


پایان جنگ تحمیلی سرآغاز فصلی نوین در توسعه و تکامل نهاد روابط عمومی در صنعت نفت است؛ طی حدود 10 سال پس از انقلاب اسلامی ، این اداره که بنا به ضرورت شرایط اجتماعی، اقتصادی و درگیری کشور با بحران های ناشی از جنگ تحمیلی ، اجرای فعالیت های وسیع تبلیغاتی در راستای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی نمودن تبلیغات و شیطنت های ضد انقلاب را در دستور کار داشت، هم اینک با آغاز دوره بازسازی و ورود کشور به مقطع توسعه، با انبوهی از وظایف مدیریتی مرتبط با فعالیت های تولیدی و اقتصادی مواجه گردید؛ کمک به توسعه فرهنگ سازمانی، ارائه تصویری جذاب از شرکت با هدف توأمان جذب و نگهداشت نخبگان در داخل و تسهیل کار شرکت در خارج و محیط پیرامون، فراهم نمودن زمینه تعامل بیشتر با نخبگان و بخش های تأثیرگذار جامعه در راستای اطلاع رسانی و اطلاع یابی و روی هم رفته گشودن درهای سازمان، به روی مخاطبان بخش های مهم مأموریت جدید و راهبردی روابط عمومی بود.


8 بعلاوه 1 روابط عمومی در گستره مناطق نفتخیزجنوب ایران
روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب باتوجه به تغییرات فزآینده در شیوه کار و نوع فعالیت روابط عمومی ها درایران و جهان و متناسب با تحولات سازمانی ، از ابتدای دهه 80 به تدریج از حجم فعالیت های خدماتی خود کاسته و متناسب با تحولات سازمانی ایجاد شده دراین شرکت به تجدید ساختار سازمانی خود همت گمارده و نخستین گام را با تعریف نمودار جدید سازمانی ستاد و پس از آن ایجاد روابط عمومی های جدید در شرکت های تازه تأسیس بهره برداری تابع برداشت ؛ در این میان روابط عمومی اهواز که تا پیش از این درجوار مناطق نفتخیز فعالیت داشته حذف و 2 روابط عمومی جدید در شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون آغاز به کار نمود . تنها 4 سال پس از تغییرات ساختاری سال 1379 دور تازه ای از تغییرساختار منجر به ایجاد 4 شرکت جدید خدماتی تخصصی در دورن مناطق نفتخیز جنوب گردید و متعاقب آن زایش 3 روابط عمومی دیگر را نیز در پی داشت . ایجاد این روابط عمومی ها صرف نظر از کاستی های اساسی در ساختار ، شرح وظایف و امکانات تخصیص یافته ، تا حدودی از حجم وسیع فعالیت های خدماتی و برون سازمانی ستاد کاسته و به رقابتی سازنده میان کارگزاران روابط عمومی در شرکت های 8 گانه تابع منجر شد.


مهم ترین چالش های روابط عمومی های جدید یکسان بودن شرح وظایف با توجه به تفاوت های ملموس در نوع عملکرد و مأموریت شرکت های متبوع ، پایین بودن سمت های سازمانی و ارجاع وظایف و مسئولیت های مهم و راهبردی از همان آغاز کار بود.


براین اساس این بخش کلیدی ازسازمان صنعت نفت با وجود حفظ برتری خود نسبت به سازمان ها و دستگاه های دولتی غیر نفتی ، همچنان درتکاپوی تغییر ساختار و اصلاح شرح وظایف به منظور فراهم کردن زمینه جذب ونگاهداشت نیروهای متخصص و ارزشی ، کاستن از حجم فعالیت های خدماتی و پاسخگویی و اقناع نخبگان جامعه و افکار عمومی است.


مجموعه فعالیت های روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب در حال حاضر عمدتاٌ در 2 واحد " انتشارات، تبلیغات و امور رسانه "و " روابط اداری و اجتماعی" به سامان می رسد. کلیه امور مربوط به ارتباط برون سازمانی ، هماهنگی با دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و ذی نفعان صنعت نفت در محدوده 4 استان جنوبی خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و فارس به عهده این بخش است. علاوه بر این سیاستگذاری و پیگیری برنامه های فرهنگی ، جشن ها ، مراسم و امور مرتبط با تشریفات و بازدیدکنندگان در واحد روابط اجتماعی انجام می گیرد.


واحد انتشارات و تبلیغات روابط عمومی عهده دار بخش عمده ای از وظایف ذاتی و حرفه ای روابط عمومی است، این واحد که از 3 بخش "امور اطلاعات و رسانه " ، "امورسمعی و بصری " و" تبلیغات و امور نمایشگاه ها " تشکیل شده است ، به طور کلی مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، تبلیغات ، چاپ و نشر ، تولید فیلم و محصولات چند رسانه ای و بر پایی و برگزاری نمایشگاه ها را عهده دار می باشد. نمایشگاه بزرگ ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت که دومین نمایشگاه تخصصی نفت در ایران محسوب می شود، حاصل برنامه ریزی و اهتمام در زمینه نمایش توانمندی های سازندگان و برقراری پیوند میان صنعت و مراکز تحقیقاتی است که با محوریت مناطق نفتخیزجنوب برگزار می شود.


برتر در زمینه پژوهش و روابط عمومی الکترونیک
شاید بتوان مهمترین نقطه قوت روابط عمومی در ده سال اخیر را کاستن از فعالیت های صرفا خدماتی و ورود به عرصه های تحقیقاتی و پژوهشی برشمرد؛ اجرای یک برنامه گسترده پژوهشی در زمینه بررسی چالش های مدیران در چشم انداز بیست ساله توسعه ، انجام تحقیقاتی وسیع در حوزه تاریخ صدساله صنعت نفت و سیر تحول و تکوین این صنعت در استان خوزستان ، بررسی خدمات مناطق نفتخیز جنوب به دفاع مقدس و تجارب و دستاوردهای این شرکت از سال های حماسه و دفاع ، بخشی از این حرکت پویا در مسیر روابط عمومی روزآمد و دانش محور است.


گشودن سرفصلی جدید در عناوین تحقیقاتی پژوهش و فناوری مناطق نفتخیزجنوب ، با هدف جلب و جذب دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا برای انجام تحقیقات کاربردی ، بخش دیگری از فعالیت های روابط عمومی بوده است که منجر به تقویت ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهش گردیده است. همچنین ایجاد کمیته مطالعات و انتشارات متشکل از کارشناسان برتر بخش های مهندسی و تخصصی برای نظارت بر محتوا و انتشار کتب و آثار تالیفی کارشناسان شاغل در این شرکت، از جمله برنامه های منحصر بفرد روابط عمئمی در سال های اخیر بوده است.


مجموعه این عوامل و نتایج این رویکرد موجب گردید تا روابط عمومی مناطق نفتخیزجنوب در هفتمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت ، در رشته "پژوهش و مطالعات اجتماعی" موفق به کسب عنوان برتر شود.


روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در توسعه فضاهای مجازی و روابط عمومی الکترونیک جزو پیشگامان این حوزه بوده است؛ وبگاه این شرکت در سال 1388 در قالب حرفه ای طراحی و رونمایی و به سرعت به عنوان الگویی برای سایر شرکت های نفتی مورد استقبال قرار گرفت.


انتشار اولین نشریه الکترونیکی ، ایجاد و برقراری ارتباطات وسیع درون سازمانی از طریق پورتال اینترانتی شرکت و ارائه خدمات ویژه به کاربران بخشی دیگر از فعالیت های روابط عمومی در زمینه توسعه زیرساخت ها و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای گشودن دروازه های مجازی شرکت به روی مخاطبان است.


روابط عمومی مناطق نفتخیزجنوب در یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی و دوازدهمین دوره جشنواره روابط عمومی های برتر کشور شایسته عنوان برتر در زمینه ارتباطات الکترونیک گردیده و مفتخر به دریافت لوح یادبود شد.


این روابط عمومی همچنین در هفتمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت رتبه برتر رشته "مطالعات اجتماعی" را کسب و مفتخر به دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم نفت گردید.


روابط عمومی
شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد