درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23515صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 31 اردیبهشت 1395 - 14:10
مثلث توسعه روابط عمومی
دکتر حسین امامی نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی - سه مقوله متفاوت که منجر به ارتقای مهارتها و توسعه کیفی در فعالیت‌های روابط عمومی می‌شود عبارتند از: آموزش، پژوهش و مشاوره. هر سه مقوله از هم متفاوت است و هیچکدام نمی‌تواند جای یکدیگر را بگیرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سه مقوله متفاوت که منجر به ارتقای مهارتها و توسعه کیفی در فعالیت‌های روابط عمومی می‌شود عبارتند از: آموزش، پژوهش و مشاوره. هر سه مقوله از هم متفاوت است و هیچکدام نمی‌تواند جای یکدیگر را بگیرد ولی در یک روابط عمومی پیشرو، این سه امر به صورت نظام‌مند اتفاق می‌افتد. در ادامه به ارتباط و مرزبندی‌های این سه مقوله پرداخته می‌شود. نگارنده این مطلب، در این یادداشت، از این سه ضلع مثلت، به عنوان مدل "مثلث توسعه روابط عمومی" یاد کرده است.


آموزش به‌مفهوم انتقال دانش با هدف تغییر نگرش و ارتقای مهارت‌هاست. آموزش شایستگی‌های موجود در کارکنان را تقویت کرده، موجب کسب دانش به صورت نظری و عملی شده و مهارت و توانایی‌های تازه‌ای در فرد به وجود می‌آورد، به‌گونه‌ای که موجب بهبود عملکرد شغلی و حتی بهره‌وری سازمانی می‌شود.


پژوهش فرایندی است به منظور جمع آوری و تجزیه تحلیل اطلاعات که با هدف افزایش شناخت و ادراک از موضوع و مساله‌ای مورد بررسی است. هر پژوهش شامل سه گام اساسی است: طرح یک سوال، جمع آوری داده هایی برای یافتن پاسخ به سوال طرح شده، و در نهایت ارائه پاسخی به سوال مطرح شده.


مشاوره فعالیتی است که در پاسخ به بیان محدودیت‌ها و مشکلات توسط مدیر سازمان و یا از طریق پژوهش‌های انجام شده مطرح می‌شود و مشاور با توجه به تخصص خود به ارایه راهکار عملی و کاربردی می‌پردازد.


مدیر و کارکنان روابط عمومی به آموزش نیاز دارند تا با بهره‌گیری از علم روز و دانش آکادمیک روابط عمومی، ارتباطات و رسانه، فرایند اجرایی کار در یک سازمان و دانش کسب شده را با هم منطبق کنند که در این مسیر از خدمات مشاوره‌ای نیز استفاده می‌کند. آموزش لازم است تا قدرت مذاکره علمی آنها با پژوهشگران و مشاوران را افزایش یابد یعنی در مقام کارفرما بتوانند پژوهش مورد نیاز و مجری پژوهشی مناسب را انتخاب کنند. بتوانند دغدغه سازمان را بشناسند، مشکلات را به زبان تخصصی برای مشاور بیان نمایند.


یک نکته مهم اینجا باید مطرح شود زمانی که یک دوره آموزشی و یا همایش در حوزه روابط عمومی برگزار می‌شود هیچگاه نباید انتظار داشت تا آن مباحث به صورت کاربردی و تجربی بیان شود. بلکه صرفا یک دوره آموزشی بوده و انتظار کاربردی و عملیاتی بودن را باید در کارگاه آموزشی و یا از مشاور داشته باشید که هدف ارتقای دانش شماست.


از طرفی پژوهش نیز برای یک روابط عمومی لازم است تا ارزیابی از عملکرد گذشته‌اش را داشته باشد، وضع موجود را بررسی کند، وضع مطلوب را ترسیم نماید و نهایتا برای فعالیت همگام با سازمان خود، جایگاهی در آینده‌پژوهی سازمان در نظر بگیرد.


خدمات مشاوره مانند یک پزشک متخصص عمل می‌کند که شما آموزش‌هایی را دیده‌اید که بتوانید مشکلات و دغدغه‌های سازمان را با زبان تخصصی برای مشاور بیان کنید. پژوهش مانند نتایج برگه‌های آزمایشگاه یک بیمار است که می‌تواند مشاور را در شناخت دقیق مشکلات سازمانی راهنمایی کرده و ارایه راهکارهای لازم را به مدیریت روابط عمومی ارایه‌ می‌کند. مشاوره حتی می‌تواند قبل از پژوهش و آ‌موزش صورت بگیرد. مشاور به ما می‌گوید کارکنان ما نیاز به چه دوره‌های آموزشی دارند؟ روابط عمومی سازمان اکنون نیاز به انجام چه پژوهش‌هایی دارد؟ در فرایند اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای باید چه مواردی را مدنظر قرار دهیم و مواردی از این قبیل.


آموزش، پژوهش و مشاوره سه ضلع برای توسعه روابط عمومی است که در ایران این سه فعالیت با هم دیده نمی‌شود و تاکنون به مقوله آموزش بیش از دو مقوله دیگر پرداخته شده است و علت اصلی عدم موفقیت بسیاری از روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها را باید در نپرداختن همزمان به این سه مقوله جستجو کرد. اینکه همیشه از عدم ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها گلایه ‌می‌شود در بهره‌گیری نامتوازن از این مثلت توسعه روابط عمومی‌هاست که می‌تواند این مدل در روابط عمومی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی ترویج شود.

 

منبع: سایت انجمن متخصصان روابط عمومی
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد