درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23391صفحه نخست » دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 22:42
توانمندی روابط عمومی در کاهش فاصله میان دولت - مردم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دولت موظف به پاسخگویی و رفع نیازهای اصلی مردم است. این وظایف در بیش از 10 اصل قانون اساسی آمده و ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم را دربرمی¬گیرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دولت موظف به پاسخگویی و رفع نیازهای اصلی مردم است. این وظایف در بیش از 10 اصل قانون اساسی آمده و ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم را دربرمی¬گیرد.


دولت برای ایفای تعهدات و نقش خود، ساختارها و تشکیلات اداری را شکل داده است و با تفکیک و تقسیم وظایف، درجهت جلب آراء و نظر مردم، ایجاد رضایتمندی و کاهش شکایت‌ها گام برمی¬دارد. اما تفاوت میان نیازها و اولویت-های دولت و مردم، محدودیت منابع، مدیریت ناکارآمد، بهره¬وری نامناسب در دستگاه¬های دولتی، فساد اداری، کاغذ بازی، اتلاف وقت و انرژی مردم در رفت و آمد به سازمان¬های اداری از یک سو و تنوع و تعدد درخواست های آن‌ها، رشد توقعات و انتظارات از سیستم های اداری، عدم آشنایی به وظایف و تکالیف خود درقبال دولت و مسائلی از این دست در سوی دیگر که «مردم» قرار دارند، سبب شده است تعامل با دستگاه های دولتی با چالش همیشگی رو به رو باشد.


برای مثال، میزان پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری که براساس اصل 173 قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات، تظلم‌ها و اعتراض‌های مردم نسبت به مأموران یا واحدها یا آیین نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آنهاست در سال‌های مختلف افزایش پیدا کرده و در سال 94 به 120 هزار پرونده رسیده است.


در کنار عوامل برشمرده، موضوع‌های مختلف دیگری نیز می توان اشاره کرد که زمینه ایجاد سوءتفاهم میان مردم و دستگاه¬های دولتی را افزایش می¬دهد و منجر به نارضایتی می¬شود.


اما چه باید کرد؟ بدون تردید ادامه روند فعلی منجر به فاصله معناداری بین دولت – مردم می¬شود و تبعات ناگوار آن حتی دامن حکومت را نیز خواهد گرفت.


در کنار تمام توصیه¬هایی که صاحبنظران حوزه¬های سازمانی- اداری و اصلاح و تنظیم روابط میان دولت و مردم ارائه می¬دهند، توجه به کارآمدی تاکتیک¬ها و تکنیک¬های ارتباطی یکی از راه¬حل¬های کاهش میان فاصله این دو و افزایش محبوبیت و مقبولیت سازمان¬ها نزد مردم و افکار عمومی است.


به نظر می¬رسد روابط عمومیها در دستگاه¬های اداری، توانمندی و قابلیتی مناسب، و نه حداکثری برای کاستن از عمق این مشکلات دارند.


65 سال است که روابط عمومی¬ها در ایران تلاش می‌کنند با کسب علم و ترکیب آن با تجربه¬هایشان، اقدام‌هایی مستمر و آگاهانه درجهت ایجاد تفاهم و جلب پشتیبانی ذی¬نفعان خود انجام دهند و در این مسیر با فراز و نشیب¬های گوناگونی روبه¬رو بوده¬اند. اما، حدود دو دهه است که به دلیل توسعه روزافزون تکنولوژی ارتباطی، بیش از هر زمان دیگری توانمند شده و امکان ایفای مؤثرتر نقش خود را یافته¬اند. باور این موضوع از سوی مدیران ارشد سازمان¬ها و سپردن مسئولیت استراتژیک تنظیم روابط میان مردم و سازمان¬ها موضوعی است که درصورت تحقق، رضایتمندی مردم را بیشتر می‌کند و مانع عمیق¬تر شدن فاصله موردنظر می¬شود.
هفته روابط عمومی گرامی باد!

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد