درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23277صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 11:18
آغاز به کار یازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک در هتل المپیک
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر شورای عالی فضای مجازی به نقش تکنولوژی در روابط عمومی اشاره و بر لزوم تولید محتوا برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  دبیر شورای عالی فضای مجازی به نقش تکنولوژی در روابط عمومی اشاره و بر لزوم تولید محتوا برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

سیدابوالحسن فیروز‌آبادی امروز در یازدهمین همایش روابط عمومی که در هتل المپیک برگزار شد با بیان این‌که روابط عمومی به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی، ایجاد شفافیت در جامعه را برعهده دارد، گفت: روابط عمومی به دنبال متقاعد‌سازی طرف‌های مقابل و ایجاد همگرایی در سازمان‌ها و موسساتی است که روابط عمومی آنها را برعهده دارد.

 

او ادامه داد: روابط عمومی نقش مهمی داشته و جنس این نقش از جنس قدرت نرم است و همان‌طور که از قدرت نرم در جهت متقاعدسازی بخش‌هایی از جامعه استفاده می‌شود روابط عمومی‌ها هم به دنبال اعمال نوعی قدرت هوشمند هستند و این اعمال قدرت با نقش تکنولوژی افزایش پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر روابط عمومی‌ها به تکنولوژی توجه نکنند از نقش خود باز می‌مانند، زیرا تکنولوژی هم ضرورتی در روابط عمومی و هم می‌تواند ساختار آن را تغییر دهد. بنابراین روابط عمومی باید تلاش کند از توجه به تکنولوژی به خصوص تکنولوژی اطلاعات غافل نباشد.دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به سرعت بالای تحولات تکنولوژی اظهار کرد: در سه دهه اخیر چندین نسل از تکنولوژی اطلاعات ارائه شده و تقسیم‌بندی‌های متعددی مطرح است. از جمله وب 1، 2، 3 و 4 که ما در ابتدای وب 3 هستیم یا در نسل‌های موبایلی که 2.5 میلیارد نفر در کره زمین از نسل 3 بهره‌ می‌برند و در سال 2020 نسل 5 وارد می‌شود و ما در حال حاضر در نسل 3 و 4 هستیم.

 

فیروزآبادی با بیان این‌که تکنولوژی‌ها نحوه ارتباط انسان‌ها را تغییر می‌دهد، گفت: در وب 1 ارتباط یکسویه داریم، در وب 2 ارتباط دوسویه، در وب 3 ارتباط 2 سویه مستقل از زبان و در وب 4 نیز تکنولوژی با انسان زندگی می‌کند و ارتباط انسان و ماشین به صورت گسترده مطرح می‌شود.

 

وی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های روابط عمومی از جمله الکترونیکی، دیجیتالی و آنلاین بیان کرد: در روابط عمومی آنلاین شما دیگر ارتباط برقرار نمی‌کنید بلکه اتصال همیشگی دارید. با توجه به این‌که سیستم‌ها در دنیا مبتنی بر نوآوری هستند روابط عمومی‌ها که مبتنی بر دانش هستند نقش مناسب‌تری دارند و ساده‌ترین نگاه برای روابط عمومی دیجیتالی نگاه‌کردن به سکوها (پلت‌فرم)هاست مانند وبلاگ، میکرووبلاگ، چتروم‌ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی و در نهایت پیام‌رسان‌های اجتماعی.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: نگاه به پلت‌فرم‌ها نگاهی مذموم نیست، اما مبتنی بر ابزار است و خلاقیتی نیست، در صورتی که نگاه به فضای مجازی باید مبتنی بر نوآوری باشد.

 

فیروزآبادی با بیان این‌که روابط عمومی‌ها دیگر بخش زایدی در مدیریت نیستند که ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: در گذشته شاید رسانه‌ها به بازپخش آنچه وجود داشت می‌پرداختند، اما امروزه نقش وسیع‌تری دارند. همچنین در گذشته اطلاع‌رسانی به صورت عام صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر نقش رسانه‌های جمعی کاهش پیدا کرده و در کنار رسانه‌های جمعی، رسانه‌های اجتماعی تولید‌کننده محتوای هدفمند که روابط عمومی یکی از آنها می‌توانند ایفای نقش و ایجاد قدرت کنند و قدرت متقاعدسازی باید سازماندهی شود.

 

وی با تاکید بر لزوم تولید محتوا در فضای مجازی بیان کرد: به عنوان مرکز ملی فضای مجازی از فوری‌ترین مسائلی که باید جبران شود و مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده، نهضت تولید محتواست و این‌که فعالان این حوزه به تولید محتوا بپردازند که تولید قدرت نیز است.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه خاطر نشان کرد: به دنبال ایجاد محتوا می‌توانیم بگوییم شبکه اطلاعات ملی داریم، زیرا بحثی که می‌تواند شبکه اطلاعات ملی را ایجاد کند تولید اطلاعات و محتوا است و در حال حاضر در کشور 280 تشکل از جمله کانون‌ها، احزاب و هیات‌های مذهبی داریم که متاسفانه هنوز در حوزه تولید محتوا آنچه باید را انجام نداده‌اند.

 

فیروز‌آبادی با بیان این‌که در حال حاضر اکثر سایت‌ها حتی به روزرسانی نمی‌شوند و اطلاعات آنها کهنه است، ادامه داد: این به این معناست که ما هنوز در وب 1 هم غیرفعال هستیم، اما از شما می‌خواهیم از پلت‌فرم‌ها عبور کنید و مدل‌هایی مثل گوگل و تلگرام خلق کنید، زیرا امروزه به جای این‌که با اسب کشورگشایی کنند مانند مایکروسافت و بازی کلش‌آف‌پلنز به صورت مجازی در خانه‌ها حاضر می‌شوند.

 

وی با بیان این‌که شاخص سرگرمی در کشور ما بیش از 60 درصد است، اضافه کرد: در کشوری که درجه آمادگی و حوزه دولت الکترونیکی از 100 می‌گذرد این‌که 60 درصد آن مربوط به سرگرمی باشد نگران‌کننده است و نشان می‌دهد نخبه‌ها در اقناع و هدایت مردم خیلی فعال نبودند، اما امیدواریم تشکیل این همایش‌ها گام‌هایی در این زمینه باشد.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان سخنان‌اش با بیان چند توصیه گفت: باید شاخص‌های سایبری روابط عمومی‌ها استخراج و بر روی این شاخص‌ها رصد شود، توصیه دوم پیاده‌سازی مدل‌های مناسب اطلاع‌رسانی بر روی سکوهای فضای مجازی و در نهایت مشارکت فعال در تولید محتوا در کشور از سوی روابط عمومی‌هاست و مرکز ملی فضای مجازی دراین زمینه همکاری می‌کند.در این مراسم از تعدادی از مدیران فعال در حوزه روابط عمومی و رسانه تقدیر شد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد