درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23244صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 14:42
روابط عمومی ایده آل
حمید نجف - اهداف و فلسفه ذاتی روابط عمومی در همه جای دنیا تقریبا یکی است؛ اما گاهی بعضی از نا آگاهی ها و سیاست های غلط موجب می شود که بعضی از روابط عمومی ها ضمن خروج تدریجی ازاهداف اصلی؛ خود و سازمان را با مخاطرات جدی و چالش های اساسی رو به رو نمایند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اندیشمندان حوزه علوم اجتماعی و ارتباطات انسانی تعاریف مختلفی از روابط عمومی دارند؛ تعاریفی که شاید درنگاه اول به دلیل وجود ادبیات مختلف؛ کمی متفاوت به نظر برسد؛ اما معمولا همگی بر یک محور کلیدی تاکید دارند و آن چیزی نیست جز بر قراری ارتباطات موثر و تعاملات دو سویه سودمند؛ فی مابین سازمان و مخاطبین.


اهداف و فلسفه ذاتی روابط عمومی در همه جای دنیا تقریبا یکی است؛ اما گاهی بعضی از نا آگاهی ها و سیاست های غلط موجب می شود که بعضی از روابط عمومی ها ضمن خروج تدریجی ازاهداف اصلی؛ خود و سازمان را با مخاطرات جدی و چالش های اساسی رو به رو نمایند؛ حساسیت بالای روابط عمومی ها می طلبد که مدیران ارشد شرکت ها و سازمان ها نگاه ویژه ای به این بخش مهم داشته باشند.


برای روشن شدن موضوع ضمن پرهیز ازبیان چالش های عدیده موجود در روابط عمومی های کشور؛ مشخصا نسبت به بر شمردن برخی صفات عالی یک روابط عمومی ایده آل اکتفا خواهم کرد؛ شاید این شاخص ها بتواند معیار مفیدی برای تجزیه و تحلیل عملکرد این واحدها قرار گیرد.


معمولا در یک روابط عمومی ایده آل روسا و کارکنان بر اساس تحصیلات و تجربیات مرتبط وهمچنین نظام شایسته سالاری انتخاب می شوند.


اطلاع رسانی به موقع؛ صحیح و صادقانه جزو ابتدایی ترین ابزار یک روابط عمومی ایده ال به شمار می رود.


در یک روابط عمومی ایده آل ایجاد جو همدلی؛ هم زبانی و تعاملات دوستانه بین کارکنان و مدیران ارشد سازمان و همچنین مخاطبان بیرونی امری رایج و طبیعی است.


در روابط عمومی ایده آل معمولا مجیز گویی و کرنش کردن در برابر مدیران ارشد مذموم و ناپسند به شمار می رود.


برای یک روابط عمومی ایده آل مشتری مداری و تکریم او؛ از اولویت بالایی برخوردار است و بسیار با اهمیت می باشد.


روابط عمومی ایده آل این روزها کمتر هزینه بر و هزینه ساز است؛ این نوع از روابط عمومی بیشتر به دنبال تبادل پایا پای تبلیغاتی و شناسایی ظرفیتهای درونی خود است.


این نوع از روابط عمومی بیش از اینکه در خدمت مدیریت باشد خادم سازمان و مخاطبان آن است.


روابط عمومی ایده آل جایی است که برای هنر و هنرمند؛ نوشته و نویسنده؛ پژوهش و پژوهشگر؛ نقد و منتقد ارزش و احترام خاصی قائل است.


روابط عمومی ایده آل خود اولین و منصفترین نقد کننده سازمان است؛ گاهی وکیل است و گاهی مدعی العموم؛ آینه ای شفاف و زلال است.


تولید اندیشه؛ ابتکار؛ خلاقیت؛ نوآوری؛ پویایی و امید در این نوع از روابط عمومی موج می زند.

روابط عمومی ایده آل مخبر نیست؛ گزارش دهنده است.


توجه به سلامت روحی؛ روانی و معیشتی پرسنل و بررسی مستمر میزان رضایت شغلی آنان از جمله اصلی ترین وظیفه یک روابط عمومی ایده آل به شمار می آید.


اخلاق حسنه؛ ادب؛ آراستگی و معاشرت پسندیده در میان کارکنان این نوع از روابط عمومی ها زیاد دیده می شود.


درک عمیق نسبت به برنامه های کوتاه؛ میان و بلندمدت و اهداف عالیه سازمان و حرکت در آن جهت جز وظایف ذاتی روابط عمومی ایده آل بشمار می آید.

حال اینکه جایگاه بعضی از روابط عمومی ها در کشور کجاست ؛ قضات با شما ...


27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد