درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23182صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیپنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 10:14
روابط‌عمومی الکترونیک؛ الزامی برای توسعه
سیدرحمان حسین‌پور رئیس اداره‌کل حوزه مدیریت و روابط عمومی پست‌بانک‌ایران - هنر مسئولان روابط عمومی این است که از تمامی ابزارها و تکنولوژی‌های ارتباطی الکترونیکی و حتی سنتی اعم از رسانه‌های درون سازمانی و محدود و عمومی پرمخاطب(همانند تراکت و رادیو و تلویزیون و اینترنت) برای تأثیرگذاری مناسب به مخاطبان و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات آنان استفاده نمایند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در عصر حاضر که عصر ارتباطات و اطلاعات نامیده می‌شود توجه به افکار عمومی امری مهم و حیاتی است و همه سازمان‌ها به ویژه سازمان‌ها و نهادهای خدمتگذار بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. گذر زمان به خوبی ثابت کرده است که دیگر روابط عمومی‌ها نمی‌توانند مدل ارتباطی دوسویه ناهمسنگ را به پیش ببرند و صرفاً منافع سازمان خود را مدنظر قرار دهند. بلکه در دنیای امروز که خیزی بلند برای الکترونیکی شدن امور در ابعاد مختلف برداشته شده است بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشت. به خوبی ثابت شده که در این فضا پیامی ماندگار است که محتوای آن اثرگذار، به‌روز و از دل افکار عمومی برخاسته باشد. جذب مخاطبان و از همه مهمتر حفظ آنان مستلزم داشتن برنامه‌های مؤثر و هدفمند است و مادامی که به این مهم توجه نشود نمی‌توان افکار عمومی را مدیریت و هدایت کرد. براین اساس بایستی به مقوله مهم به روز بودن در عرصه ارتباطات یعنی همان Online و تعامل با همه و حتی منتقدین توجه جدی داشت. روابط عمومی کارآمد بایستی با ساماندهی، برنامه‌ریزی درست و توجه به اصول و اخلاق حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی به موقع در ابعاد درون سازمانی و برون سازمانی و حتی فرا ملی بتواند تأثیرگذاری ماندگاری داشته و مخاطبان را متقاعد و زمینه آرامش و اعتمادسازی عمومی را فراهم نماید.


اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست به مخاطبان و اطلاع‌یابی و اخذ دیدگاه‌ها و بازخوردها از وظایف اصلی روابط‌عمومی است که از منظر درون سازمانی نیز روابط عمومی باید با اطلاع‌رسانی به موقع اخبار، گزارش‌ها و تصمیمات سازمان به مجموعه کارکنان بتواند این وظیفه را به‌خوبی انجام دهد. حال اگر این کار با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف ارتباطی سریع انجام شود، قطعاً تأثیرگذاری سازنده‌ای در سازمان خواهد داشت و به دنبال آن موج‌آفرینی مثبتی ایجاد شده و موفقیت‌های زیادی را درپی خواهد داشت. با این نگاه می‌‌توان گفت که سامانه‌های اتوماسیون اداری و ارسال پیامک و شبکه‌های اجتماعی مانند؛ تلگرام و کانال در شرایط کنونی از جمله شاخص‌هائی است که در روابط عمومی الکترونیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. چرا که رضایت کارکنان یک سازمان تأثیر 100 درصدی و مضاعفی در جلب و حفظ مشتریان آن دارد.


همانطوریکه اشاره شد اطلاع‌رسانی به مخاطبان و اطلاع از نیازهای آنان سرلوحه امور روابط عمومی هر سازمانی قرار دارد. براین اساس از منظر درون‌سازمانی و برون سازمانی این رسالت امری بدیهی به نظر می‌رسد. مسئولان یک سازمان به خوبی واقف هستند که اگر رضایت نسبی کارکنان را فراهم سازند، قطعاً آنان در جذب و حفظ مخاطبان (مشتریان) همواره طلایه‌دار خواهند بود. با این تقسیر می‌توان گفت که پیش‌نیاز موفقیت سازمان در بیرون از مجموعه، تحقق این مهم می‌باشد. صداقت در گفتار و عمل، داشتن تعهد اخلاقی، ارائه اطلاعات درست و بدون جانبداری، پرهیز از مکانیزم‌های نادرست تبلیغی، ایجاد موج مثبت در جامعه، توجه به حقانیت مخاطب، ترویج فرهنگ مشارکت و استفاده از تولیدات داخلی و ملی، انعکاس تصویر مثبت از سازمان در بین رسانه‌های جمعی و مردم، مؤثر بودن در امور اجتماعی جامعه، تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از افکار عمومی و پاسخگوئی سریع به آنان با بهره‌گیری از ابزارهای تعاملی و Online نظیر وب سایت‌‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتگوی مجازی و افکارسنجی لحظه‌ای از جمله شاخص‌هائی است که در این راستا مدنظر می‌باشد. البته شاید اینگونه تعامل‌ها با جامعه آماری کمتری صورت پذیرد اما نتایج و انعکاس درست آن می‌تواند از طریق بسترهای اطلاع‌رسانی نیازهای اکثریت مخاطبان را بدون نیاز به تعامل مستقیم تأمین نموده و ضمن متقاعد ساختن آنان، نگرشی مثبت نسبت به سازمان در اذهان عمومی ایجاد کند.


هنر مسئولان روابط عمومی این است که از تمامی ابزارها و تکنولوژی‌های ارتباطی الکترونیکی و حتی سنتی اعم از رسانه‌های درون سازمانی و محدود و عمومی پرمخاطب(همانند تراکت و رادیو و تلویزیون و اینترنت) برای تأثیرگذاری مناسب به مخاطبان و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات آنان استفاده نماید. سرعت و سهولت در اطلاع‌رسانی و اخذ بازخورد، صداقت در پیام‌های ارسال شده، توجه به عموم مخاطبان، ایجاد ارتباط تعاملی مستمر با آنان، تصویرسازی مناسب از سازمان در بین مخاطبان و ایده‌پردازی و خلاقیت از مهمترین ویژگی‌های مدیریت مطلوب در این عرصه می‌باشد. به صراحت باید گفت که ابزارها و تکنولوژی‌های الکترونیکی به ویژه در امر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی از ضروریات عرصه ارتباطات و توسعه روابط عمومی‌ها می‌باشد و بدون آن نمی‌توان در فضای رقابتی حضور داشت.


در این راستا می‌توان به روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و اذعان نمود که با توجه به گستردگی سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و رسالت متنوع و متعدد آنها اعم از فناوری اطلاعات، خدمات بانکی و پستی و لزوم شناخت و اطلاع‌رسانی مناسب به رسانه‌ها و مسئولان و اشراف کامل به رسالت، اهداف و وظایف آنها نقش مؤثری در پیشبرد سیاست‌ها و اهداف ایفاء کرده و موفق به احراز رتبه برتر کشوری درسال گذشته شده است. ایجاد ارتباط و تعامل گسترده بین روابط عمومی‌ها و کارشناسان زیرمجموعه‌ها برای تحقق این مهم می‌تواند بسیار مؤثر ‌و مفید باشد. روابط عمومی‌‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته‌اند به‌خوبی رسالت و عملکرد هریک از سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته را به رسانه‌ها و مخاطبان معرفی و تصویر مثبت و مقبولی از آنان درجامعه ایجاد نمایند.


خوشبختانه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های وابسته با توجه به نگاه مخاطب‌محوری دکتر واعظی مقام عالی وزارت و ارتباط مناسب رئیس این مرکز با مجموعه رؤسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های مجموعه و همچنین ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها، عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. اما باید توجه داشت که ایجاد ارتباط تعاملی مستلزم این است که همواره نگاه‌ها رو به جلو باشد و به سمت محتواسازی، خلاقیت و ایده‌های‌نو رفت که به نظر لازم است در بخش اطلاع‌رسانی و تولید محتوا توجه بیشتری داشت.


بطورکلی مهمترین وظیفه روابط عمومی وزارتخانه‌ها این است که مجموعه کارشناسان آن شناخت مناسبی از رسالت، اهداف و وظایف سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه داشته باشد. زیرا اگر کارشناسان واحدهای مختلف روابط عمومی شناخت خوبی از آنها داشته باشند به خوبی می‌توانند نیازهای مخاطبان را برطرف سازند. تا این مهم اتفاق نیفتد نمی‌توان کاری انجام داد. اما اگر بخواهیم مصداق بارزی برای آن درنظر بگیرم ابتدا بایستی وظایف و رسالت‌ زیرمجموعه‌های یک وزارت را کاملاً مشخص و واقعی احصاء نموده و سپس با تهیه نرم‌افزار و سخت‌افزار لازم نسبت به ایجاد سامانه جامع اطلاع‌رسانی و پاسخگوئی خودکار و اتصال آن به روابط عمومی همه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه (همانند سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی عموم هموطنان بود. در هر صورت ایجاد روابط عمومی الکترونیک و مدیریت آن مستلزم تدارک مقدماتی است که بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشت.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد