درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 19:07   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23104صفحه نخست » یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395 - 23:04
«یکصد سال نظام حقوقی مطبوعات در ایران» منتشر شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «یکصد سال نظام حقوقی مطبوعات در ایران» به قلم دکتر محمدمحسن غفوریان عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و دانش‌آموخته‌ رشته علوم ارتباطات اجتماعی منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «یکصد سال نظام حقوقی مطبوعات در ایران» به قلم دکتر محمدمحسن غفوریان عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و دانش‌آموخته‌ رشته علوم ارتباطات اجتماعی منتشر شد.

به گزارش شارا از ایسنا، در معرفی این کتاب عنوان شده است: نویسنده در این اثر کوشیده است تا تغییر و تحولات تاریخی نظام حقوقی مطبوعات در ایران را از بدو پیدایش آن تا عصر حاضر در بستر تحولات تاریخی به نمایش بگذارد.

در این اثر شرایط قانونگذاری‌های حوزه‌ مطبوعات، در فاصله‌ زمانی یکصدساله از انقلاب مشروطیت تا عصر حاضر (بین سال‌های 1285 تا 1385 هجری شمسی) مورد تحلیل و بازکاوی قرار گرفته و از خلال اسناد و مدارک تاریخی موجود تصویری کلی از فراز و فرود نظام حقوقی مطبوعات در ایران به تصویر کشیده شده است.

این کتاب در سه فصل تنظیم شده است؛ در فصل نخست، کلیات موضوع مطرح شده، ضرورت و اهمیت موضوع، هدف اصلی تحقیق و پرسش‌های‌ کلی‌ مورد اشاره قرار گرفته و آثار مرتبط با موضوع‌ این کتاب مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است. در فصل دوم که در 13 گفتار تنظیم شده، تحولات تاریخی جامعه‌ ایرانی در سال‌های مصادف با شروع انقلاب مشروطیت و وقایع پس از آن تا پایان دولت اصلاحات (1385) بررسی شده است.

شش گفتار نخست این فصل با نگاهی به تحولات تاریخی ایران از مقطع زمانی وقوع انقلاب مشروطه تا پایان حاکمیت پهلوی دوم، سیر قانونگذاری‌های حوزه مطبوعات را از وضع نخستین مقررات و برپایی نخستین محاکمات پیش از تصویب قانون اول مطبوعات، تا آخرین مصوبه نظام شاهنشاهی در بهمن 57 در این عرصه یعنی «قانون مربوط به نحوه تعقیب نخست‌وزیران و وزیران و طرز تشکیل هیات منصفه» بررسی کرده است. گفتارهای هفتم تا دوازدهم این فصل فراز و فرود جریان قانونگذاری‌های حوزه مطبوعات در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را همزمان با تحولات تاریخی این دوران در مقاطع استقرار، جنگ تحمیلی، سازندگی، حاکمیت، و اوج و افول اصلاحات به نمایش گذاشته و در گفتار پایانی این فصل به بررسی مقایسه‌ای قوانین مطبوعات (5 قانون اصلی) پرداخته است. فصل سوم و پایانی کتاب، به جمع‌بندی مطالب ارائه‌شده و نتیجه‌گیری از موضوعات مطرح‌شده اختصاص یافته است.

نویسنده در ضمایم کتاب نیز متن کامل شش مصوبه اصلی را که تحت عنوان کلی قانون مطبوعات ایران شناخته می‌شوند به کتاب افزوده است.

از جمله ویژگی‌های این اثر می‌توان به تحلیل و بررسی بالغ بر 70 قانون، لایحه قانونی، آیین‌نامه، مصوبه و نیز رأی دیوان عدالت اداری که در خلال سال‌های مورد بررسی بر حیات مطبوعات ایران موثر بوده‌اند، اشاره کرد. نویسنده همچنین تلاش کرده تا در ترسیم چشم‌انداز تحولات نظام حقوقی مطبوعات در ایران علاوه بر مستندات مربوط به مراجع قانونگذاری، از وقایع مرتبط با دادرسی‌های مطبوعاتی نیز بهره‌گیری کند.

کتاب «یکصد سال نظام حقوقی مطبوعات در ایران» در 1000 نسخه و 336 صفحه توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر و در اردیبهشت ماه امسال روانه بازار کتاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به فروشگاه‌های سازمان انتشارات جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد