درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 22:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22872صفحه نخست » شنبه، 11 اردیبهشت 1395 - 09:41
بازاریابی مدرن
بازاریابی عصبی - قسمت اول
هدف اصلی بازاریابی با وجود بسیاری از باورهای رایج در مورد ماهیت آن، کمک به افراد برای انتخاب یک محصول است.
  

بازاریابی عصبی - قسمت اول

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هدف اصلی بازاریابی با وجود بسیاری از باورهای رایج در مورد ماهیت آن، کمک به افراد برای انتخاب یک محصول است. به همین منظور بازاریابان تلاش می‌کنند در فرآیندهای پیچیده ارزیابی و انتخاب مصرف‌کنندگان نفوذ کنند. (هدف بازاریابان درک این نکته است که مصرف‌کنندگان چگونه در فرآیند خرید، تصمیم‌گیری می‌کنند.)

مصرف‌کنندگان تا حد زیادی تحت تاثیر تجارب قبلی برای خرید تصمیم‌گیری می‌کنند. حافظه به‌عنوان یک فرآیند فعال و سازنده است که در آن اطلاعات به‌دست آمده، ذخیره و پس از آن برای تصمیم‌گیری بازیابی می‌شود. بنابراین با استفاده از فعالیت‌های مغز می‌توان به میزان قابل توجهی به نفوذ در مصرف‌کنندگان دست یافت. به عبارتی با استفاده از فعالیت‌های مغز می‌توان تاثیر محرک‌های بازاریابی مانند تبلیغات، بسته‌بندی و... را در رفتار مصرف‌کننده اندازه‌گیری کرد.

بنابراین بازاریابان در تلاش‌های خود برای ارائه محصول از طیف وسیعی از تکنیک‌های پژوهش مثل گروه‌های کانون و نظرسنجی استفاده می‌کنند. البته امروزه از یک رویکرد جدیدتر استفاده می‌شود. این رویکرد با پیچیدگی بیشتر و اجرای آن نیز با سختی بیشتری همراه است. همچون آزمایش بازار که با وجود گران بودن در هزینه، اطلاعات دقیق‌تری را برای تولید محصول در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد؛ این عمل یعنی تصمیم‌گیری با استفاده از تصویربرداری عصبی نیز روز به روز در عرصه بازاریابی گسترش یافته است.

پاسخ مغز انسان به محرک‌های بازاریابی

اصطلاح بازاریابی عصبی به‌عنوان یک رشته جدید که وسیله شناسایی در علوم اعصاب برای بررسی پاسخ مغز انسان به محرک‌های بازاریابی است مورد استفاده دانشگاهیان و شرکت‌ها قرار گرفته است. هدف از مطالعه بازاریابی عصبی به‌دست آوردن اطلاعات علمی در مورد عملکرد داخلی مغز مصرف‌کنندگان و در مورد ترجیحات مصرف‌کننده در انتخاب یک محصول یا برند است.

دانشمندان در زمینه شناخت بیولوژی اعصاب انسان بیان می‌کنند که مغز انسان پیچیده‌ترین ارگان بیولوژیکی در جهان است که می‌توان با استفاده از رشته علوم اعصاب و روانشناختی پیشرفته و با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری عصبی به اطلاعات نسبتا کاملی از آن برای درک و توسعه رفتار مصرف‌کنندگان دست یافت.

آشکارسازی ترجیحات مصرف‌کنندگان

روش عصب شناختی در تحقیقات بازاریابی باعث درک حس حرکتی، شناختی و پاسخ عاطفی به محرک‌های بازاریابی است. بازاریابی عصبی با استفاده از تکنیک‌های علوم اعصاب باعث ایجاد محرک‌های بازاریابی می‌شود که در فرآیند داد و ستد کالا‌ها بسیار موثر است. بازاریابی عصبی با کمک تکنیک‌های تصویربرداری عصبی به درک رفتار مصرف‌کنندگان در ارتباط با بازارها و تبادل بازاریابی می‌پردازد و با استفاده از آخرین پیشرفت اسکن در مغز، موجب یادگیری بیشتر در مورد فرآیندهای ذهنی در پشت تصمیمات خرید مصرف‌کننده می‌شود.

بنابراین تصویربرداری عصبی با آشکار ساختن ترجیحات مصرف‌کنندگان باعث ایجاد اطلاعات گسترده‌ای در مورد مصرف‌کنندگان شده است. بازاریابان به دو علت تاکید زیادی بر تصویربرداری مغز دارند: اول اینکه تصویربرداری عصبی بین هزینه‌ها و منافع، تناسب ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر وقتی از مصرف‌کنندگان در مورد ترجیحات آنها پرسیده می‌شود به طور کامل ترجیحات خود را بیان نمی‌کنند زیرا مصرف‌کنندگان ترجیحات واقعی خود را در حافظه خود مخفی نگه می‌دارند. در نتیجه برای نفوذ در رفتار خرید مصرف‌کنندگان استفاده از تصویربرداری عصبی بهترین شیوه است.

دلیل دوم برای استفاده بازاریابان از تصویربرداری عصبی این است که حتی قبل از تولید محصول هم می‌توان از این روش پژوهشی استفاده کرد و استفاده از این روش موجب تخصیص کارآمدتر منابع می‌شود.

دستیابی به پاسخ‌های واقعی

محققان بازاریابی به کمک بازاریابی عصبی قادرند با تحلیل فرآیندهای صورت گرفته در مغز و سایر عوامل مرتبط، ترجیحات مصرف‌کنندگان را شناسایی کنند و به پاسخی واقعی برای سوالات خود دست یابند. در دنیای واقعی پاسخ به پرسش‌ها در نظرسنجی‌ها اغلب با پاسخ‌هایی که واقعا مدنظر باشد، همراه نیست ولی با استفاده از ابزارهای مختلف و روش‌های نوین می‌توان پاسخ درست را به دست آورد. بنابراین استفاده از دانش بازاریابی عصبی و به‌کارگیری این نوع ابزارها می‌تواند به بازاریابان به منظور تولید محصولات و خدماتی که به بهترین نحو مطابق با ترجیحات مصرف‌کنندگان باشند، کمک شایانی بکند.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد