درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 00:24   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22656صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 1 اردیبهشت 1395 - 13:50
نقش گرافیک اطلاع‌رسان و خبری در روابط‌عمومی الکترونیک
در حال حاضر گرافیک‌های اطلاع‌رسان و خبری به جزئی جدایی‌ناپذیر از راهبرد روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده و عمده آنها در وب‌سایت‌های خبری خود، بخشی را به این نوع گرافیک اختصاص داده‌اند، بخشی که در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، آموزش، تبلیغ، انتشار نتایج نظرسنجی و...، روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها را یاری می‌رساند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر گرافیک‌های اطلاع‌رسان و خبری به جزئی جدایی‌ناپذیر از راهبرد روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده و عمده آنها در وب‌سایت‌های خبری خود، بخشی را به این نوع گرافیک اختصاص داده‌اند، بخشی که در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، آموزش، تبلیغ، انتشار نتایج نظرسنجی و...، روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها را یاری می‌رساند.

به گزارش شارا به نقل از دبیرخانه همایش
روابط عمومی الکترونیک مریم سلیمی، پژوهشگر ارتباطات با بیان این مطلب گفت: در سال‌های اخیر گرافیک‌های اطلاع‌رسان محبوبیت چشمگیری یافته‌اند و با توجه به استقبال مخاطبان از آنها، گرایش سازمان‌ها به این نوع گرافیک افزایش یافته است. سرمایه‌گذاری در این حوزه از سوی سازمان‌ها با توجه به پتانسیل‌های بالای گرافیک اطلاع‌رسان و از آن روی رخ می‌دهد که این ابزار، به کاربران و مخاطبان امکان می‌دهد به راحتی پیام کلیدی را درک کنند، سبب تمایز پیام سازمان از دیگر پیام‌ها می‌شود، امکانی جدید برای اطلاع‌رسانی به ویژه در اختیار متخصصان روابط‌عمومی است و از سوی دیگر، پتانسیل به اشتراک‌گذاری در سراسر جهان را دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس متخصصان روابط‌عمومی مغز خود را دوباره آموزش می‌دهند که مانند طراحان فکر کنند و در انتقال پیام‌ها به مخاطبان هدف، به شکلی بصری فکر کنند. امروزه روابط‌عمومی سازمان‌های مختلف با ترکیب تصاویر، اطلاعات و طراحی مؤثر، امکان درک مخاطبان را از اطلاعات به شکلی اثرگذار ارتقا می‌بخشند و به یاری شبکه‌های اجتماعی، امکان بیشتری را برای اشتراک‌گذاری انواع پیام‌ها و اطلاعات خود را در اختیار دارند.

سلیمی تصریح کرد: امروزه گرافیک‌های اطلاع‌رسان به جای بیانیه‌های مطبوعاتی و اخبار طولانی و نوشتاری قدیمی ایفای نقش کرده و به رسانه‌ای آرمانی برای جلب توجه سردبیران رسانه‌ها و نیز کاربران و مخاطبان آنها تبدیل شده‌اند، به ویژه هنگامی که ایده‌ای پیچیده یا مبتنی بر آمار و ارتباطات مطرح می‌شود، این نوع گرافیک می‌تواند تأثیر بهتری بر سردبیران موردنظر برای نشر این نوع گرافیک داشته باشد. واقعیت این است که با وجود اینترنت و جدی شدن مباحث روش‌های درک اطلاعات آنلاین توسط کاربران، این نوع کاربران با توجه به عدم علاقه‌مندی به قطعات طولانی محتوای نوشتاری در چنین فضاهایی، بیش از پیش به سمت مطالب دیداری جذب می‌شوند.

وی گفت: در نگاهی آینده‌نگرانه به گرافیک اطلاع‌رسان باید گفت از آن روی که جهان آینده، جهان بصری است، این نوع گرافیک بیش از گذشته جای خود را در بین روابط‌عمومی‌ها باز کرده و در کنار ایفای وظایف در این حوزه اعم از ارائه انواع اطلاعات مفید و مرتبط (با امکان بالای به اشتراک‌گذاری داوطلبانه از سوی کاربران)، به نمایش گذاشتن تخصص برند و ارتقای جایگاه برند و...، بیش از پیش به بخشی از بازاریابی محتوا تبدیل می‌شود. اگرچه متخصصان روابط‌عمومی از مزایای گرافیک اطلاع‌رسان آگاهی دارند و از آن بهره زیادی می‌برند، ولی درک برنامه‌های طراحی گرافیک و ارائه آن به کاربران و مخاطبان، کار دشواری به نظر می‌آید، بنابراین بخشی از این مقاله با اشاره به راهکارهای مؤثر در این خصوص، در تلاش برای رفع این دغدغه است.

مقاله «نقش گرافیک اطلاع‌رسان و خبری در روابط‌عمومی الکترونیک» توسط مریم سلیمی و بهروز مظلومی‌فر روز 27 اردیبهشت در دهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک ارائه می‌شود.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد