![4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199](http://www.shara.ir/media/image/PR/1395/OnlineAdsTashatuvango.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یافتههای پژوهشی که اخیراً توسط Journal of Marketing Research صورت گرفته نشان میدهد آگهیهای ساده بیشتر از آن تبلیغاتی که از لحاظ بصری پیچیده هستند تاثیر بر جای میگذارد.
آگهیها برای این که بتوانند نگاه کاربران فضای مجازی را معطوف خود سازند، فقط چند میلی ثانیه زمان در اختیار دارند، به همین دلیل در چنین اکوسیستمی، پیچیدگی و ابهام نمیتواند موفق شود.
به گزارش شارا از صبا ویژن به نقل از وبسایت Business News Daily، محققان در این بررسی، آگهیها را به سه دسته تقسیم کردند: تبلیغاتی که یک محصول را معرفی میکند؛ تبلیغات معماآمیز که کاربر باید برای کشف ابهام آن قدری تامل کند؛ و تبلیغاتی که در آن از تصویر رک و روشنِ یک کالا برای فروش کالایی دیگر استفاده میشود.
نتیجه بررسیها آن شد که آگهیهای دسته سوم توانست بیشترین توجهات را از بین این سه گروه به خود اختصاص دهد و حائز رتبه نخست شود.
البته پژوهشگران منکر خلاقیت و ابتکار در آگهیهای اینترنتی نیستند ولی چون زمانی که کاربران برای دیدن تبلیغات آنلاین اختصاص میدهند بسیار اندک و در حد میلی ثانیه است لذا رک و راست بودن بهتر جواب میدهد.
این تحقیق توسط دو تن از پژوهشگران دانشگاه تیلبورگ (Tilburg) هلند انجام شده است.
|