درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:40   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22461صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 23 فروردین 1395 - 10:17
فقدان تولید محتوی و خبر و رونویسی آفت‌ روزنامه‌نگاری معاصر است
نخستین کارگاه روزنامه‌نگاری آنلاین با رویکرد میراث فرهنگی و گردش‌گری، با سخنرانی «علیرضا کتابدار» مدرس روزنامه‌نگاری و با حضور جمعی از روزنامه‌نگاران کاشان و آران و بیدگل در شهر زیرزمینی نوش‌آباد برگزار شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در این کارگاره یک‌ساعته که عصر یک‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه در آب‌انبار مرکزی نوش‌آباد و در ورودی ٢ شهر زیرزمینی برگزار شد، کتابدار با اشاره به قرارگرفتن کاشان و آران و بیدگل در محدوده مستطیلی بین استان‌های‌های اصفهان، یزد، کرمان و فارس که مورد اقبال و توجه گردشگران خارجی هست، آن‌را یک پتانسیل خوب برای گردش‌گری منطقه برشمرد و افزود: اگر زیرساخت‌های گردش‌گری منطقه مورد توجه بهتری قرار بگیرد قابلیت‌های بالقوه امکان فعلیت بیشتر و ملموسی پیدا می‌کند.

کارشناس‌ارشد علوم ارتباطات با بیان‌ این‌که استاندارد متناسب تیراژ روزنامه برای یک جامعه مطلوب ۱ نسخه روزنامه به ازای هر ۱۰ نفر تعریف می‌شود، و با این حساب باید تیراژ روزنامه در کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت، حدود ۸ میلیون باشد، به تیراژ حدود یک‌میلیونی روزنامه در ایران اشاره کرد و یادآور شد: با عنایت به این‌که دو سوم این یک‌میلیون تیراژ هم در عمل در اختیار و انحصار دو روزنامه می‌باشد، روزنامه‌نگاری در ایران در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان این‌که ایران در رده بالاترین و نخستین کشورها به لحاظ تعدد سایت‌های خبری دسته‌بندی می‌شود، فقدان تولید خبری در رسانه و گسترش زنجیره‌ای و منفی کپی کردن خبر از روی دست همدیگر بدون توجه به پروریدن و راست‌آزمایی، و بدون توجه به حقوق منبع را از آفت‌های شبکه رسانه ایران عنوان و اظهارتاسف کرد که همین قاعده کپی پیست ساده هم درست و حسابی مورد توجه سایت‌های خبری قرار نمی‌گیرد.

کتابدار مهم‌ترین بحران و ضعف رسانه را روی‌گردانی مخاطب از آن عنوان کرد و افزود: اگر یک رسانه نتواند با تولید محتوای جذاب برای خود مخاطب جذب کند، یا مخاطب خود را افزایش دهد، مخاطب به سادگی جذب روزنامه دیگر، سایت دیگر، یا شبکه ماهواره و رسانه‌‌ی دیگر می‌شود. مخاطب به‌ سادگی محتوا و اخبار رسانه‌ها را راست‌آزمایی و کنترل می‌کند. اگر محتوای رسانه جدای از جذابیت صادقانه نباشد، این مخاطب است که رسانه را سانسور می‌کند و به سراغ رسانه دیگر می‌رود.

مدرس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل‌قولی تمثیلی درباره میزان اطلاعات یک خبرنگار که آن‌ را اقیانوسی به عمق یک وجب معرفی می‌کند اشاره و تاکید کرد: در بعضی حوزه‌‌ها باید اطلاعات یک خبرنگار خیلی عمیق باشد و از آن‌ جمله حوزه تخصصی که یک خبرنگار در آن حوزه ویژه کار می‌کند. از جمله این حوزه‌ها که گستردگی بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارد حوزه اجتماعی است که بحث‌های فرهنگی و هنری و میراث فرهنگی را هم پوشش می‌دهد و یکی از حوزه‌هایی است که دست روزنامه و خبرنگار برای کارکردن موثرتر بازتر و بهتر است.

کتابدار با اظهار تاسف از یادگاری‌نویسی بیشتر گردشگران ایرانی بر آثار معماری و میراث فرهنگی آن را ناشی از یک خودبرتربینی‌ و ناسیونالیسم موهوم دانست که روی دیگر سکه این حس کاذب در شبکه‌های اجتماعی شکل تخلیه روانی از طریق فحش‌نویسی و توهین در صفحات بازیگران و هنرمندان خارجی (و به عنوان مثال سیل توهین و فحش‌نویسی در صفحه فیس‌بوک «مسی» بازیگر آرژانتینی) را به‌خود می‌گیرد.

مدرس روزنامه‌نگاری آنلاین به مفاهیم «سابقه» و «پیشنیه» خبر در روزنامه‌نگاری سنتی و چاپی اشاره کرد و افزود: در روزنامه نگاری آنلاین به شکل سنتی به سابقه خبر پرداخته نمی‌شود و  به جای آن مفاهیم جدیدی از جمله «چانک» تعریف شده که براساس آن یک رسانه آنلاین برای برخی از مفاهیم و اطلاعات استفاده شده در محتوی و خبرها، در سایت خود بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه توضیحی می‌نویسد و بعد از طریق لینک دادن به آن توضیح هم سابقه‌ای برای محتوای و خبر خود دارد و هم به تعبیر سنتی کلمه؛ جنسش برای جذب و ماندگاری مخاطب جور است.

در پایان این کارگاه سخن‌ران کارگاه به چند پرسش حاضران پاسخ گفت.

 

منبع: کاشان نیوز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد