درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:23   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22232صفحه نخست » دوشنبه، 9 فروردین 1395 - 23:45
تغییر سبک زندگی تحت‌تأثیر اینستاگرام
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر مسعود اسدپور: عصر اطلاعات، عصر بمباران کاربران دهکده مجازی با بهمن اطلاعات است. کاربران فضای مجازی برای مدیریت این حجم اطلاعات به‌تدریج مجبور به پیاده‌سازی‌ یک مکانیزم ذهنی برای پالایش اطلاعات، خلاصه‌سازی‌ آن و در هنگام لزوم فراموش کردن آن هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر مسعود اسدپور: عصر اطلاعات، عصر بمباران کاربران دهکده مجازی با بهمن اطلاعات است. کاربران فضای مجازی برای مدیریت این حجم اطلاعات به‌تدریج مجبور به پیاده‌سازی‌ یک مکانیزم ذهنی برای پالایش اطلاعات، خلاصه‌سازی‌ آن و در هنگام لزوم فراموش کردن آن هستند.

به همین دلیل، مطالب تحلیلی طولانی در دنیای امروز خوانندگان کمتری دارند. مطالبی که بیش از همه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، کوتاه و در حد دو سه پاراگراف هستند. حتی این دو سه پاراگراف هم درصورتی مورد خوانش کاربر قرار می‌گیرند که در همان پاراگراف اول توجه او را جذب کنند.

یکی از روش‌های خلاصه‌سازی‌ اطلاعات استفاده از جلوه‌های بصری است. به‌صورت طبیعی، تکامل انسان در مسیری پیش رفته که بتواند اطلاعات بصری را با سرعت زیاد پردازش کند. در نتیجه اگر مفهومی قابل بیان به‌صورت بصری باشد و به نحو چشمگیری بازنمایی شود، در فرصتی کوتاه اطلاعات لازم را به بیننده منتقل خواهد کرد.

اینستاگرام یکی از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در کشور ماست. یکی از دلایل محبوبیت این شبکه، جلوه‌های بصری آن است که به آن اشاره شد. دلیل دیگر فراگیر شدنش هم دوربین‌های دیجیتال ارزان قیمت با کیفیت بالاست که توانسته یک استودیوی عکاسی را در یک جعبه به اندازه کف دست بسته بندی کند.

بصری بودن اطلاعات مبادله شده در این شبکه باعث شده در کشور ما این شبکه میان بانوان محبوبیت بالاتری داشته باشد. این را از میان عکس‌های منتشر شده با موضوعاتی همچون گل آرایی، خانه‌آرایی، آشپزی، شیرینی پزی، مدل‌های لباس و مو و ناخن در کنار آثار هنری می‌توان به سادگی تشخیص داد. فعالیت در این شبکه‌ها برای خانم‌های خانه‌دار که از وقت آزاد بیشتری نسبت به آقایان دارند، فرصت‌هایی را فراهم ساخته و ارتباطشان را با دیگر کاربران تسهیل کرده است.

اما فعالیت در این شبکه‌ها باعث تغییراتی در سبک زندگی و فعالیت روزمره افراد شده که باید از ابعاد روانشناسی، شناختی و اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گیرد. در مورد اینکه چنین تغییراتی باید به دیده مثبت نگریسته شود یا تهدید است، متخصصین اجتماعی باید اظهارنظر کنند.اما آنچه می‌خواهم به آن اشاره کنم، تغییر سبک زندگی است.یک نمونه از این تغییرات ساعات فعالیت کاربران در این شبکه‌هاست. در مطالعه‌ای که در آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران به سرپرستی اینجانب انجام شد، ساعات فعالیت کاربران شبکه اینستاگرام روی یک نمونه ۲۰۰ هزار نفری ثبت و مورد تحلیل قرار گرفت.

یکی از مواردی که در این مطالعه محاسبه شده الگوی فعالیت کاربران در روزهای مختلف هفته و در ساعات مختلف روز است.
نگاهی به این نمودار‌ها بیندازید. الگوی فعالیت کاربران در روزهای مختلف نشان از شدت گرفتن حجم فعالیت‌ها در تعطیلات آخر هفته دارد که به نظر طبیعی می‌آید.

بعد از فعالیت شدید در روزهای آخر هفته که در روز جمعه به اوج می‌رسد، فعالیت‌ها در روز شنبه شدیدا افت می‌کند. به‌تدریج مقدار فعالیت بالا می‌رود و در روز دوشنبه مقدار نسبتا زیادتری پیدا می‌کند اما دوباره کم می‌شود و در روز چهارشنبه به کمترین مقدار در طول هفته می‌رسد. البته بروز رویدادهای خاص باعث بالا و پایین شدن حجم فعالیت‌ها می‌شود اما به‌صورت متوسط چنین الگویی در همه هفته‌ها تکرار می‌شود.

حجم فعالیت در ساعات مختلف روز نشان از این دارد که کاربران به‌طور متوسط در ساعت‌های اولیه صبح کمترین حجم فعالیت را دارند و در ساعات آخر شب فعال‌تر هستند. میزان فعالیت بین ساعات ۱۱ شب تا یک صبح به اوج خود می‌رسد.

با حرکت از ساعات آغازین روز به سمت ساعات پایانی کار (ساعت‌های۳ و ۴ بعد از ظهر) ساعت به ساعت بر حجم فعالیت‌ها افزوده می‌شود. این فعالیت‌ها در ساعات ۵ الی ۷ که کاربران مشغول برگشت از محل کار به سمت منزل هستند فعالیت کمتری مشاهده می‌شود اما مجددا اوج می‌گیرد و در ساعات پایانی شب به اوج کامل برسد. در این میان در ساعت ۹ شب وقفه‌ای در رشد فعالیت‌ها ایجاد می‌شود که احتمالا به‌دلیل صرف شام یا تماشای سریال‌ها و اخبار تلویزیونی است.

اگر نگاهی به نقشه دو بعدی فعالیت‌ها در ساعت مختلف روزهای هفته بیندازیم جزئیات بیشتری ازحجم فعالیت‌ها معلوم خواهد شد. در روزهای شنبه تا سه‌شنبه اوج فعالیت‌ها در همان ساعت آخر شب است و مابقی ساعات شاهد حجم فعالیت زیادی نسبت به این ساعات پایانی نیستیم. اما روزهای آخر هفته یعنی چهارشنبه تا جمعه در ساعات خاصی شاهد حجم شدید فعالیت کاربران هستیم. این حجم شدید فعالیت در دو نوبت اتفاق می‌افتد: از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر و از ساعت ۱ تا ۵ صبح. برای جمع بندی مسئله باید بگوییم فعالیت با این حجم در روزهای تعطیل و در ساعات اولیه بامداد باعث به هم خوردن ریتم خواب و بیداری و طبیعتا تأثیر در روزهای کاری خواهد شد. از طرف دیگر فعالیت شدید کاربران در ساعات آخر شب در روزهای کاری نشان می‌دهد ساعات استراحت کاربران روند طبیعی ندارد.

کاربری که باید تا ساعت ۸ یا ۹ صبح خود را به محل کار برساند و برای رسیدن به حداقل یک ساعت وقت نیاز دارد و برای صبحانه خوردن و آماده شدن هم حدود یک‌ساعت وقت لازم دارد و باید ساعت ۶ تا ۷ صبح از خواب بیدار شود. فعالیت کاربران تا ساعت ۱۲ و 1 شب نشان‌دهنده استراحت حداکثر شش ساعته است که دو ساعت از حد طبیعی خود فاصله دارد.

حتی اگر دغدغه‌های دینی و مذهبی برای ادای فریضه صبح را هم درنظر نگیریم کاهش میزان استراحت شبانه بر کارایی کاربران در انجام کارهای محوله در محل کار تأثیر زیادی خواهد داشت.

از آنجا که درصد قابل توجهی از کاربران فضای مجازی از قشر نوجوان و جوان هستند کیفیت یادگیری آنها نیز به‌دلیل کم‌خوابی و کاهش قدرت یادگیری مغز افت پیدا خواهد کرد.به استناد آمار شبکه‌های اجتماعی هشدار می‌دهم که سبک زندگی در حال تغییر است.

منبع: همشهری

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد