درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 18:08   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2214صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 6 دی 1391 - 11:36
اختصاصی/ مدرس روابط عمومی: شورای هماهنگی روابط عمومی ها هماهنگ نیست
شارا، زهرا علیپور - از دیدگاه دکتر احمد یحیایی ایله ای، مهمترین مشکل شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ها توجه صرف به کارکرد سیاسی است و این رویکرد اساسا نمی تواند شورا را توانمند کند. یعنی کارکردهای اساسی روابط عمومی از جمله اطلاع رسانی و پاسخگویی را ضعیف می کند چرا که توجه به کارکرد سیاسی، شیب روابط عمومی ها را به سوی تبلیغات سیاسی بیشتر می کند.
  

شارا، زهرا علیپور - از دیدگاه دکتر احمد یحیایی ایله ای، مهمترین مشکل شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ها توجه صرف به کارکرد سیاسی است و این رویکرد اساسا نمی تواند شورا را توانمند کند. یعنی کارکردهای اساسی روابط عمومی از جمله اطلاع رسانی و پاسخگویی را ضعیف می کند چرا که توجه به کارکرد سیاسی، شیب روابط عمومی ها را به سوی تبلیغات سیاسی بیشتر می کند.
برای آشنایی و بررسی عملکرد و کارکرد شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ها با دکتر احمد یحیایی ایله ای مدرس و صاحب نظر روابط عمومی به گفت و گو نشسته ایم. مشروح گفت‌و‌گوی شارا با این استاد در پی می‌آید:

 

لطفا نظرات و دیدگاه های شما درباره جایگاه و نقش شورای هماهنگی روابط عمومی ها اظهار فرمایید؟

با توجه به اینکه بزرگترین بخش روابط عمومی در ایران در سازمانها و شرکت های دولتی شکل گرفته است تشکیل و راه اندازی شوراهای هماهنگی نقش بزرگی در هدایت روابط عمومی ها در استانها دارد.

شوراهای روابط عمومی چه در استانداری ها و چه در حوزه های تخصصی تر و درون سازمانی راه اندازی می شوند اما توفیقات قابل توجهی نداشته اند. در برخی از استانها خوشبختانه نقش خود را به خوبی انجام داده اند و در بخش بزرگی از استانهای کشور شورای هماهنگی بطور هماهنگ فعالیت نمی کند. برای همین فعالیتها منجر به اقدامات هماهنگ و نتایج ملموس نمی شود.

شورای هماهنگی استانها با روابط عمومی های استان هماهنگ نیست، یعنی شورای هماهنگی جای ابلاغ اطلاعیه ها نیست جای تصمیم گیری برای فعالیتهای موثر و مفید و هماهنگ است. شورای هماهنگی استانها با مجامع علمی روابط عمومی استانی و کشوری هماهنگ نیست یعنی بهره مندی از دانشگاهها در فعالیتهای سازمانها کمرنگ است. شورای هماهنگی استانها با موسسات و مراکز صنفی روابط عمومی در کشور هماهنگ نیست یعنی اگر همایش های علمی و کاربردی استانی برگزار شود نتایجی بهتر از آنچه در حال حاضر از کنفرانس ها به دست می آید خواهیم داشت. در واقع می توان گفت شورای هماهنگی استانها با فعالیتهای حرفه ای روابط عمومی هماهنگ نیست.

  

چرا  شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ها هنوز توانمند نیستند و نتوانسته اند انتظارات را برآورده سازند؟

پیوند با مجامع علمی و انجمن های صنفی می تواند بسیار در توانمند سازی شورای هماهنگی موثر و مفید باشد نه فقط در برگزاری یک سمینار یا یک کلاس آموزشی بلکه بیشتر از این در تولید محتوا و استانداردسازی.

شورای هماهنگی می تواند در استانداردسازی و تولید منابع معتبر علمی مجامعه علمی را کمک کند.

شورای هماهنگی می تواند جهت گیری سازمانها را در به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط اصلاح کند.از هر چیز مهمتر اینکه شورای هماهنگی روابط عمومی ها جای هماهنگی تبلیغات سیاسی نیست جای هماهنگی حرفه ای ارتباط سازمان و مردم است. یعنی شورا بایستی بیشتر به مزایا و معایب علمی اقدامات توجه کند.

 

اقدامات پیشنهادی لازم جهت توانمند سازی شورا چیست؟

در حال حاضر مهمترین مشکل شورای هماهنگی توجه صرف به کارکرد سیاسی شوراست و این رویکرد اساسا نمی تواند شورا را توانمند کند. یعنی کارکردهای اساسی روابط عمومی از جمله اطلاع رسانی و پاسخگویی را ضعیف می کند چرا که توجه به کارکرد سیاسی شیب روابط عمومی ها را به سوی تبلیغات سیاسی بیشتر می کند.

اجازه بدهید بخشی از اهداف و وظایف شوراهای هماهنگی را عنوان کنم: دانش‌ افزایی مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های سطح استان، افزایش کارآمدی روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی در جهت تحکیم ارتباط میان دولت و مردم و نیز کمک به تحقق اهداف توسعه ملی، ‌ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان، شناسایی نیروهای کارآمد جهت پذیرش مسئولیت روابط عمومی در استان و تدوین چارچوب روش‌های مناسب و هماهنگ اطلاع‌رسانی، نظر سنجی، ارتباطات مردمی و تبلیغات ... با تأکید بر شیوه‌های نوین.

انصافا در کدام جلسات شوراهای هماهنگی روابط عمومی ها این مباحث مورد توجه قرار گرفته یا بطور جدی مد نظر قرار گرفته است.

توصیه بنده این است که روابط عمومی ها بایستی این موضوع را درک کنند که بستر توسعه سیاسی هم توسعه علمی فعالیتهاست نه تنها در شوراهای هماهنگی سازمانهای اداری و دولتی بلکه در شوراهای هماهنگی موسسات و شرکتهای اقتصادی.

 

پیشنهادات شما برای افزایش کارایی این نهاد چیست؟ 

اساس شکل دهی به روابط عمومی ها در قالب شورای هماهنگی روابط عمومی ها عالی است اما در عمل به دلایل مختلفی بخصوص عدم هماهنگی و مشارکت شرکتها و سازمانهایی که درآمد بیشتری دارند در این شوراها تا حد زیادی برگزاری جلسات شوراها را کمرنگ و حتی کم اثر کرده است.

به نظر من مشارکت شرکتهای بزرگ صنعتی در شوراهای هماهنگی می توان توان شورا را افزایش دهد و به اقدامات حرفه ای و هماهنگ در عرصه روابط عمومی استانها کمک کند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد