شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز سال 1394 را متفاوت سپری کرد و شاهد دگرگونیها و خلاقیتهای متعددی در خروجی این مجموعه بودیم.
بر اساس گزارش شارا، دانشگاه شهید چمران اهواز سال 1394 را با برگزاری دومین جشنواره سلام ویژه روابط عمومیهای استان خوزستان آغاز کرد و همزمان با روز روابط عمومی و ارتباطات، این دانشگاه میزبان مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمانها و دستگاههای اجرایی استان خوزستان بود. برگزاری این جشنواره به میزبانی دانشگاه شهید چمران نویدبخش تحولی ساختاری در مجموعه روابط عمومی و تغییر نگاه هیات رییسه این دانشگاه به حوزه روابط عمومی بود.
برگزاری نشستهای خبری متعدد با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خوزستان از دیگر برنامههای مورد تاکید روابط عمومی دانشگاه شهید چمران در سال 94 بود و به این ترتیب شاهد افزایش ارتباط خبرنگاران با مدیریت دانشگاه بودیم. همچنین در سالی که گذشت دو مورد تور رسانهای نیز در این دانشگاه برگزار شد و اصحاب رسانه با حضور در دانشگاه، از بخشهای مختلف بازدید و با مدیران و کارشناسان میانی دانشگاه نیز گفتوگو کردند.
تجمیع اخبار دانشکدههای مختلف و انتشار متمرکز آن از طریق روابط عمومی دانشگاه از جمله اهداف اصلی در سالی که گذشت بود و به منظور تحقق این هدف، آموزش رابطان خبری دانشکدهها در دستور کار قرار گرفت و این افراد در دورههای آموزشی مستمر شرکت کردند.
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 1394 بیش از 1500 خبر و گزارش تصویری منتشر کرده که این اخبار نیز مجلد و منتشر شدهاند. همچنین خبرها و گزارشهای تصویری دانشگاه به صورت ماهانه به صورت نشریه خبری الکترونیکی بر روی پرتال خبری دانشگاه قابل دسترسی است.
دانشگاه شهید چمران اهواز در سالی که گذشت، شصتسالگی فعالیت خود را سپری کرد. به همین مناسبت از ابتدای سال، برگزاری آیین گرامیداشت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و بخش عمدهای از کار نیز بر عهده روابط عمومی بود. به همین مناسبت، مستند دانشگاه با عنوان شصتسالگی با کیفیت فول.اچدی به مدت 30 دقیقه و با استفاده از دوربین پرنده و ضبط تصاویر هوایی از دانشگاه، تهیه و منتشر شد. همچنین سرود جدید دانشگاه شهید چمران اهواز نیز رونمایی شد.
13 عنوان کتاب ویژه معرفی دانشکدهها، یک عنوان کتاب شناسان دانشگاه و کتاب ویژه شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه نیز در دستور کار روابط عمومی دانشگاه شهید چمران قرار گرفت و بخشی از این کتابها در آیین شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه رونمایی شد بقیه کتابها نیز بهزودی منتشر میشوند. همچنین با هدف معرفی هرچه بیشتر دانشگاه و همچنین انعکاس اخبار ویژه آیین شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه نیز ویژهنامهای با عنوان یادگار در چهار جلد تهیه و منتشر شد.
همزمان با برگزاری آیین شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه نیز با بهکارگیری چندین عکاس حرفهای، از بخشهای مختلف دانشگاه بیش از دو هزار عکس تهیه شد. همچنین بخش ویژهای با عنوان تور مجازی دانشگاه نیز با استفاده از این تصاویر تهیه و منتشر شد که افراد میتوانند با ورود به این بخش، از راه دور و به صورت مجازی بخشهای مختلف دانشگاه را رویت کنند.
حضور رئیس، معاونان و استادان دانشگاه شهید چمران در بخشهای مختلف خبری و تولیدی صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز از دیگر فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه بود و با هماهنگی انجام شده با تهیهکنندگان این سازمان، استادان دانشگاه به عنوان کارشناس بسیاری از برنامههای رادیویی و تلویزیونی شرکت کردند.
در مجموع روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز سال 1394 را با موفقیت پشت سر گذاشت و گامی موثر در عرصه توسعه ارتباطات جامعه دانشگاهی با اصحاب رسانه و عامه مردم در استان برداشته شد.
|