درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:16   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22118صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 25 اسفند 1394 - 11:01
آسیب شناسی ارتباطات رسانه ای دراستان یزد
امیرترقی نژاد - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- درحالی که روابط عمومی ها ادعا دارند با حجم تولید زیاد خبر ارتباط مناسبی با رسانه ها دارند اما شواهدامربازهم روابط تیره این دو نهاد ارتباطی را نشان میدهد.این مشکل چیست و از کجا نشات می گیرد؟
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  درحالی که روابط عمومی ها ادعا دارند با حجم تولید زیاد خبر ارتباط مناسبی با رسانه ها دارند اما شواهدامربازهم روابط تیره این دو نهاد ارتباطی را نشان میدهد.این مشکل چیست و از کجا نشات می گیرد؟

 

نتایج تحلیل محتوای اخبار برخی از روابط عمومی های استان در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهد که متاسفانه اگرچه از لحاظ حجم "کمی" از ارزش بالایی برخوردار بودند اما روی دیگر این سکه عدم محتواهای مناسب از سوی از روابط عمومی ها پررنگ تر از همیشه برجسته شده است.روابط عمومی سعی کرده بدون توجه به ارزشهای خبری و با تکیه بر سخت خبر همچنان برارزش پیام خود تاکید کند.همچنین ارزش خبری"شهرت"همچنان در دستور کار روابط عمومی هاست بی آنکه توجه کند که ارزش خبری،"فراوانی" و"دربرگیری"بیش از این می تواند او را در پیشبرد اهداف رسانه ای و جذب مخاطب  کمک نماید. نکته بعد، جدا از توجه به ارزش خبری "دربرگیری" و" فراوانی" توجه جدی به عنصر خبری"چرایی" و "چگونگی"است.بنابراین، جنبه های توصیفی رویداد را بیان و چگونگی بروز را مشخص می کند.

 

پس،اگر خلاقیت درحوزه ارتباط رسانه ای را برای  روابط عمومی جستجو می کنیم، در مرحله اول ،توجه به ارزشهای خبری و عناصری خبری است چرا که می تواند در این مسیر،تولید محتوای ما را غنای عظیمی ببخشد.

 

تهیه، تولید و جریان سازی اخبار، انتشار بیانیه، تهیه و تنظیم و ارسال اصلاحیه، تاییدیه، تکذیبیه و توضیح، تهیه مقاله، تحلیل، تفسیر و تهیه گزارش از اقدامات، برنامه ها و سیاست های سازمان و ارسال برای رسانه های جمعی برای انعکاس، پوشش خبری و تصویری مراسم و برنامه ها (همایش ها و کنفرانس ها و ...)، برگزاری مصاحبه های اختصاصی و مطبوعاتی برای مدیران و کارشناسان سازمان، فراهم کردن زمینه شرکت مدیران و کارشناسان سازمان در برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون و برگزاری سفرهای مطبوعاتی و اعزام خبرنگاران برای بازدید از طرح های شاخص سازمان از جمله مهم ترین وظایف بخش ارتباط با رسانه های یک روابط عمومی کارآمد را تشکیل می دهد.

 

همچنین دراین راستا باید سرعت انتشار، گستردگی حوزه انتشار، تداوم انتشار، نظم انتشار، فراگیری و پوشش مخاطبان متنوع، دستیابی به قضاوت و داوری مخاطبان انبوه و آسانی دسترسی و هزینه ناچیز را ذکر می کنیم و توجه کنیم که همین ویژگیها بایستی ما را راهنمایی کند که چگونه با رسانه ها ارتباط برقرار سازیم.

 

البته ،تنظیم رابطه ای معقول از سوی روابط عمومی ها با رسانه های جمعی براساس حسن تفاهم، اعتماد متقابل و توجیه در داشتن هدفی مشترک در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی دادن به جامعه نسبت به حقایق موجود باید از جمله اساسی ترین وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود.صداقت، درستی و احترام متقابل و جلب اعتماد و اطمینان همه اصولی است که در برقراری یک ارتباط موفق با رسانه های جمعی تاکید می شود.

 

 از سوی دیگر رسانه های جمعی نیز باید به این ارتباط با نگرشی مثبت و واقع بینانه نگاه کنند و توسعه و تسهیل فعالیت های فرهنگی خویش در قبال جامعه را با همکاری روابط عمومی ها تحقق ببخشند، چرا که از روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان دو همسایه دیوار به دیوار و دو حلقه ازیک زنجیر در فرآیند ارتباط و اطلاع رسانی یاد می کنند. دو حرفه ای که دارای فعالیت و کارکردی ارتباطی و آگاهی دهنده هستند و به عنوان مرکز و کانون انباشت اطلاعات و ارتباطات به همکاری و همراهی یکدیگر نیازمند و وابسته هستند.

 

منابع
دیندار فرکوش،دکتر فیروز،حسین صدری،روابط عمومی و رسانه. ص 58،ص 99-105

.سید محسنی،سید شهاب،ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی.ص 7-14،ص22،ص 35-37
کارشاما،دیوا،ترجمه کیوان مهر ،میترا،روابط عمومی حرفه ای بالنده، ص 171-172
یحیایی ایله ای،احمد،مبانی روابط عمومی،ص 19-121،ص 131-

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد