درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22075صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 25 اسفند 1394 - 08:12
معیارهای اندازه‌گیری تاثیر برنامه‌های روابط عمومی
در این‌جا به‌طور خلاصه اصول هفت‌گانه راهنمایی که در زمینه ارزیابی و سنجش کار روابط عمومی مهم هستند و دانستن آن برای همه کارگزاران روابط عمومی ضروری است در هر بخش به اطلاع می‌رساند:
  


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این‌جا به‌طور خلاصه اصول هفت‌گانه راهنمایی که در زمینه ارزیابی و سنجش کار روابط عمومی مهم هستند و دانستن آن برای همه کارگزاران روابط عمومی ضروری است در هر بخش به اطلاع می‌رساند:


1. تدوین واضح و روشن اهداف برنامه‌ پیش از به اجراء درآوردن برنامه
بدیهی است که کلیه اهداف برنامه روابط عمومی باید به طور مستقیم با اهداف کلی سازمان مرتبط بوده و در خدمت آن‌ها باشد.


2. قائل شدن تفاوت بین واکنش سریع مخاب و آثار و تبعات درازمدت ناشی از اجرای برنامه، اثرات سریع سطحی‌تر ولی آثار دوررس، عمیق‌تر و اثربخش‌تر می‌گذارد.


3. اندازه‌گیری محتوای رسانه‌های مرتبط با روابط عمومی در عین این که دارای اهمیت است، تنها به صورت گام اول فرایند ارزیابی و سنجش میزان اثربخشی اجرای برنامه‌های روابط ‌عمومی به‌ حساب می‌آید.
انعکاس رسانه‌ای پیام‌ها تنها نشان‌دهنده این است که پیام‌ها تنها در معرض حواس مخاطبان قرار گرفته ولی نمی‌توان میزان توجه حقیقی مخاطبان و پذیرش و تغییر در گرایش‌ها و عملکردهای آن‌ها را نشان داد.


4. باید این اصل را بپذیریم که برای اندازه‌گیری و سنجش آثار فعالیت‌های روابط عمومی یک روش و یک ابزار وجود ندارد و معمولا ترکیبی از روش‌ها، شیوه‌ها و استفاده از ابزارهای گوناگون اندازه‌گیری سودمند است.


5. آثار فعالیت‌های روابط عمومی و تبلیغات تجاری را باید با دقت و احتیاط با یکدیگر مقایسه کرد. در حالی که تنظیم و قرار گرفتن پیام بازرگانی در رسانه‌ها در اختیار شماست.
ولی رسانه‌ها در پیام‌های روابط عمومی بر اساس سیاست‌ها، برداشت‌ها و نظرات خود عمل می‌کنند و پیام رواط عمومی را با تجزیه و تحلیل‌ها، مقدمه و مؤخره و تفسیرهای خاص خویش منتشر می‌کنند که اندازه‌گیری این متغیرها در آثار پیام بر روی مخاطبان دشوار است.


6. گروه کاری روابط عمومی بر این نظر هستند که هنگامی می‌توان به اندازه‌گیری آثار و پیامدهای روابط عمومی پرداخت که مخاطبان برنامه و رسانه در زمان تهیه و برنامه روابط عمومی کاملا مشخص شده باشد.


7. گروه کاری معتقد است، اندازه‌گیری اثربخشی برنامه‌های روابط عمومی باید با در نظر گرفتن همه عوامل مرتبط و نه تنها با توجه و تمرکز بر عناصر روابط عمومی صورت پذیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد