درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2201صفحه نخست » چهارشنبه، 6 دی 1391 - 09:46
شورای روابط عمومی فریدونکنار در اغما
  

شارا: در عصر ارتباطات و سیطره رسانه‌ها بر دنیا به سر می‌بریم اما مسئولان فریدونکنار ساز خود را کوک می‌کنند و جالب اینکه معدود مدیران به اصطلاح رسانه‌ای این شهرستان سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

روابط عمومی، خبر، رسانه، روزنامه، رادیو، تلویزیون، سایت، اینترنت، خبرگزاری و خبرنگار کلماتی کلیدی هستند که اکنون در سراسر دنیا از غرب تا شرق کره خاکی آقایی کرده و گاه با جریان سازی‌های برنامه‌ریزی شده سرنوشت ملتی را می‌سازند.

رسانه‌ها به عنوان حلقه واسط مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی در جامعه اسلامی می‌توانند با ترویج فرهنگ امید و ایجاد روحیه خودباوری در میان عموم مردم جامعه برای پیشبرد اهداف ملی گامی موثر برداشته و مسیر توسعه و پیشرفت را هموارتر کنند.

اما اگر بی‌معطلی بخواهیم در گزارشی تحلیلی سراغ این موضوع رفته و از زوایای مختلف به آن بپردازیم شاید اولین چیزی که به نظرمان می‌رسد بیگانگی عجیب و غریب دستگاه‌های اجرایی شهرستان فریدونکنار با روابط عمومی و خبرنگاران است.

 

عدم دعوت خبرنگاران فریدونکناری به جلسات

در حالت عادی خبرنگاران فریدونکنار به جلسات خصوصی و عمومی دستگاه‌های اجرایی دعوت نمی‌شوند. عدم دعوت بعضی خبرنگاران فعال این شهرستان به جلسات، همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف، سوهان روح اصحاب رسانه در این شهر شده است.

خبرنگاران به جمع مدیران فراخوانده نمی‌شوند که بعضی گمانه‌زنی‌ها این حرکت را راهی برای شانه خالی کردن از پاسخگویی برای کم‌کاری‌ها و حتی عدم اطلاع مردم از مشکلات موجود اعلام می‌کند.

رابطه کمرنگ با خبرنگاران فریدونکناری هر روز شدیدتر می‌شود.

 

شهر تک جلسه‌ای

در این میان دعوت تعدادی از خبرنگاران فعال فریدونکنار که به گفته فرهاد باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های بابلسر و فریدونکنار تعدادشان به هشت نفر می‌رسد، فقط در جلسات ماهانه شورای اداری برای اصحاب رسانه خیلی ناراحت‌کننده است.

هنوز خبرنگاران از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی نامحرم هستند و بدتر اینکه مدیران روابط عمومی نهادها نیز تعامل محسوسی با همکاران رسانه‌ای ندارند.

خبرنگاران خبرگزاری فارس و روزنامه‌های سراسری ایران و جام جم در طول یک ماه فقط به جلسات شورای اداری دعوت می‌شوند که واقعا جای تامل فراوان دارد که چرا مسئولان در فریدونکنار با خبرنگاران رسانه‌های معتبر و تاثیرگذار نامهربان هستند.

البته دور از انصاف است که نگوئیم در بعضی جلسات در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار به صورت فصلی از خبرنگاران در حوزه‌های مختلف دعوت می‌شود.

 

شورای روابط عمومی فریدونکنار در اغما

ناگفته نماند که شورای روابط عمومی فریدونکنار نیز که آخرین بار با وعده کمال رستمعلی مدیر روابط عمومی استانداری مازندران با حضور قاسمی فرماندار فریدونکنار قرار بود فعال باشد با لالایی مدیران بی‌روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در کما فرو رفته است.

اغمایی که داد اصحاب رسانه را درآورده و همزمان مسئولان واحد روابط عمومی ادارات را به نصب پارچه و بنر محدود کرده است.

 

روابط سلیقه‌ای با خبرنگاران

در این اوضاع نابسامان روابط عمومی در فریدونکنار همان اندک ادارات و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که شاید تعدادشان به تعداد انگشتان دست نیز نرسد به صورت سلیقه‌ای از بعضی خبرنگاران رسانه‌های محلی برای حضور در جلسات، نشست‌های رسمی و صمیمی و همایش‌هایشان دعوت می‌کنند.

در گیر و دار گلچین خبرنگاران از سوی ادارات و بعضی مدیران روابط عمومی که درصد قابل توجهی از آنها با رسالت این حوزه ناآشنا هستند، برخورد انحصاری مدیران نشانگر چیست؟ الله اعلم.

دور از اخلاق رسانه‌ای است که رپرتاژ و آگهی حرف اول و آخر اصحاب رسانه‌ای شود که به اصطلاح در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم قرار دارند. جنگ نرمی که کمر همت به شکستن سربلندی و پیشرفت جامعه اسلامی بسته و از هر ترفندی برای ترویج روحیه ناامیدی و یأس در ملت ایران دریغ نمی‌کند.

 

مدیران فریدونکنار به خبرنگاران بی‌توجه هستند

یکی از فعالان رسانه‌ای شهرستان فریدونکنار در گپ‌وگفتی دوستانه به فارس گفت: غیر از روز خبرنگار در هیچ یک از جلسات اداره‌ها دعوت نمی‌شویم که واقعا نمی‌دانم دلیلش چیست.

وی ادامه داد: البته در روز خبرنگار نیز از مجموع بیش از 20 نهاد و اداره مستقر در شهرستان فقط چند اداره که تعدادشان هرسال کمتر نیز می‌شود پای در دل ما می‌نشینند که باز ثمری برایمان نداشته است.

خبرنگار فریدونکناری تصریح کرد: اینکه بعضی خبرنگاران بانفوذ و با درآمد بیشتر مورد حمایت و توجه بیشتر نیز قرار دارند قابل قبول نیست.

 

شورای روابط عمومی فریدونکنار فعال می‌شود

مسئول روابط عمومی فرمانداری فریدونکنار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس گفت: تشکیل شورای روابط عمومی در شهرستان فریدونکنار در دستور کار قرار دارد.

کریم طالبی افزود: هنوز فعالیت‌های روابط عمومی ادارات تخصصی نیست و رابطه دوستانه با خبرنگاران ندارند.

وی تصریح کرد: در آینده نه چندان این شورا را دوباره احیا کرده و فعالیت‌ها در این زمینه را از حیث کمی و کیفی افزایش می‌دهیم.

منبع: فارس

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد