درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:59   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22000صفحه نخست » یکشنبه، 16 اسفند 1394 - 11:55
رسانه‌ها در چهارشنبه‌سوری هیجان مردم را تخلیه کنند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با بازنمایی و باز‌شناسی فرهنگ‌های آیینی مثل چهارشنبه سوری می‌توانیم پیام فرهنگی آن‌را به نسل‌های جدید برسانیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با بازنمایی و باز‌شناسی فرهنگ‌های آیینی مثل چهارشنبه سوری می‌توانیم پیام فرهنگی آن‌را به نسل‌های جدید برسانیم.

 

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در نشست صبح شنبه، 15 اسفند ماه که با عنوان «چهارشنبه سوری گفتار فرهنگی و رفتار آیینی» در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، دکتر محمد همایون سپهر (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی) گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ترویج صحیح فرهنگ گذشتگان و با آگاهی‌بخشی از فلسفه آیین مراسم‌ سنتی چهارشنبه‌سوری، عامل انسجام و وحدت ملی و تخلیه‌ هیجانی مردم شوند.

 

وی گفت: باید با رفع رفتار‌های دغدغه‌آفرین در چنین مراسمی، سنت‌های درست گذشتگان را که با هوشمندی و خرد‌ورزی انتخاب شده‌ است حفظ کرد.

 

این مدرس دانشگاه افزود: از چهار هزار سال قبل ایرانیان به چهار عنصر طبیعی (آب، هوا، خاک و آتش) توجه داشته‌اند و با استفاده از آنها و همراه طبیعت به اندیشه‌های نو می‌پرداختند.

 

دکتر سپهر همچنین گفت: از هزاران سال قبل نیز ایرانیان آیین بهاران و نوبهاران را بجای می‌آوردند و این انتخاب‌ها و استفاده صحیح از طبیعتو زیبایی‌های طبیعی در جشن‌های آنها نشان از خردمندی‌شان بوده‌ است.

 

وی افزود: در مراسم چهارشنبه‌سوری‌ آتش نشان نور و پاکی و روشنایی در زندگی ایرانیان بوده است امروزه نیز عنصر آتش نقش اساسی در زندگی صنعتی بشر ایفا می‌کند و بیشتر پیشرفت‌های صنعتی و مدرن مرهون این عنصر است.

 

او گفت: باید جوانان و نسل جدید را بیشتر با فرهنگ غنی و پرمحتوای ایرانی - اسلامی آشنا کنیم تا دچار فرهنگ‌های مهاجم و بی‌محتوای غربی نشویم.

 

سپهر گفت: گذشتگان ما به هیچ وجه آتشی را نمی‌پرستیدند بلکه جنبه پرستاری و حفاظت از آن را مقدس می‌دانستند.

 

وی افزود: آتش نشانه پاکی و اخلاص بوده و شناخت و آگاهی‌ روشنایی از آن استخراج می‌شده است و پلیدی و پلشتی‌ها را از بین می‌برد زیرا آتش پاک کننده بود.

 

این استاد دانشگاه گفت: با خرد جمعی و انسجام ملی می‌توان از دوران‌ گذار با موفقیت و هوشمندی عبور کرد و در این زمینه رادیو، سایر رسانه‌ها می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

 

دکتر سپهر آگاهی جمعی و علم افزایی را برای رشد و پیشرفت جامعه یک اصل اساسی دانست و گفت: برای این کشور و نظام تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و باید با باور به توانمندی ملی، رستاخیری عظیم علمی را در کشور ایجاد کرد.

 

وی گفت: سنت‌های گذشتگان و نمادهای آنها نشان از دورریختن فکرهای غلط و کهنه بوده است و بهار و طبیعت نشان از نو‌ شدن و شکوفایی است که مردم ایران صلاحیت بهترین پیشرفت‌ها و شکوفایی را دارند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور حاجی فیروز‌های ایرانی در فرهنگ مردم ایران گفت: حاجی فیروز‌ها در فرهنگ مردم ایران نماد نو شدن و صدای تازگی بودند که بشارت هوشیار‌باش و بیدار باش را به مردم می‌دادند.

 

وی همچنین گفت: نماد‌های فرهنگی زندگی ایرانیان را می‌توان از طریقه‌ی پوشیدن لباس، طبخ غذا و نوع خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کردند شناخت. امروزه نباید با بی‌توجهی به میراث فرهنگی گذشتگان موجبات معاوضه آن با فرهنگ بی‌مایه غرب را فراهم کنیم.

 

وی در پایان به نقش وحدت‌آفرینی، همدلی اجتماعی بسیاری از این آیین‌ها تأکید کرد و حفظ آنها را مهم دانست.

 

جلسه با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد