درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 01:02   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21970صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 18 اسفند 1394 - 10:19
مقایسه مطبوعات و رادیو و تلویزیون
برای انجام کلیه فعالیت‌های روابط عمومی می‌توان روی کلیه رسانه‌های نوشتاری حساب کرد. چرا که سردبیران مطبوعات برخلاف سردبیران ایستگاه‌های رادیو و تلویزیونی در مورد موضوعات کم اهمیت‌تر مانند اخبار مربوط به انتصاب‌ها یا ترفیع کارمندان، پاداش‌ها یا مکان شعبات جدید فروشگاه‌تان، با محدودیت بسیار کمتری مواجه‌اند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از تلویزیون برای پیام رسانی استفاده کنید، یک برنامه زنده تلویزیونی ترتیب دهید و در آن درباره خدمات و محصولات جدید خود توضیحات مفصلی ارائه کنید، یا یک جشن باشکوه تلویزیونی برگزار کنید و در ان از هنرمندان و میهمانان ویژه دعوت به عمل آورید. یعنی در صورتی از تلویزیون استفاده کنید که موضوعات بسیار جالب خبری در اختیار داشته باشید. زیرا کارگردانان بخش‌های خبری تلویزیونی با محدودیت وقت مواجه هستند و لذا موضوعاتی را تحت پوشش قرار می‌دهند که دارای ارزش خبری و جذابیت باشند.


در مورد موضوعات علمی‌تر از رادیو استفاده کنید. مثلاً می‌توانید یک میزگرد رادیویی در مورد تغییرات ایجاد شده در عکاسی برگزار کنید. گزینه دیگرتان ممکن است این باشد که با یک ایستگاه رادیویی محلی قراردادی تنظیم کنید مبنی بر این که ارائه خدمات‌تان برای کارمندان آن، رایگان یا حداقل همراه با تخفیف ویژه باشد. در مقابل آن‌ها نیز موظف باشند تا به تبلیغ نام‌تان بپردازند و یا این که می‌توانید در یک مسابقه تبلیغاتی، بسته‌ای را که حاوی کالایی خاص از شرکت شما است، به عنوان جایزه در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید یک ایستگاه رادیو و تلویزیونی را تحت حمایت مالی خود قرار دهید.


برای انجام کلیه فعالیت‌های روابط عمومی می‌توان روی کلیه رسانه‌های نوشتاری حساب کرد. چرا که سردبیران مطبوعات برخلاف سردبیران ایستگاه‌های رادیو و تلویزیونی در مورد موضوعات کم اهمیت‌تر مانند اخبار مربوط به انتصاب‌ها یا ترفیع کارمندان، پاداش‌ها یا مکان شعبات جدید فروشگاه‌تان، با محدودیت بسیار کمتری مواجه‌اند.


به خاطر داشته باشید که در هر هفته یا حتی در هر روز صدها بیانیه مطبوعاتی به دست خبرنگاران و سردبیران بخش‌های خبری رسانه‌ها می‌رسد. بنابراین در تنظیم بیانیه‌های مطبوعاتی دقت کنید. این نکته را برای دلسرد کردن شما بیان نکردیم. بلکه برعکس، انتظار ما این است که بیانیه‌های مطبوعاتی خود را چنان پرداخت کنید که به واسطه آن‌ها بتوانید اولاً نظر آنان را به خود جلب کنید، ثانیاً خبرتان را به سرعت منتشر و منتقل کنید و ثالثاً آن‌ها را متقاعد کنید که خبر شما ارزش انتشار دارد.


اما پیش از آن که به نوشتن اقدام کنید، اطمینان حاصل کنید که متن‌تان دارای «ارزش خبری» است. اگر خبرتان ارزشمند و معنی‌دار نباشد منتشر نخواهد شد. در صورتی که مطلب شما ارزشمند باشد ممکن است خبرنگار یا دبیر مربوطه در مورد موضوعات خبری مرتبط یا فعالیت‌های خود تبلیغیِ کم اهمیت به شما کمک کنند. بنابراین در انجام فعالیت‌های روابط عمومی نکته سنج و دقیق باشید. بیشتر به دلیل آن که یکی از وظایف عمده روابط عمومی ایجاد روابط سازنده با افرادی است که در رسانه‌ها کا رمی‌کنند.


وظیفه خبرنگاران و سردبیران خبری گزارش و انتشار اخباری است که برای مخاطبان‌شان جذاب می‌نماید. به هنگام طراحی فعالیت‌های روابط عمومی برای سؤال زیر پاسخ قانع کننده‌ای بیابید؛ چرا که عموم یا حداقل مخاطبان رسانه‌ی مورد نظر به خبرتان علاقه نشان خواهند داد؟

 

به خاطر داشته باشید که چگونگی تاثیرگذاری خبر بر مخاطبان بسیار مهم‌تر از سوژه خبر است. همیشه از دید رسانه‌ها به موضوعات نگاه کنید: آیا بینندگان، شنوندگان یا خوانندگان به این خبر توجه خواهند کرد؟ آیا این خبر تفاوتی را در جامعه ما به وجود خواهد آورد؟ چه نوع اخباری این قابلیت را دارند که در صفحه اول قرار بگیرند؟ زمان مناسب انتشار خبر چه هنگامی است؟ چه مطالبی این قابلیت را دارند که چندین با منتشر شوند؟ و تعداد تکرار انتشار خبر حداکثر چقدر می‌تواند باشد؟ و … در این مورد که کدام رسانه به چه موضوعی علاقه نشان خواهد داد تحقیق کنید!
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد