درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21930صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 11 اسفند 1394 - 07:58
اطلاع رسانی اقناعی، ضرورت زمان
اگر در عصر اطلاعات، اطلاع‌رسانی، باید دقیق، به‌هنگام، بدون ابهام و قانع‌کننده باشد، موج عظیم افکار عمومی را از سرگردانی و بلاتکلیفی رهانیده و جامعه را از مخاطرات بعضاً جبران‌ناپذیر آن نجات خواهد داد و زمینه سوءاستفاده بدخواهان کشور از قدرت فوق‌العاده افکار عمومی را از بین خواهد برد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توجه به افکار عمومی، امروزه برای سازمان‌ها تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز هستند چرا که در عصر انفجار اطلاعات اگر با اطلاع‌رسانی به‌هنگام اذهان افراد جامعه شفاف نشود، تهدیدات جدی در انتظار سازمان است و افکار عمومی منتظر نمی‌ماند تا اطلاعات از طریق خاصی به آن‌ها برسد و نیز فرصت آن‌ را ندارند که صحت و سقم این اطلاعات را بررسی کنند، همین‌که از مجاری مختلف، اخبار به آن‌ها برسد، خواه و ناخواه قضاوتی درباره سازمان و یا مدیر مربوطه خواهند داشت.


آثار مخرب افکار عمومی تحریک‌شده در جهان امروز، حتی در کشور اسلامی ما، به اشکال مختلف از جمله تحصن‌ها، تظاهرات، اعتراض‌ها و غیره بروز می‌کند که گاه منجر به تغییر سیاست، تغییر مدیریت یا اساسا فروپاشی یک سازمان می‌شود.


پس توجه به افکار عمومی و اقناع‌سازی آن بسیاری از تهدیدات را از فراروی سازمان برمی‌دارد. ولی چگونگی مطلع شدن از نظرات مردم خود موضوع جداگانه‌ای است که تحت عنوان اطلاع‌یابی و نظرسنجی مورد بحث قرار می‌گیرد که فعلا به اشاره‌ای بسنده می‌کنم و آن این‌که از طریق نظرسنجی‌ها، مدیران و سازمان‌های‌شان از نقاط ضعف و قوت خود، آگاه می‌شوند و از این‌که مخاطب نسبت به آن‌ها چگونه می‌اندیشد مطلع می‌گردند که این خود باعث آثار مثبت زیادی است؛ از جمله این‌که اگر نظر مخاطبین غیرواقعی باشد، سعی در اطلاع‌رسانی بهتر و در صورت واقعی بودن، سعی در رفع نواقص می‌کنند و در نتیجه امور مردم تسهیل، تسریع و اصلاح می‌شود. در اطلاع‌رسانی نکاتی هست که باید به آن توجه کرد:


- اولا لازم است مخاطب، خوب مورد شناسایی قرار گیرد و ویژگی‌ها و خصوصیاتش برای ما کاملا معلوم باشد.
- ثانیا لازم است نیازهای اطلاعاتی مخاطب، مورد بررسی علمی و شناخت کامل قرار گیرد.
- ثالثا استفاده از روش‌های نوین و متناسب با نیاز مخاطب باید مد نظر باشد.
- رابعا در آن به موضوع اقناع‌سازی مخاطب توجه ویژه شده باشد.


به عنوان مثال اگر هدف، اطلاع‌رسانی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت یا هر موضوع دیگری در یک جامعه است ابتدا بایستی خصوصیات افراد جامعه که قرار است این حرکت بر روی آن انجام شود از لحاظ طیف سنی، متوسط تحصیلات، میزان درک اجتماعی، میزان اطلاعات زمینه و … مورد بازشناسی قرار گیرد و سپس از طرق مختلف از جمله نظرسنجی میزان عطش اطلاعاتی جامعه و نیازهای خاص افراد جامعه در این ارتباط دقیقا مطالعه شود تا مشخص گردد اصولا مفهوم مورد نظر دست‌اندرکاران اطلاع‌رسانی با مفهوم موجود در اذهان عموم تطبیق دارد یا خیر و یا مردم نسبت به اصل موضوع و موضوعات مربوطه علاقه‌ای دارند یا خیر؟ اگر علاقه ندارند، کاذب است یا صادق، اگر کاذب است علل آن چیست؟ و …


بعد از آن است که روش‌های نوین و ابزارهای جدید که بتواند پیام‌ها را به‌خوبی و به‌موقع منتقل نماید باید انتخاب شود. هم‌چنین اطلاعات ارسالی از سوی دستگاه اطلاع‌رسان باید قانع‌کننده و اقناعی باشد چرا که در غیر این صورت هدف محقق نخواهد شد. برای این‌کار استفاده از واژه و زبان مشترک و متناسب با اقشار مختلف جامعه، استناد به باورها و اعتقادات آحاد مردم و یادآوری موارد مشابه در دیگر نقاط جهان از راه‌های موثری است که پیشنهاد می‌شود.


نتیجه این‌که اگر در عصر اطلاعات، اطلاع‌رسانی، باید دقیق، به‌هنگام، بدون ابهام و قانع‌کننده باشد، موج عظیم افکار عمومی را از سرگردانی و بلاتکلیفی رهانیده و جامعه را از مخاطرات بعضاً جبران‌ناپذیر آن نجات خواهد داد و زمینه سوءاستفاده بدخواهان کشور از قدرت فوق‌العاده افکار عمومی را از بین خواهد برد.
محمد علی فقیه
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد