درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 14:00   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21900صفحه نخست » دوشنبه، 10 اسفند 1394 - 07:59
دنیای جدید نوآوری
به عصر موبایل، عصر داده‌های بزرگ1، عصر اپل و عصر رایانش ابری خوش آمدید. با هر اسمی خودتان ترجیح می‌دهید، همه ما می‌توانیم با پیام مهم این عصر موافق باشیم: روزهای «کسب‌وکار به شکل معمول» تمام شده است. نوآوری- به‌طور خاص، نوآوری مستمر- برای شکل دادن آینده شرکت‌ها و یافتن مسیرهای جدید ضروری است.
  

به عصر موبایل، عصر داده‌های بزرگ1، عصر اپل و عصر رایانش ابری خوش آمدید. با هر اسمی خودتان ترجیح می‌دهید، همه ما می‌توانیم با پیام مهم این عصر موافق باشیم: روزهای «کسب‌وکار به شکل معمول» تمام شده است. نوآوری- به‌طور خاص، نوآوری مستمر- برای شکل دادن آینده شرکت‌ها و یافتن مسیرهای جدید ضروری است.

 

 تغییر از یک اقتصاد فیزیکی به یک اقتصاد دیجیتال، موجب بازنویسی قوانین رقابت شده است. امروزه این بازنویسی شکل سریع‌تری به خود گرفته و با پویایی، رایانش ابری و خطرات همیشگی امنیتی شتاب بیشتری گرفته است. اگر از مدیران ارشد اجرایی و مدیران IT سوال کنید که چه چیزی آنها را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد، احتمالا آنها ماهیت متناقض اختلال را توصیف خواهند کرد. آن را سندرم اوبر (Uber Syndrome) بنامید.


در فضای امروز کسب‌وکار یک رقیب جدید با یک مدل جدید، می‌تواند آنها را غافلگیر کند و کل صنعت آنها را فرابگیرد. اوبر تنها نمونه یک کسب‌وکار میلیارد دلاری نیست. به اثر Airbnb بر صنعت هتلداری نگاه کنید. نتفلیکس و Spotify بر سرگرمی؛ BuzzFeed2 بر دنیای رسانه؛ آمازون بر خرده‌فروشی و اپل بر ارتباطات از راه دور مصرف‌کنندگان. ضمنا، این مدیران اجرایی و مدیران IT فرصتی برای انجام نوآوری‌های مخل توسط خودشان دارند. همان تکنولوژی که یک استارت‌آپ را قدرتمند می‌سازد، مدیران موجود را برای نوآوری و بازسازی صنعت‌شان توانمند می‌کند. موج بی‌پایان اپلیکیشن‌های جدید به شرکت‌ها اجازه می‌دهد درک بهتری از مشتری‌ و شرکای خود داشته باشند و محصولات یا خدمات پیشگام را با سرعتی بیش از پیش توسعه دهند.

اما نوآوری بدون توقف نیاز به محرک‌های خود و مجموعه مهارت‌های سازمانی و البته ابزارهای خود دارد. به‌طور خاص، تقاضاهای سیستم‌های فناوری اطلاعات هرگز بزرگ‌تر یا حتی پیچیده‌تر از الان نبوده است. کسب‌وکارها نیاز ندارند که تنها محاسباتی‌تر باشند بلکه به سرعت و انعطاف بیشتری نیازمندند. یا همان‌طور که گری بارنت تحلیلگر ارشد نرم‌افزار برای شرکت تحقیقاتی Ovum واقع در لندن می‌گوید: «توانایی زیرساختی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف پرتفولیوهایشان را در سرعت‌های مختلف ارائه دهند».

 

بازتصور موبایل

عصر جدید، عصر تکثیر اپلیکیشن‌ها و ابزارهای موبایل است. به نظر می‌رسد سال آینده، برای اولین بار اتصال موبایل به اینترنت در سراسر جهان از ارتباطات خطوط ثابت پیشی بگیرد. دلالت‌های اقتصادی معین هستند: طبق گزارش گلدمن ساکس3، تخمین زده می‌شود تا سال 2018 مخارج جهانی مصرف‌کنندگان از طریق موبایل به 626 میلیارد دلار برسد. میزان هزینه متوسط مصرف هر آمریکایی در تکنولوژی در سال 1980، 132 دلار بود؛ درحالی‌که این میزان در سال 2015 به 4580 دلار رسیده است. از دیدگاه فناوری اطلاعات، رشد تلفن‌های همراه التزامی ایجاد می‌کند: در نهایت، یک تبادل تنها، مانند تغییر صندلی خطوط هوایی یا ایجاد انتقالات بانکی، بی‌درنگ تعداد زیادی تعامل با سیستم فناوری اطلاعات (از تایید حساب تا تحلیل کلاهبرداری) ایجاد می‌کند. این هجوم فعالیت بین چند میلیارد کاربر تلفن همراه را قیاس کنید؛ آنگاه ضرورت روبه‌رو شدن با مدیران اجرایی IT را احساس می‌کنید. شرکت‌هایی که بر بازار موبایل تسلط یافته‌اند، در حال ایجاد تجربیات جدید دیجیتال هستند؛ تجربیاتی که انتظارات مشتریان را از اینکه چه برندهایی می‌توانند و باید برای آینده ایجاد شوند، شکل می‌دهند. نیگل فنویک، نایب رئیس و تحلیلگر ارشد در Forrester Research می‌گوید؛ «اگر شما از اپلیکیشنی در تلفن‌تان استفاده می‌کنید که به‌طور مثال در اتاق هتل را برایتان باز کند، انتظارات شما را تغییر می‌دهد. زمانی که به یک هتل دیگر می‌روید، درک شما از ارزش تغییر خواهد یافت. مفهوم کلی یک کلید ناگهان منسوخ می‌شود. برای هماهنگی اثر متقابل بین اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های Backend (بخشی از یک سیستم کامپیوتری که مستقیما با کاربر سروکار ندارد) شرکت‌ها در حال تکیه بیشتر بر APIها، قوانین مبتنی بر نرم‌افزار که به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات را با یکدیگر و با سیستم‌های فناوری اطلاعات به اشتراک بگذارند، هستند. به‌طور فزاینده‌ای، این ارتباطات به‌جای یک مصرف‌کننده یا یک ابزار موبایل، با فرآیندهای ماشینی به‌دست آمده است. جیسون گارتنر، مدیر ارشد فنی در شرکت IBM می‌گوید: «بخش بزرگی از فعالیت شناختی بین کسب‌وکارها بدون هیچ نوع مداخله مستقیم انسانی در حال رخ دادن است. کلید این خودکارسازی داشتن فرآیندها، ابزارها و فرهنگ4 DevOps جهت پاسخگو بودن است».


 

 

ما اکنون نگهبانان اطلاعات هستیم

خطر فعلی، افزایش حملات سایبری است. طبق گزارش سیمنتک اکنون شمار تهدید‌های جدید بدافزار از روزانه یک میلیون تجاوز می‌کند و بیش از نیمی از شرکت‌های بزرگ را مورد هدف قرار می‌دهد. ایروینگ ولاداوسکس-برگر کسی که 37 سال در شرکت IBM کار کرده است، می‌گوید؛ «بزرگ‌ترین تهدید‌ها برای کل جهانی که در حال داده‌ای شدن است، امنیت و حفظ حریم شخصی است. اگر مردم مطمئن نباشند که اطلاعات آنها محافظت می‌شود و به‌طور کامل استفاده می‌شود، آن را به اشتراک نخواهند گذاشت». این دوگانگی- پتانسیل بالا و ریسک قوی تکنولوژی- کسب‌وکار را برای مدیران اجرای IT امروز مجسم می‌کند. چگونه فرصت‌ها را در چنین محیط پویایی تشخیص می‌دهید و از آنها استفاده می‌کنید؟ چگونه سازمان‌تان را مجهز می‌کنید؟ چگونه هر هفته نوآوری می‌کنید؟

 

پاسخ‌های کارا بیابید. آنگاه خودتان و شرکت‌تان را در حال کنار زدن اختلالات خواهید یافت.

1. Big data اصطلاحی است که به مجموعه داده‌هایی گفته می‌شود که مدیریت، کنترل و پردازش آنها فراتر از توانایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است.

2. یک شرکت رسانه‌ای خبری اینترنتی آمریکا.

3. شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی.

4. یک روش توسعه نرم‌افزار است که روی ارتباطات، همکاری و یکبارچگی بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و متخصصان IT تاکید می‌کند.

 


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/1021691/#ixzz41Wc6pHnT
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

منبع: fastcompany

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد