درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:13   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21884صفحه نخست » یکشنبه، 9 اسفند 1394 - 11:36
تحقیقات نشان می‌دهد
کتاب‌های الکترونیکی مغلوب رقبای کاغذی
92 درصد از دانشجویان معتقدند که بیشترین تمرکزشان را با خواندن کتاب‌های فیزیکی تجربه کرده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بوی کاغذ یکی از نوستالژی‌های همیشگی اغلب ما از دوران تحصیل است. شاید به همین دلیل هم باشد که کتاب یار مهربان بسیاری شده است. با این حال اما تکنولوژی در تمام بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده است و به سرعت سبک زندگی اغلب ما را تغییر می‌دهد. با این اوصاف است که در سال‌های اخیر کتابخوان‌های الکترونیکی به جمع ابزارهای دیجیتال شخصی پیوسته‌اند و طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. در واقع آنهایی که به تکنولوژی و نوآوری‌های جدیدش علاقه دارند، اولین افرادی بوده‌اند که به استفاده از کتابخوان‌های الکترونیکی و خواندن نسخه‌های دیجیتالی کتاب‌ها روی آورده‌اند. با این حال گویا کتاب‌ها هنوز هم طرفداران پر و پا قرص خودشان را دارند. درحالی‌که دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، وقتی بحث مطالعه به میان می‌آید گویا همچنان کتاب‌ها ماندگارترند.
 

در مطالعه جدیدی که توسط استاد معروف آمریکا در علم زبان‌شناسی یعنی «نائومی بارون» انجام شده است، محققان متوجه شده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان کتاب‌های فیزیکی را به نسخه‌های الکترونیکی و دیجیتالی آنها ترجیح می‌دهند. به این ترتیب کتاب‌هایی با جلد مقوایی و کاغذی به شکلی جدی، برای کتابخوان‌های حرفه‌ای جذاب‌تر هستند. در این تحقیق و مطالعه بارون بیش از 300 نفر از دانشجویان از آمریکا، ژاپن، آلمان و اسلواکی را مورد بررسی قرار داده است تا ببیند ترجیحات و اولویت‌هایشان در کتابخوانی چه چیزهایی است. وقتی به آنها امکان انتخاب میان کتاب‌های فیزیکی و دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی داده شد، 92 درصد از آنها گفتند که بیشترین میزان تمرکزشان را با خواندن کتاب‌های فیزیکی تجربه کرده‌اند. بارون در این مورد گفته است: «دو موضوع اصلی و مهم در این مورد وجود دارد؛ اول اینکه این دانشجویان می‌گویند در هنگام استفاده از کتابخوان‌های الکترونیکی دچار حواس‌پرتی شده و توجهشان به چیزهای دیگری جلب می‌شود. دوم اینکه آنها معتقدند که استفاده از کتابخوان‌های الکترونیکی از آنجا که به چشم‌ها فشار می‌آورد، باعث ایجاد سردرد و مشکلات جسمی می‌شود.»

در واقع عشاق کتاب همچنان به عشق بوی کاغذ و لمس جلد مقوایی، سراغ کتاب‌های فیزیکی می‌روند و آنها را ترجیح می‌دهند. بارون می‌گوید: «وقتی از دانشجویان اسلواکی پرسیدیم چه چیزی را در مطالعه کتاب‌های فیزیکی بیشتر دوست دارند، یک دهم آنها گفتند بوی کتاب‌ها را بسیار دوست دارند. در واقع آنها یک جزء فیزیکی، لمسی و حقیقی را به یک کتاب مجازی در دنیای نورانی ترجیح می‌دهند.» اما جالب است بدانید که محققان متوجه شده‌اند که وقتی بحث درک مطلب به میان می‌آید، هیچ تفاوت واقعی و جدی میان کتاب‌های فیزیکی و الکترونیکی وجود ندارد. اگر یک تست استانداردسازی شده وجود داشته باشد، به‌راحتی می‌توان فهمید که هیچ تفاوت جدی میان خوانندگان کتاب‌های فیزیکی و الکترونیکی از نظر درک مطلب و مفاهیم وجود ندارد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3714

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد