درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:51   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21831صفحه نخست » چهارشنبه، 5 اسفند 1394 - 12:19
پند‌های مدیریتی
10 اشتباه بزرگی که بسیاری از مدیران مرتکب می‌شوند
پیتر دراکر، استاد و نظریه‌پرداز بزرگ دنیای مدیریت جمله معنی داری در مورد اشتباهاتی که بسیاری از مدیران مرتکب می‌شوند، دارد که می‌گوید: «خیلی از کارهایی که ما آنها را به عنوان«مدیریت کردن» می‌شناسیم و قبول داریم در واقع اقدامات غیرمعقول و نادرستی هستند که عرصه را بر کارکنان برای رسیدن به اهداف و عمل به وظایفشان تنگ‌تر می‌سازد.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پیتر دراکر، استاد و نظریه‌پرداز بزرگ دنیای مدیریت جمله معنی داری در مورد اشتباهاتی که بسیاری از مدیران مرتکب می‌شوند، دارد که می‌گوید: «خیلی از کارهایی که ما آنها را به عنوان«مدیریت کردن» می‌شناسیم و قبول داریم در واقع اقدامات غیرمعقول و نادرستی هستند که عرصه را بر کارکنان برای رسیدن به اهداف و عمل به وظایفشان تنگ‌تر می‌سازد.» گفته شدن این جمله از زبان یکی از بزرگ‌ترین صاحب‌نظران دنیای مدیریت نوین حکایت از آن دارد که مدیران اغلب دچار اشتباهاتی می‌شوند که خود از آنها بی‌خبرند و نمی‌دانند که آن اشتباهات چه پیامدهای منفی و زیانباری را برای سازمان‌ها و تیم‌های تحت رهبری‌شان به دنبال دارد. در اینجا به 10 مورد از اشتباهات احمقانه‌ای که از بسیاری مدیران سر می‌زند و از مخرب بودن آنها بی‌خبرند، اشاره خواهد شد.


اشتباه شماره 1: فشار آوردن به کارکنان برای رسیدن یا ماندن در رتبه اول
خیلی از مدیران فکر می‌کنند که می‌توان با تعیین ضرب‌الاجل‌های پی‌درپی و کار کشیدن بیشتر و بیشتر از کارکنان و تشکیل جلسات متعدد می‌توان زودتر به اهدافی همچون قرار گرفتن در رتبه اول دست یافت درحالی که تحمیل کردن فشار بیش از حد به پرسنل و اجرای پی‌درپی پروژه‌های مختلف در یک دوره زمانی محدود نه‌تنها به معنای افزایش بهره‌وری نیست، بلکه به‌دلیل عدم دریافت بازخوردها و سنجش عملکرد‌ها بخش عمده‌ای از زحمات افراد بر باد خواهد رفت و کار کردن آنها شکلی کورکورانه و نوعی بیگاری کشیدن به خود خواهد گرفت. پس مدیران باید به جای شتابزده عمل کردن و فشار آوردن به افرادشان بکوشند تا آهسته و پیوسته حرکت کنند و پس از گرفتن بازخوردهای لازم از افراد و تشکیل جلسات هم‌اندیشی و گفت‌وگو در درون سازمان و شناسایی نقاط قوت و ضعف به سراغ پروژه‌های بعدی بروند و به یاد داشته باشند که بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی نمی‌توان گام‌های درست و اساسی برداشت.

اشتباه شماره 2: از زیر کار در رفتن و انجام همه کارها را به کارمندان واگذار کردن
بعضی از مدیران امروزی به دلایل گوناگون بیشتر وقت خود را صرف کارهای بیهوده‌ای مانند وب‌گردی و همچنین وررفتن با موبایل و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و چون از انجام وظایف مدیریتی‌شان بازمی‌مانند، انجام اغلب کارها و وظایف خود را به کارمندانشان واگذار می‌کنند و نام این کارشان را «تفویض اختیارات و وظایف» می‌گذارند، درحالی‌که این اقدام اشتباه محض و احمقانه هر مدیری می‌تواند باشد چراکه هیچ کارمندی قبول نمی‌کند در سازمانی که رهبری آن را فردی از زیر کار در رو و تنبل که بیشتر وقتش را هدر می‌دهد، با کمال میل و با بهره‌وری بالا کار کند. در واقع مدیران الگوی کارمندانشان هستند و نحوه کار کردن آنها بهترین سرمشق برای کارکنانشان محسوب می‌شود که بهتر از هر بخشنامه و دستورالعملی بر افراد و بهره‌وری‌شان تاثیر می‌گذارد. همه مدیران باید به یاد داشته باشند که همیشه و در همه حال زیر ذره‌بین کارمندان‌شان قرار دارند و باید مواظب کار کردن خود نیز باشند.

اشتباه شماره 3: معطوف کردن توجه و زمان مدیر برای رسیدگی کردن به شکایات و نکات منفی
 اگر کارمندانی که از مشکلات و موانع موجود در کارشان شکایت دارند و بیشتر اهل گله‌گذاری و غر زدن هستند، بخش عمده توجه و وقت مدیران را به خود اختصاص دهند و خود مدیران نیز به آنها بیشتر توجه کنند؛ این مساله باعث دلسرد شدن و به حاشیه رانده‌شدن کارمندان کوشا و مثبت‌اندیشی خواهد شد که بیشتر اهل حل مسائل و مشکلات و ایده‌پردازی‌های نوآورانه و خلاقانه هستند. لذا مدیران باید ضمن توجه کافی به مشکلات و اولویت‌بندی آنها براساس میزان تاثیرگذاری‌شان بر تحقق اهداف سازمان به حرکت‌های سازنده و رو به جلو توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند.

اشتباه شماره 4: درد دل کردن با کارکنان و در میان گذاشتن مسائل خصوصی خود با افراد با هدف خودمانی شدن با آنها
بعضی از مدیران تلاش می‌کنند تا از طریق مطرح کردن مسائل مربوط به زندگی خصوصی خود با افرادشان یک نوع احساس خودمانی بودن و دوستانه رفتار کردن با آنها را تلقین کنند اما این کار اشتباه و ساده لوحانه‌ای بیش نیست چراکه نه‌تنها باعث جسور و گستاخ شدن کارکنان نسبت به مدیر می‌شود و موجب می‌شود که آنها دیگر به آن مدیر به عنوان یک رهبر و پیشرو نگاه نکنند، بلکه انگیزه آنها برای پیروی‌کردن و الگوگرفتن از کسی که قادر به حل مشکلات خانوادگی و شخصی‌اش نیست را کاملا از بین می‌برد. در بسیاری از موارد نیز مدیرانی که سفره دلشان را برای افرادشان باز می‌کنند، فراموش می‌کنند که شاید بسیاری از افرادشان اصلا دوست ندارند راجع‌به زندگی خصوصی رئیس‌شان بدانند و در شرکت حضور دارند که کار کنند و نه درد دل.

اشتباه شماره 5: خواندن ذهن کارمندان
خیلی از مدیران فکر می‌کنند که قادرند ذهن کارکنان‌شان را بخوانند و از افکار و احساسات و انگیزه‌های آنها آگاه شوند، بدون اینکه از خودشان در این‌باره بپرسند. این تلقی و نگرش مدیریتی کاملا اشتباه و مخرب است چراکه چنین ذهن‌خوانی‌هایی تاثیری منفی بر قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیران درباره کارکنان‌شان خواهد گذاشت و صدمات جبران‌ناپذیری را متوجه سازمان خواهد کرد. بارها پیش‌آمده است که بعضی از مدیران تنها بر اساس استنباط‌های نادرستی که از رفتار یا اقدامات نیروهایشان و بدون پرسیدن از خود آنها دست به اقدامات تنبیهی بی‌موردی زده‌اند که پیامد‌های منفی گسترده‌ای برای سازمان داشته است.در واقع یک مدیر نباید بیش از اندازه به قدرت ذهن خوانی و فهم خود متکی باشد چراکه او نیز مانند سایر افراد در معرض اشتباه و سوءتفاهم قرار دارد و ممکن است اشتباه کند و لذا نباید بدون شنیدن صحبت‌های خود افراد و تنها بر مبنای ذهن خوانی خود قضاوت کند. (ادامه دارد)

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3711

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد