درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21672صفحه نخست » سه شنبه، 27 بهمن 1394 - 11:21
نقش ادبیات موبایلی بر تحولات زبانی چقدر است؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یافته‌های یک پژوهش دانشگاهی با عنوان «بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر زبان و ادبیات کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی» حاکی است، استفاده از این شبکه‌ها سریع‌تر شدن تغییر و تحولات زبان فارسی کاربران را موجب می‌شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یافته‌های یک پژوهش دانشگاهی با عنوان «بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر زبان و ادبیات کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی» حاکی است، استفاده از این شبکه‌ها سریع‌تر شدن تغییر و تحولات زبان فارسی کاربران را موجب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام لایقی - دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم ارتباطات - به بررسی رابطه میان استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تغییرات زبان کاربران شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های موبایلی پرداخته است.

نتایج اولیه این تحقیق نشان می‌دهد، از نظر بیشتر کاربران، اولویت نخست در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی، اپلیکیشن تلگرام است.

نتایج بعدی به دست آمده در این پژوهش نشان داد، هرچه میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی بیشتر شود، رایج شدن کلمات از زبان‌های دیگر، غلط نویسی کلمات، فینگلیش‌نویسی و ساخت کلمات جدید در زبان کاربران افزایش می‌یابد.

در جامعه شبکه‌ای امروز، تلفن‌های هوشمند فراگیری بسیاری یافته است و استفاده از برنامه‌های قابل نصب بر این تلفن‌ها، سریع‌تر شدن سرعت تایپ و تبادل اطلاعات را موجب می‌شود که خود کم دقتی، تغییرات در زبان و غلط‌نویسی و ... را به دنبال دارد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی مورد مطالعه در این تحقیق، ایجاد حس طنز آمیز و متفاوت در نوشتار و یا بیشتر شدن حس همبستگی میان افراد عضو یک گروه دوستی و... را از جمله دلایل غلط نویسی، فینگلیش‌نویسی، ساخت کلمات جدید و به کار بردن کلمات زبان‌های دیگر اعلام کردند.

بر اساس یافته‌های پژوهش این دانش‌آموخته دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز که در پایان نامه‌اش به راهنمایی دکتر علی گرانمایه پور و مشاوره دکتر اکبر نصراللهی تدوین کرده، آمده است:

برای حفظ و صیانت از زبان فارسی که رکن دوم هویت فرهنگی ماست، پیشنهاد می‌شود، سازمان‌های مسئول در حوزه واردات مانند وزارت صنعت و معدن و ... به واردات دستگاه‌های هوشمندی ملزم شوند که زبان فارسی به عنوان پیش فرض از کارخانه بر روی آنها نصب شده باشند. همچنین استفاده از تبلیغات محیطی شهرداری‌ها و سایر رسانه‌ها از جمله صدا وسیما در ترویج فرهنگ درست‌نویسی و تولید واژگان سهل و قابل استفاده توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی از دیگر راهکارهایی است که می‌توان درست‌نویسی را میان اقشار مختلف اجتماع ترویج کرد. مورد دیگری که در این پژوهش پیشنهاد شده، ایجاد دغدغه درست نویسی در ذهن والدین برای انتقال به فرزندان و نسل آینده است.

پژوهشگر این تحقیق را به روش پیمایش با روش نمونه‌گیری غیرتصادفی و جامعه آماری 384 نفر در شهر تهران در زمستان 1394 به انجام رسانده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد