درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21607صفحه نخست » یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 12:13
هوش مصنوعی
مغز بشر دوباره از کامپیوتر شکست می‌خورد؟
در سال 1996 شرکت IBM، گری کاسپاروف را در بازی با کامپیوتر شطرنج باز خود موسوم به بلو دیپ (Blue Deep) به چالش کشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در سال 1996 شرکت IBM، گری کاسپاروف را در بازی با کامپیوتر شطرنج باز خود موسوم به بلو دیپ (Blue Deep) به چالش کشید. کاسپاروف که عنوان بهترین بازیکن همه دوره‌ها را یدک می‌کشد‌‌ بازی رفت را برد، اما در بازی برگشت بلو دیپ برنده مسابقه بود. طی دو دهه پس از آن ماجرا،‌ کامپیوترها نسبت به انسان‌ها به مراتب شطرنج بازان بهتری هستند. به‌رغم آن در مواجهه با بازی سخت‌تر و باستانی گو (Go)،‌ نوپا و غیرحرفه‌ای محسوب می‌شوند. البته می‌توان اذعان کرد که غیر حرفه‌ای محسوب می‌شدند. چرا که در حال حاضر،‌ یک کامپیوتر به گونه‌ای مدیریت شده که بتواند از پس انسانی که بازی‌گو را عالی بازی می‌کند،‌ برآید.

در این کامپیوتر از برنامه‌ای تحت عنوان آلفا گو (AlphaGo) استفاده شده است. برنامه موصوف از سوی شرکت هوش مصنوعی «Deep Mind» عرضه شده است. شرکتی لندنی که در سال 2014 به مبلغ 400 میلیون دلار توسط گوگل خریداری شد. بنا بر گزارش منتشر شده در مجله نیچر (Nature) این برنامه در بازی با قهرمان اروپایی مسابقه گو - فان هویی (Fan Hui)- به کار گرفته شد که طی آن، کامپیوتر با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد. در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی، شکست قهرمان بازی گو برای مدت‌های مدیدی،‌ یک چالش بزرگ محسوب می‌شد. چرا که برای کامپیوتر بازی‌گو نسبت به بازی شطرنج،‌ بسیار دشوارتر است. در بازی‌گو،‌ بازیکنان به‌طور متناوب مهره‌های سفید و مشکی را در یک صفحه 19 19 مربعی قرار می‌دهند با این هدف که سطح بیشتری از زمین بازی را به تصرف خود در بیاورند. ابعاد زمین بازی، تعداد و پیچیدگی‌های حرکات محتمل در بازی گو مانع از این می‌شود که با اتکا بر محاسبات جست‌وجوی فراگیر (Brute-Force Calculation محاسباتی که طی آن تمام حالات ممکن تا بُرد نهایی در بازی بررسی می‌شود)، ‌آن را بازی کرد. مطابق محاسبات دمیس‌هاسابیس (موسس شرکت Deep Mind و یکی از نویسندگان مقاله حاضر)، در یک بازی معمولی گو حدودا 200 حرکت مجاز وجود دارد این در حالی است که در بازی شطرنج این رقم به 20 حرکت می‌رسد.

در حالی که یک کامپیوتر شطرنج باز نظیر Deep Blue به‌طور مستقیم از سوی انسان برنامه‌ریزی شده بود،‌ برنامه آلفاگو (AlphaGo) از یک هوش مصنوعی برای آموزش خودش بهره می‌برد؛ آموزش اینکه چگونه گو را بازی کند و در نهایت خودش در بازی تصمیم‌گیری کند. این امر از سوی تکنیکی تحت عنوان ماشین خود آموز، ‌صورت می‌گیرد. تکنیکی که به کامپیوترها اجازه می‌دهد خودشان بفهمند که چگونه از پس اموری نظیر شناسایی چهره‌ها، پاسخ‌دهی به سخنان و حتی ترجمه بین زبان‌ها برآیند.کارکرد برنامه آلفاگو (AlphaGo) شامل دو بخش می‌شود. زمانی که نوبت حرکت کامپیوتر است،‌ این برنامه با توجه به انواع تاکتیک‌های کلی که حریف‌های انسانی‌اش تا پیش از این به کار برده‌اند،‌ حرکت‌هایی را برای مهره‌ها پیشنهاد می‌دهد. این بخش از کارکرد برنامه آلفا دقیقا همانند کاری است که Deep Blue انجام می‌دهد. اما در بخش دوم،‌ سیستم به وارسی دقیق حرکت‌هایی می‌پردازد که احتمال می‌رود در نهایت به برد منتهی شود. این انتخاب از بین الگوهای بی‌نهایت بازی قبلی که در حافظه وجود دارد،‌ صورت می‌گیرد. قابلیت‌های برنامه آلفاگو (AlphaGo) در ماه مارس به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد. با پیگیری‌های شرکت Deep Mind قرار است یک دوره از مسابقات گو در شهر سئول برگزار شود که در آن‌ حریف برنامه آلفاگو (AlphaGo)، آقای لی سدل (Lee Sedol) خواهد بود. آقای سدل اهل کره به ظن کارشناسان همانند آقای کاسپاروف که در دوران خود شطرنج بازی بی‌همتا بود،‌ گوباز بی‌رقیبی است. با توجه به اینکه برنامه آلفاگو (AlphaGo) آقای هویی را پیش‌تر شکست داده، اگر بتواند در مصاف با آقای سدل نیز برنده باشد (البته باید در نظر داشت که این دو پدیده دارای احتمالات مستقلی هستند)، آن‌گاه مغز بشر شکست دیگری را در قبال ماشین، متحمل خواهد شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3703

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد