درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:18   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21549صفحه نخست » چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 12:34
داستان
آگهی امروز: انتخابات الکترونیکی
مردی پشت میز پیتزافروشی‌ای نشسته است و گارسون پیتزایش را جلویش می‌گذارد.
  

آگهی امروز: انتخابات الکترونیکی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مردی پشت میز پیتزافروشی‌ای نشسته است و گارسون پیتزایش را جلویش می‌گذارد. دست مرد به سمت سس کچاپ می‌رود تا آن را روی پیتزایش بریزد اما ممانعت گارسون با گفتن این جمله که شما نمی‌توانید از کچاپ استفاده کنید مانع از خوردن آن می‌شود و آن را از جلوی مرد بر می‌دارد. در تصویر بعد در یک فروشگاه مواد‌غذایی فروشنده مانع از برداشتن سبد خرید توسط خریداران می‌شود و اعلام می‌کند که شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید. در صحنه بعد در یک فروشگاه شاهد درگیری دو زن با یکی از گاردهای فروشگاه هستیم که اعلام می‌کند آن دو نمی‌توانند از پله برقی استفاده کنند.

گوینده می‌گوید که شما دوست ندارید از حقوق طبیعی خود محروم شوید یا پاسخ منفی بشنوید و سپس در صحنه آخر پسری را می‌بینیم که برای رأی‌گیری به محل اخذ رأی رفته است اما در آنجا به او گفته می‌شود که باید قبل از آن ثبت‌نام اینترنتی می‌کرده است. تمام پیام تیزر این است که شما دوست ندارید از حقوق طبیعی خود محروم شوید و انتخابات الکترونیکی حق طبیعی شماست.

استراتژی

ایده‌پردازی آگهی منسجم، مختصر و مفید است. داشتن حق رأی و انتخابات حقوق طبیعی افراد است و انتخابات الکترونیکی از حقوق طبیعی‌تر و تمام حرف تیزر نیز همین است؛ نشان دادن لحظاتی که در آن از عادی‌ترین حقوق خود ممکن است بی‌دلیل محروم شوید و مقایسه آن با رأی‌گیری و انتخاب چنین استراتژی‌ای که هدف آن مقایسه دو موضوع نداشتن حق انتخابات الکترونیکی و نداشتن حق استفاده از حقوق بسیار طبیعی و غیر‌قابل انکار مثل داشتن یک سس کچاپ روی پیتزا یا سبد خرید در فروشگاه است.

اما نکته هوشمندانه در ایده‌پردازی مقایسه‌ای است که سوی دیگر آن یعنی اختیار نداشتن در استفاده از سس یا سبد بسیار احمقانه است و با این ترفند ایده‌پردازان بیش از همه تمایل دارند که نشان دهند نداشتن حق انتخابات الکترونیکی و سلب این اختیار به همان حماقت و غیر‌قانونی بودن نداشتن حق استفاده از سبد خرید در یک فروشگاه یا سس کچاپ روی پیتزاست.

تکنیک

تکنیک آگهی ساده، مستندگونه و رئال بدون صحنه‌پردازی‌ها و فضاسازی‌های تبلیغاتی بهترین تکنیک تبلیغاتی است که پیام تیزر منتقل شود و اتفاقا بسیار هم تبلیغاتی و اثر‌گذار است.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد