درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21363صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 13 بهمن 1394 - 13:06
پاورقی ++++++++==آموزش عکاسی: تکنیک ضدنور-12
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در عکاسی، ضدنور به موضوعی گفته که نور از پشت به آن تابیده باشد یا اینکه به طور مستقیم از منبع نور عکس گرفته شود که اصطلاحاً در زبان انگلیسی به آن «Back-Lighted» می‌گویند.


نور پشت زیباست، دارای تضاد است، از لحاظ گرافیکی ساده، از لحاظ زیبایی‌شناسی هیجان‌انگیز، از لحاظ فنی دشوار و دارای کشش‌های بالقوه فراوانی است.


نور پشت دو خاصیت دارد، یکی اینکه دشوارترین نور در نورپردازی برای عکاسی است و دوم اینکه جالب‌ترین، خلاق‌ترین و زیباترین شکل نورپردازی است.

 

عکاسان مبتدی در برخورد اول با چنین صحنه‌ای دست و پای خود را گم می‌کنند و درمی‌یابند که عکس گرفتن از این‌گونه صحنه‌ها مستلزم تمرین‌های مداوم و دید ماهرانه‌ای است، اما برای حرفه‌ای‌ها نور پشت همان خمیرمایه‌ای است که با آن شاهکارها را خلق می‌کنند و بدون شک هر بیننده آگاه و مطلع تفاوت یک عکس معمولی را با تابش نور از مقابل و تصویر سه‌بعدی و ظریفی از همان صحنه که به شیوه ضدنور گرفته شده است را به خوبی می‌داند.


برای اجرای این تکنیک هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، فقط باتوجه به اینکه در این‌گونه عکاسی لنز دوربین به طور مستقیم روبه‌روی نور قرار می‌گیرد. باید چند نکته اساسی زیر را به خاطر بسپارید:
1- بازتاب ناخواسته نور در لنز که به وسیله تابش مستقیم نور آفتاب یا فلاش به سطح لنز پدید می‌اید.


2- کنتراست بیش از حد که از اختلاف بین تیره‌ترین و روشن‌ترین قسمت‌های موضوع به وجود می‌آید. (کنتراست عبارت است از شدت دامنه روشنایی تا تیرگی قسمت‌های مختلف تصاویر رنگی یا شدت دامنه سفیدی تا سیاهی در تصاویر سیاه و سفید).


3- محاسبه میزان نور لازم با روش صحیح که حالت و نتیجه مطلوب را عملی سازد.


برای جلوگیری از بازتاب ناخواسته نور در لنز که باعث خرابی عکس می‌شود و شفافیت آن را کاهش می‌دهد، استفاده از آفتابگیر «Hood» بر روی لنز الزامی است آفتابگیرها حلقه‌های لاستیکی یا فلزی توخالی هستند که بر روی لنز نصب می‌شوند و از ورود نورهای مزاحم به داخل لنز جلوگیری می‌کنند.


برای مسلط شدن بر مشکل کنتراست بیش از حد باید یک بار از بخش روشن تصویر نورسنجی و یک‌بار نیز از بخش تیره موضوع نورسنجی کنیم، سپس میانگین این دو بخش نور را ملاک عمل برای گرفتن عکس قرار دهیم.


اگر بخواهیم جزئیات قسمت‌هایی را که در سایه قرار گرفته‌اند، بهتر مجسم سازیم، باید برای محاسبه میزان نور لازم ابتدا به چهره موضوع نزدیک شویم و از فاصله حدود 25‌سانتی‌متری آن را نورسنجی کنیم و سپس به عقب برگردیم و بدون نورسنجی مجدد و با اطلاعات قبلی به دست آمده مبادرت به گرفتن عکس کنیم. و دقت کنیم در این حالت دوربین باید در حالت تنظیم دستی باشد. اگر در عکاسی ضدنور از حالت‌های اتوماتیک دوربین خود استفاده کنید، سوژه به صورت سیاه ثبت خواهد شد و اطراف آن نوری هاله مانند به وجود می‌آید.


دنیای ضدنور، دنیایی از تصاویر گویا و شناور در نور و سایه است. کاربرد شیوه و تکنیک ضدنور موضوع‌های عادی را به سوژه‌های فوق‌العاده و صحنه‌های معمولی را به تصاویر شگفت‌انگیز و به یادماندنی تبدیل می‌کند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

در مواقعی که خورشید به عنوان سوژه اصلی مطرح می‌باشد برای زیباتر شدن عکس می‌توان از پیش‌زمینه‌هایی مثل ابرها و آب استفاده کرد، دقت نمائید برای افزایش عمق میدان عکس از دیافراگم‌های بسته مثل 22 استفاده نمائید.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


درصورت استفاده از حالت‌های اتوماتیک دوربین در عکاسی ضدنور موضوع به صورت سیاه‌رنگ و زمینه عکس به صورت طبیعی ثابت خواهد شد

--------------------------------------------------------------------------------
تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد