بیست و پنجمین جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی این هفته به میزبانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی برگزار شد.
روابط عمومی اهرمی توانا
به گزارش شارا، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی که در این جلسه حضور داشت، روابط عمومی توانمند را نیاز حیاتی مدیریت پویا دانست و افزود: روابط عمومی به عنوان اهرمی توانا در کنار مدیران عامل مهمی در پیشبرد اهداف سازمان به شمار می روند.
جلال الدین مراد ادامه داد: در نگاهی دیگر می توان گفت که مدیران روابط عمومی بازوی راست مدیران سازمان ها هستند که در موضوعات مختلف همپای آنان در مسایل ورود پیدا کرده و مشاوره های صحیح مبتنی بر اهداف سازمان را ارایه می دهند.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در حوادث مختلف اظهار داشت: در بحران هایی همانند زلزله نقش روابط عمومی ها در آگاهی بخشی و انعکاس نیازها و ضعف ها بی بدیل است و می توان گفت، روابط عمومی ها سربازان خط مقدم چنین حوادث و بحران هایی هستند.
مراد در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی در زلزله اخیر ارسباران اظهار داشت: به محض وقوع این زمین لرزه تمام اکیپ های عملیاتی این مجموعه به منطقه اعزام شدند تا نیازهای منطقه را ارزیابی و گزارش نمایند.
وی اضافه کرد: در همان نخستین روزهای بعد از وقوع زلزله چهار هزار کپسول دو کیلویی و 225 هزار لیتر نفت سفید به صورت رایگان بین مردم منطقه توزیع شد.
وی با بیان این که در حال حاضر نیز مشکلی از لحاظ تامین سوخت در منطقه نداریم افزود: از آبان ماه امسال نیز بالغ بر 6 میلیون و 300 هزار لیتر نفت سفید در مناطق مختلف زلزله زده توزیع شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از مشکلات اهالی منطقه بحث ذخیره سازی سوخت است، گفت: برای رفع این مشکل نیز فراخوان عمومی به تمام مناطق شرکت پخش فرآورده های نفتی کشور داده شده است تا تمام بشکه ها و منابع ذخیره سوخت را که در انبارهایشان وجود دارد به منطقه ارسال کنند.
به گفته مراد، روزانه در آذربایجان شرقی 9 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از طریق 135 باب جایگاه سوخت توزیع می شود.
بازدید از مناطق زلزله زده ارسباران
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های مدیران دستگاه های اجرایی خدمات دهنده در زلزله اخیر اظهار داشت: به منظور بازدید از روند بازسازی ها قرار است هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان بازدیدی از مناطق زلزله زده داشته باشند.
جواد آهنگری اضافه کرد: در زلزله اخیر روابط عمومی ها نقش چشمگیری در انعکاس عملکردها و همچنین انتقال نیازها به مدیران دستگاه ها ایفا کردند.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشنواره برترین روابط عمومی های فرمانداری های استان باشیم.
عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد روابط عمومی این مجموعه اظهار داشت: روابط عمومی همواره به عنوان یکی از ارکان مدیریت در موضوعات مختلف آنچه که در توان را داشته است را به اجرا گذشته است.
ارج نهادن به جایگاه روابط عمومی ها زمینه ساز افزایش توانمندی و بالندگی این واحدها در دستگاه های اجرایی است.
بهره مندی از ظرفیت تشکل های صنفی
عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل شورا با سایر تشکل های صنفی اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتباط با رسانه ها به عنوان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش های روابط عمومی ها به حساب می آید بسیار ارزشمند خواهد بود تا از ظرفیت های تشکل های صنفی رسانه ها استفاده کنیم.
مختار خوش پیمان ادامه داد: افزایش تعامل با رسانه ها زمینه ساز ایجاد و بسترسازی مناسب اطلاع رسانی در بسیاری از دستگاه های اجرایی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با این شیوه اثر گذاری شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز افزایش یابد.
حسن اسد زاده دیگر عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز با تاکید بر ضرورت تبیین رویکردها در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خواستار تنظیم برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای این شورا شد.
نوراللهی دیگر عضو شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی را ضروری خواند و افزود: برای هدفمندتر شدن فعالیت های شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ضرورت دارد اهداف کلی و جزئی این شورا تفکیک و در نهایت برنامه مدون تنظیم گردد.
|