درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:15   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20990صفحه نخست » سه شنبه، 29 دی 1394 - 11:01
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی
برندینگ اینترنتی: پاسخگو بودن به جای استفاده از ویژگی پاسخ به سوالات متداول
همه ما اشخاصی هستیم که سوالات منحصر به خودمان را داریم و به دنبال پاسخی برای آنها هستیم. ممکن است هزاران نفر پیش از ما این سوال را پرسیده باشند، اما همچنان برای ما بسیار دشوار است که به وب‌سایت‌های اینترنتی مراجعه کرده و روی عبارت «تماس با ما» کلیک کرده و به صفحه‌ای که پاسخ سوالات متداول در آن درج شده مراجعه کنیم.
  

برندینگ اینترنتی: پاسخگو بودن به جای استفاده از ویژگی پاسخ به سوالات متداول

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همه ما اشخاصی هستیم که سوالات منحصر به خودمان را داریم و به دنبال پاسخی برای آنها هستیم. ممکن است هزاران نفر پیش از ما این سوال را پرسیده باشند، اما همچنان برای ما بسیار دشوار است که به وب‌سایت‌های اینترنتی مراجعه کرده و روی عبارت «تماس با ما» کلیک کرده و به صفحه‌ای که پاسخ سوالات متداول در آن درج شده مراجعه کنیم. ما به‌ندرت به این پرسش و پاسخ‌های پرتکرار مراجعه می‌کنیم و حتی اگر جواب سوال‌مان را در آنجا بیابیم، احساس خوبی نخواهیم داشت چرا‌که فکر می‌کنیم خواسته‌اند با ایجاد چنین صفحاتی در وب‌سایت‌شان از شر ما خلاص شوند.

ایده

FAQ  که خلاصه عبارت frequently  asked questions  به معنای سوالات متداول است از جمله نخستین ویژگی‌هایی بود که در دهه 90 میلادی به وب‌سایت‌های اینترنتی اضافه شد و در آن زمان این ویژگی بسیار جذاب، مفید و کمک‌رسان بود. صفحه ویژه سوالات متداول در واقع برای افرادی ایجاد شده بود که برای نخستین‌بار به یک وب‌سایت مراجعه می‌کردند و از طریق مطالعه این صفحه می‌توانستند با نحوه کار آن وب‌سایت آشنا شوند. از آن زمان تاکنون ویژگی سوالات متداول در وب‌سایت‌ها توسعه‌یافته و امروزه برای پاسخ دادن به سوالاتی که ممکن است برای مشتریان ایجاد شود از آن استفاده می‌شود.

با وجود آنکه امروزه هزینه بسیاری برای ایجاد صفحات پرسش‌های متداول صرف شده و پاسخ سوالات بسیاری در این صفحات اینترنتی درج می‌شود، عبارتی در انتهای هر سوال به این صورت: «آیا پاسخ این سوال برای شما مفید بود؟» قرار داده شده است. پاسخی که مراجعه‌کنندگان به این بخش از وب‌سایت عموما ذکر می‌کنند این است: «خیلی مفید نبود!»

جایگزین کردن افراد با صفحه پرسش‌های متداول مانعی میان مشتریان و برند شما قرار می‌دهد و این طور به نظر می‌رسد که این صفحه برای دور کردن آنها از کسب‌و‌کار شما طراحی شده است. در شرکت Innocent drinks تلفن‌های به شکل موز وجود دارد. شما می‌توانید در هر زمان که مایل بودید با این شرکت تماس گرفته و با یکی از کارکنان آن صحبت کنید. چنانچه به این شرکت ایمیل بزنید، قطعا پاسخ ایمیل خود را دریافت خواهید کرد.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

*هرچه میزان اشتباهات شما کمتر باشد، میزان شکایت مشتریان نیز کمتر خواهد بود. چنانچه تعداد زیادی از مشتریان که به دلیل اشکالات موجود در محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید با شما تماس می‌گیرند، راه‌حل این مسئله حذف راه‌های تماس و هدایت آنها به صفحه سوالات متداول نیست، شما باید مشکل را حل کنید. مشکلات به برند شما آسیب می‌زنند و صفحه سوالات متداول کمکی در این زمینه به شما نمی‌کنند.

*‌ با فراهم کردن امکانات آموزشی برای کارمندان بخش پشتیبانی خود، به آنها بیاموزید که به مشکلات مشتریان گوش فرا‌داده و راه‌حل‌های مناسب را به آنان پیشنهاد دهند.

*تنها تعداد بسیار کمی از مردم به دنبال شکایت کردن بوده و از آن لذت می‌برند. درست است، همین تعداد کم هم بسیار آزار ‌دهنده و نا‌امید‌کننده است اما مردم به‌طور‌کلی از شکایت کردن متنفرند. از مشتریان‌تان بخواهید تا هر زمان ایراد و اشکالی را مشاهده کردند آن را گزارش کنند، به‌عنوان مثال گزارش نشت گاز از یک محصول بسیار مفید و سازنده است. از آنها تشکر کرده و براساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌اید عمل کنید و از این طریق حمایت مشتریان از برندتان را افزایش دهید.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد