درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20968صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 28 دی 1394 - 11:02
آنچه که در ارتباطات رخ داده است
تغییر اینترنت به گونه ای است که بازتابی از یک تغییر بسیار گسترده تر در جامعه داشته است. سال ها است که سیاستمداران برجسته و مفسران اجتماعی در مورد «پایان اختلافات» صحبت می کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما در میانه یک تحول در ارتباطات هستیم که بسیار با اهمیت تر از معرفی رسانه های چاپی است. تغییر در سطوح بالا محافل دانشگاهی از سال 1960 آغاز شد، این روند همگام با ظهور شبکه جهانی وب در 1990 سرعت گرفت، اما در مرحله سرنوشت ساز خود در سال 2004 با ورود وب دو گسترش پیدا کرد. اصلاح «وب 2» توسط دیل داجرتی (Dale Dougherty) از شرکت چاپ و نشر رسانه ای اوریلی (O’Reilly ) ایالات متحده ابداع شد و اولین بار در کنفرانس نفوذ بالای وب 2 که توسط این شرکت برگزار شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. در واقع پیدایش وب 2 از مدت ها پیش رخ داده بود اما با شروع هزاره جدید سرعت گرفت.


وب همواره آزاد در نظر گرفته می شد، اما مرز غیر قابل کنترل جدیدی در فضای مجازی باز شد. در ابتدا «کد نویسان» و برنامه نویسان قوانینی را در محیط ایجاد کردند. سپس طراحان گرافیک سر رسیدند و علامت خود را در فضا ایجاد کردند. در نتیجه در حال حاضر وب در دسترس عموم قرار گرفته است، یعنی افرادی که با روح ماجراجویی خود در این قلمرو جدید مجازی، بدنبال محکم کردن ادعای خود هستند.


وب 2 تعریف های گوناگونی دارد. می توان آن را به سادگی به عنوان نسخه ای از شبکه توصیف کرد که به روی کاربران عادی باز است و آنها می توانند مطالب خود را در آنجا اضافه کنند. به سایت ها و فضاهایی در اینترنت اشاره دارد که کاربران می توانند کلمات، تصاویر، صداها و تصاویر را در آنجا قرار دهند. این یک ایده بسیار ساده در تئوری است.


در عمل، وب 2 حاکی از انتقال کنترل اینترنت است و در نهایت یک پلت فرم مرکزی برای برقراری یک یا چندین ارتباط می باشد. این یک دموکراسی در اینترنت است. نام برخی از این فضاها فیس بوک، یوتیوب، مای اسپیس و ویکیپدیا است که در حال حاضر شناخته شده هستند. هزاران نوع دیگر از این فضاها نیز در وب موجود هستند.


اساساً هیچ چیز در سال 2004 به لحاظ فنی تغییر نکرده است؛ همه ابزارهای موجود برای ایجاد محیط های وب دو وجود داشته اند و اکنون نیز موجود است. آنچه که تغییر کرده بود، تغییر دیدگاه مردم به اینترنت بود. این یک تغییر طبیعی بود و بیشتر توسط کاربران عادی اینترنت و سازمان های بزرگ هدایت می شد.


در واقع، تعدادی از آن دسته از کاربران عادی اینترنت وب2 را ایجاد کرده بودند که به طور متناوب در یک مدت زمان کوتاه در محیط شرکت ها و برندهای با ارزش به سرعت رشد می کردند. Bebo سومین و بزرگترین وب سایت شبکه اجتماعی در جهان، به قیمت471 میلیون دلار به شرکت اینترنتیAOL فروخته شد که تنها بعد از سه سال توسط تیم مایکل(team Michael) و همسرش زوچی بیرچ (Xochi Birch )راه اندازی شد.


تأثیر یک جامعه در حال تغییر
تغییر اینترنت به گونه ای است که بازتابی از یک تغییر بسیار گسترده تر در جامعه داشته است. سال ها است که سیاستمداران برجسته و مفسران اجتماعی در مورد «پایان اختلافات» صحبت می کنند. در سخنرانی مکنزی استوارت (Mackenzie-Stuart) در دانشکده حقوق دانشگاه کمبریج در 25 اکتبر 2007، جک استراو(Jack Straw) رهبر مجلس عوام گفت:


تغییر عمده دیگری در جامعه وجود دارد که آن نیز به این بحث مربوط می شود. ساختار جامعه بریتانیا که در طول یک قرن توسعه یافته و بیشتر صنعتی شده است، به سرعت به نتایج حاصل از تغییراتی تبدیل شده که جهانی شدن اقتصاد به ارمغان آورده است. این دوره عمیق از تغییرات اجتماعی و اقتصادی به تغییر نگرش عمومی کمک کرده است. این تغییر مردم را به احترام کمتر و مصرف گرایی بیشتر تشویق می کرد. در این جامعه تبدیل شده، مردم بیشتر تمایل داشتند به خودشان فکر کنند و به دیگری به جای شهروند به عنوان مشتری بنگرند.


به لحاظ تاریخی ما تشویق می شدیم تا باور کنیم که بیشترین منفعت ما با قبول در ارزش اسمی چیزی است که ما با قدرت به مردم می گوییم. دفتر مرکزی اطلاعات وزارت بهداشت، تعدادی فیلم درباره اطلاعات عمومی در اواسط قرن گذشته ساخته است که آنقدر لطف منشانه بود که اکنون به نظر می رسد کلاهبرداری بوده است. در زیر برخی از مطالب با استفاده از صدای یک فیلم با عنوان «آیا میکروب ها منتشر نمی شوند» آمده است:


اکنون اجازه دهید واضح تر بگویم، شما درون یک دستمال پارچه ای عطسه می کنید و سپس با قرار دادن دستمال درون یک کاسه به جای اینکه آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، از مواد ضد عفونی کننده برای کشتن میکروب ها استفاده می کنید. متوجه شدید؟ مطمئن هستید؟ خوب است! به یاد داشته باشید: میکروب


این لحن بسیار غیرعادی و متفاوت از پیام های بهداشتی عمومی مدرن است. مبارزات انتخاباتی جاری دولت بریتانیا به منظور قانع کردن مردم برای استفاده از دستمال کاغذی به جای دستمال پارچه ای که تنها به صورت توصیه ای و ترغیبی بود، بسته های دستمال کاغذی را به جای دستمال پارچه ای پیشنهاد می کردند.


مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، کمپین ممنوعیت استعمال دخانیات توسط دولت بود. این فیلم درباره اطلاعات بیشتر در مورد افراد سیگاری بود که تصمیم گرفته بودند سیگار را ترک کنند. تمامی این فیلم درباره همدردی و تجربیات مشترک با استفاده از صدای اصلی آنها بود.


وب2 بازتابی از این تغییرات و ابزار اصلی برای سرعت گرفتن این تغییر است. مصرف کنندگان توانایی پاسخ گویی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و نظرات خود با دیگر مصرف کنندگان را دارند. آنها به طور ضمنی درباره آنچه که به آنها گفته می شود برای مدت زمان طولانی اعتماد نمی کنند و این دارای پیامدهای بسیاری برای شیوه هایی است که برندها از آنها برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

 


به لحاظ تاریخی، سازمان ها بر روی تصویری که می خواهند و چگونگی دیده شدن آنها توسط مخاطبان مختلف تصمیم می گیرند و سپس برای اینکه آن اتفاق بیافتد، همه چیز را بر عهده مشاوران روابط عمومی می گذارند. آنچه که اتفاق می افتد این است که سازمان ها کنترل برنامه را از دست خواهند داد. شرکت ها به منظور تأثیر گذاری در اینکه چگونه دیده شوند، باید در گفتگوهایی شرکت کنند. در حالی که ممکن است این تغییر وحشتناک به نظر برسد، اما برای مصرف کنندگان بسیار مفید است و در نهایت برای سازمان های روشنفکرانه، این تغییر، افرادی را به سوی آنها جذب می کند که از محصولات و خدمات آنها استفاده می کنند.


مستقل از تغییراتی که در محیط های دیجیتال اتفاق می افتد، ما شاهد ظهور سازمان ها و شرکت های تجاری هستیم که یک فرهنگ دموکراسی و جامع تری نسبت به مدل های قبلی خود دارند. یکی از این شرکت ها سازنده دستگاه آبمیوه گیری است که مظهر یک نام تجاری مدرن نیز می باشد. در واقع بسته بندی این دستگاه مردم را به تماس با دفتر و یا حتی مراجعه حضوری دعوت می کند.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد