درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20872صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 23 دی 1394 - 12:09
پاورقی===== عمق میدان وضوح- 6
عمق میدان وضوح تصویر «Depth of field» در واقع فاصله‌ای است که تمام اشیای واقع در جلو و پشت سوژه اصلی در آن به وضوح دیده شوند و اجسامی که در خارج از این محدوده قرار دارند، به صورت مات و محو به نظر می‌رسند. 3‌عامل در افزایش یا کاهش عمق میدان وضوح نقش اساسی دارند که عبارتند از:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عمق میدان وضوح تصویر «Depth of field» در واقع فاصله‌ای است که تمام اشیای واقع در جلو و پشت سوژه اصلی در آن به وضوح دیده شوند و اجسامی که در خارج از این محدوده قرار دارند، به صورت مات و محو به نظر می‌رسند. 3‌عامل در افزایش یا کاهش عمق میدان وضوح نقش اساسی دارند که عبارتند از:


1- اندازه روزنه دیافراگم: هرقدر روزنه دیافراگم کوچک‌تر باشد (عدد آن بزرگ‌تر باشد، مثلاً 22)، عمق میدان عکس افزایش می‌یابد و هرقدر روزنه دیافراگم بزرگ‌تر شود (عدد آن کوچک‌تر باشد، مثلاً 2)، عمق میدان وضوح کاهش می‌یابد.


در عکاسی برای تغییر عمق میدان وضوح باید نکات مهمی را درنظر بگیریم به عنوان مثال در شرایط نوری معین نورسنج دوربین شما میزان نور را با سرعت 250/1 و دیافراگم 8 تعیین می‌کند، حال اگر بخواهیم عمق میدان وضوح را بیشتر کنیم، دیافراگم را به 11 و سرعت را به 125/1 و اگر بخواهیم بازهم عمق میدان را افزایش دهیم، دیافراگم را به 16 و سرعت را به 60/1 تغییر می‌دهیم.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


در این صورت دیافراگم 8 نسبت به دیافراگم 16، دو درجه تنگ‌تر شده است و درنتیجه باید به نور ورودی به دوربین فرصت بیشتری بدهیم تا کاهش روزنه دیافراگم جبران شود. در این حالت برای حفظ توازن نور، سرعت پلک باید دو درجه کاهش یابد؛ یعنی ابتدا از 250/1 به 125/1 و سپس به 60/1 ثانیه تغییر یابد. بدیهی است با انتخاب سرعت 60/1 ثانیه و دیافراگم 16 همان مقدار نور وارد دوربین می‌شود که با سرعت 250/1 ثانیه و دیافراگم 8، ولی تفاوت در این است عکسی که با دیافراگم 16 گرفته می‌شود، نسبت به عکسی که با دیافراگم 8 گرفته می‌شود، از عمق میدان وضوح بیشتری برخوردار است و اشیا در آن واضح‌تر دیده می‌شوند.


2- فاصله عکسبرداری: هرچه فاصله عکسبرداری نسبت به سوژه کمتر باشد، عمق میدان وضوح کاهش می‌یابد و هرچه فاصله عکسبرداری از موضوع اصلی افزایش یابد، عمق میدان نیز افزایش پیدا می‌کند.


3- فاصله کانونی لنز: هرچه فاصله کانونی لنز دوربین بیشتر باشد، مثل لنزهای تله که برای عکاسی از فواصل دور به کار می‌روند، عمق میدان عکس کمتر می‌شود و هرچه فاصله کانونی لنز کمتر باشد، مثل لنزهای واید، ما دارای عمق میدان بیشتری خواهیم بود (درمورد لنزها در شماره بعد صحبت خواهیم کرد).


عمق میدان وضوح یکی از مباحث مهم در عکاسی است. با انتخاب عمق میدان‌های مختلف می‌توان حالت‌های متفاوتی به موضوع عکس داد، بعضی مواقع لازم است تمام اجزای تصویر واضح و روشن باشد، مثل عکس‌های تبلیغاتی. در این صورت باید از عمق میدان وضوح زیاد یعنی استفاده از دیافراگم بسته یا فاصله کانونی کم لنز یا افزایش فاصله عکسبرداری یا استفاده توأمان از آنها بهره جست. در شرایطی دیگر اگر می‌خواهید موضوع عکس را از سایر اجسام و اشیای اطراف آن متمایز سازید، مثل عکس‌های پرتره، باید از عمق میدان کم با استفاده از دیافراگم باز یا فاصله کانونی بلند لنز یا کم‌کردن فاصله عکاسی این کار را انجام دهید.


به خاطر داشته باشید با بهره‌گیری از تکنیک عمق میدان وضوح می‌توان خلاقیت بیشتری از خود نشان داد و عکس‌های زیباتری گرفت.



4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد