درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:51   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20870صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 23 دی 1394 - 11:38
تنزل جایگاه روابط عمومی ها مغایر با قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
سیدشهاب سید محسنی - به نظر می رسد اصول و منطق بر این قانون نیز حکم می کند که جایگاه و اقتدار روابط عمومی‌ها برای اجرایی شدن این وظیفه مهم و قانونی باید ارتقاء یابد و این در حالی است که متاسفانه شاهد تنزل جایگاه روابط عمومی آن هم در استاندری های در این برهه حساس اطلاع رسانی در کشور هستیم
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی به عنوان یک واحد ارتباطی و اطلاع رسانی در سازمان نقشی محوری در تاُمین، توزیع و پردازش اطلاعات در خصوص برنامه‌ ها، سیاست‌ ها و اقدامات یک سازمان را عهده دار است و یکی از مهمترین وظایف آن انتشار اطلاعات از طریق رسانه های جمعی می باشد، در این راستا تصویب و ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزادبه اطلاعات از سوی دولت، وظایف روابط عمومی‌ها را در این عرصه مضاعف ساخته است چرا که اجرایی شدن این قانون بویژه ماده 10 آن که اعلام می دارد" سازمان ها موظف هستند نسبت به انتشار اطلاعات که در بردارنده حقوق و تکالیف مردم از طریق رسانه ها همگانی است اقدام کنند".

 

این موضوع را گوشزد می کند که سازمان ها بایستی مردم را در جریان برنامه ها و تصمیمات خود بوِیژه آن مواردی که مردم در آن ذینغع هستند قرار دهند. حال جای این سئوال است که براستی غیر از روابط عمومی‌ در سازمان ها چه واحد دیگری می تواند مجری این قانون مهم در سازمان ها باشد.

 

لذا به نظر می رسد اصول و منطق بر این قانون نیز حکم می کند که جایگاه و اقتدار روابط عمومی‌ها برای اجرایی شدن این وظیفه مهم و قانونی باید ارتقاء یابد و این در حالی است که متاسفانه شاهد تنزل جایگاه روابط عمومی آن هم در استاندری های در این برهه حساس اطلاع رسانی در کشور هستیم که بدون تردید عدم بازنگری و بازگشت و ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها بویژه در استانداری ها موجبات یک بدعت گذاری پایه ای اشتباه را موجب شده که احتمال سرایت آن به سایر سازمان ها نیز دور از انتظار نخواهد بود،

 

بنابراین به نظر می رسد با توجه به ماهیت و نوع کارکردی که روابط عمومی در سازمان ها بر عهده دارند بویژه ارتباط با گروه های حساس جامعه نظیر رسانه های جمعی باید این واحد ارتباطی چنان جایگاه و اقتداری در سازمان داشته باشد که بدون هیچ واسطه‌ای بتواند در هر زمان با بالاترین مقام سازمان ارتباط و مشاوره داشته،چراکه اگر درخواست اطلاعاتی از سوی یک رسانه مطرح یا خبری بحران زا برای سازمان در رسانه ای انتشار یابد مدیر روابط عمومی آن سازمان نمی تواند در انتظار نوبت ملاقات با رئیس سازمان و یا با واسطه رییس دفتر قرار گیرد، زیرا زمان و گذشت ثانیه های آن می تواند برای ایجاد یک بحران درسازمان و تلقی بی توجهی به در خواست یک رسانه تاثیر گذارباشد.

 

 به نظر می‌رسد با توجه به دلایل منطقی و حرفه ای که تنها به یک مورد آن اشاره شد لازم است هر چه سریع‌تربازنگری در این تصمیم گیری صورت گرفته و نسبت به بازسازی جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان ها اقدام کرد. بهرحال بدیهی است اقتدار و ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها می تواند کمک شایانی به دولت برای جلب مشارکت مردمی برای اجرای موفق تر برنامه ها را سازمان ها به دنبال داشته باشد..
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد