درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:21   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20775صفحه نخست » یکشنبه، 20 دی 1394 - 11:30
به بهانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته
به فروشگاه انواع سالنامه، تقویم و هدایای تبلیغاتی خوش آمدید!
دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته از تاریخ 12 لغایت 15 دی ماه سال جاری در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع با حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی شامل پاویون چین و کشورهای ترکیه، بلژیک، آلمان، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی، تایوان، سریلانکا، هنگ‌کنگ و هیأت‌های تجاری از ترکیه و چین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
  

به فروشگاه انواع سالنامه، تقویم و هدایای تبلیغاتی خوش آمدید!

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته از تاریخ 12 لغایت 15 دی ماه سال جاری در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع با حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی شامل پاویون چین و کشورهای ترکیه، بلژیک، آلمان، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی، تایوان، سریلانکا، هنگ‌کنگ و هیأت‌های تجاری از ترکیه و چین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. اهداف برگزارکنندگان از برگزاری این دوره از نمایشگاه این طور عنوان شده بود:

1- حمایت از صنعت تبلیغات و ارتقای سطح کمی و کیفی و تبیین اهمیت و جایگاه آن در بین جامعه، دست‌اندرکاران تجارت، صنایع و خدمات

2- کاهش هرچه بیشتر عوارض منفی تبلیغات بازرگانی و افزایش کارکردهای مثبت و توسعه آن

3- آشنایی با تکنیک‌های بازاریابی و پیشبرد فروش، تجهیزات و ماشین‌آلات مربوطه

4- ترویج آموزش فرهنگ بازاریابی جهت موفقیت بیشتر در بازارهای رقابتی و تشویق بازار داخلی جهت استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی

5- برقراری ارتباطی نزدیک بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان خدمات، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت تبلیغات و بازاریابی

6- آشنایی با ماشین‌آلات جدید چاپ دیجیتال و چاپ سه‌بعدی، نرم‌افزار و سخت‌افزار، علائم تبلیغاتی، لیبلینگ، ماشین‌آلات، ملزومات و تجهیزات وابسته، آژانس‌ها و مجریان صنعت تبلیغات.

به زبانی ساده هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایجاد بستر و مکان مناسبی است که زمینه انتقال و تبادل اطلاعات فنی و تخصصی بین شرکت‌ها و موسسات را با هدف رشد و توسعه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تجاری کشورها به‌وجود آورد تا بدینوسیله شرکت‌ها ضمن معرفی کالا و خدمات جدید، کاستی‌های احتمالی مجموعه‌های خود را با کالا و خدمات ارائه شده رفع کنند یا به نوسازی و به روز‌رسانی آنها بپردازند.

حال این سوال پیش می‌آید که با توجه به اهداف ذکر شده و نقش و جایگاه نمایشگاه‌های بین‌المللی، مسئولان و دست‌اندرکاران این رویداد مهم تا چه حدی توانسته‌اند در این دوره جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده، گام‌های مؤثری بردارند؟

نکات قابل توجه در این دوره از نمایشگاه

- به‌طور قطع نمایشگاه این دوره نیز همچون سال‌های گذشته در عمل و اجرا با موضوع و اهدافی که از قبل تعیین شده بود فاصله‌ای زیادی داشت. شرکت‌های خارجی که عنوان بین‌المللی نمایشگاه را یدک می‌کشیدند عموماً با محصولات مشابه داخلی همراه با کاتالوگ‌ها و پوسترهایی به زبان اصلی و بومی و بدون حضور مترجم در غرفه‌ها حضور یافته بودند و با حالتی خنثی با بازدیدکنندگان برخورد می‌کردند که گویی بهتر از خود ما حس کرده بودند که حضورشان در نمایشگاه تهران خاصیت چندانی ندارد و هرآنچه که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بودند نمی‌توانست جلوه خاصی به این دوره از نمایشگاه بدهد.

- امسال نیز همچون سال‌های گذشته نمایشگاه تبلیغات فاقد اسلوگان یا شعار تبلیغاتی بود.

- همچون دوره‌های قبل در این دوره نیز نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی از حضور شرکت‌های مطرح و صاحبنام به‌خصوص آژانس‌های حوزه بازاریابی حرفه‌ای و ایده‌پرداز محروم بود.

- در نمایشگاه امسال هم از آموزش تخصصی در حین برگزاری نمایشگاه جهت آشنایی مردم و علاقه‌مندان با این صنعت خبری نبود.

- با توجه به نفس وجودی شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی انتظار می‌رفت بهترین طراحی و اجرای غرفه‌هاینمایشگاهی در این نمایشگاه از سوی متولیان تبلیغات کشور به اجرا درآید و به‌رویت عموم بازدیدکنندگان برسد که متأسفانه این چنین نشد مگر در موارد انگشت‌شمار. گویا باید به ناچار پذیرفت که کوزه‌گرها باید از کوزه شکسته آب بخورند و باید بپذیریم تنها این مشتریان شرکت‌های تبلیغاتی‌اند که برای همیشه محکوم شده‌اند هزینه‌های غرفه‌آرایی و برگزاری نمایشگاه‌هایشان را با ارقام نجومی به مجریان غرفه‌آرا بپردازند.

- این دوره نیز متأسفانه از تولیدات و محصولات فکری، ایده‌های جدید و خلاقیت‌های تصویری و هنری که باید جزو محصول اول این آژانس‌ها باشد خبری نبود و شرکت‌ها مجدداً با گام نهادن در مسیر تکراری و همیشگی، تمام تلاش و کوشش یک ساله خود را به تولید محصولات فیزیکی کم‌ارزش همچون هدایای تبلیغاتی و... معطوف کرده بودند، غافل از اینکه اصرار بی‌جا و حرکت در این مسیر بیهوده و زودبازده موقت، موجب بی‌ارزش یا کم‌ارزش شدن نقش و اهداف شرکت‌های تبلیغاتی در افکار عمومی جامعه خواهد شد به‌گونه‌ای که اگر در نقاط مختلف شهر نظر بیفکنید، مشاهده خواهید کرد هر مغازه کوچک و زیرپله‌ای نام  «شرکت تبلیغاتی» را برای خود یدک می‌کشد و سوال اینجاست چرا همواره عوامل خارج از صنف را به‌عنوان مقصر اصلی بی‌سروسامانی مجموعه بزرگ تبلیغاتی قلمداد می‌کنند؛ آیا نباید منصفانه پذیرفت که ابتدا باید تغییر را از درون تشکل صنفی آغاز کرد؟

- عدم حضور مطبوعات تخصصی در این نمایشگاه و بی‌توجهی و بی‌رغبتی اصحاب رسانه‌های مرتبط با حوزه تبلیغات و بازاریابی به این نمایشگاه، هم جای سوال داشت و هم به نوعی آزار‌دهنده بود.

- عدم دسترسی به اینترنت نیز از جمله مواردی بود که شاید دیگر نبودنش به یک عادت تبدیل شده است.

- در نهایت حضور فشرده و پررنگ شرکت‌های تولید‌کننده سررسید، تقویم، هدایای تبلیغاتی و... که فضای قالب نمایشگاه به آنها اختصاص داده شده بود ناخودآگاه این توهم را به ذهن هر بازدیدکننده‌ای متبادر می‌کرد که گویا ظهیرالاسلام شعبه 2 مستقر در نمایشگاه بین‌المللی با ظاهری شیک و پرزرق و برق‌تر از شعبه اصلی افتتاح و مشغول فعالیت شده است.

- از نکات قابل توجه و تأمل در این دوره از نمایشگاه تفکیک شرکت‌ها بر مبنای نوع کالا، ماشین‌آلات و محصولات بود که در سالن‌های مجزا و به‌صورت متمرکز به عرضه محصولات و خدمات خود می‌پرداختند و چون سال‌های گذشته باعث سردرگمی بازدیدکنندگان نمی‌شدند.

- ثبت نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات و بازاریابی در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی (UFI) از جمله مواردی بود که از جانب مسئولان برگزاری نمایشگاه مشخص نشد که این حرکت چه تحول کیفی یا کمی را برای نمایشگاه‌های آتی در بر خواهد داشت. در پایان آنچه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات و بازاریابی در چند سال گذشته و سال جاری حاصل شده محصولی نبوده است که به لحاظ کمی و کیفی دست‌اندرکاران و متخصصان امر را راضی و خشنود کرده باشد و در ثانی تکرار و اصرار رویه‌های کهنه و همیشگی، تاکنون ناخرسندی اهل فن و بزرگان این صنعت مهم را در پی داشته است.

 لذا ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، پیشنهاد می‌شود جهت عدم پراکندگی و به حداقل‌رسانی فاصله در نیل به اهداف اصلی تبلیغات و بازاریابی کشور، از این پس نمایشگاهی به‌طور مجزا با هدف عرضه محصولات تولیدی از جمله سررسید، هدایای تبلیغاتی، ماشین‌آلات چاپ دیجیتال و بنر، تلویزیون و نمایشگرهای شهری، تابلوهای تبلیغاتی و... برگزار و نمایشگاه اصلی تبلیغات و بازاریابی را با حذف صنایع وابسته و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی و آکادمیک به منظور شناسایی شرکت‌های فعال در زمینه تولید حرفه‌ای انواع ایده‌های قابل اجرا، خلاقیت‌های صوتی و تصویری و آثار با ارزش فنی تبلیغاتی چه به لحاظ محتوا و چه تکنیکال همراه با حضور اساتید، بزرگان، کارگردانان هنری و فرهنگی، مدیران حرفه‌ای، پژوهشگران، نویسندگان، محققان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان برگزار کنند.

شاید با تحقق این مسئله، کام تک‌تک اعضای خانواده بزرگ تبلیغات و بازاریابی کشورمان نیز شیرین شود. این امر شدنی است؛ چرا که به گواه تاریخ، هنرمندان بزرگ این سرزمین هنرپرور همواره در عرصه‌های فرهنگی و هنری، خالق آثار ارزشمندی در سطح بین‌المللی بوده‌اند و خواهند بود.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد