درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 23:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20762صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 19 دی 1394 - 18:36
پیام های یک انتخاب شایسته
رضا طاهری" با سابقه پانزده ساله فعالیت در حوزه های مختلف روابط عمومی، سومین رئیسی است که از زمان مدیریت عالیپور بر صندلی ریاست روابط عمومی بزرگترین و مهمترین شرکت تولید کننده نفت و گاز کشور می نشیند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرانجام با حکم بیژن عالیپور، سرپرست جدید روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب امروز- شنبه نوزدهم دی ماه 1394- معرفی شد." رضا طاهری" با سابقه پانزده ساله فعالیت در حوزه های مختلف روابط عمومی، سومین رئیسی است که از زمان مدیریت عالیپور بر صندلی ریاست روابط عمومی بزرگترین و مهمترین شرکت تولید کننده نفت و گاز کشور می نشیند.

پس از بازنشستگی عبدالحسین رضایی زاده، " فرهاد فروتن" به جای وی راهبری روابط عمومی را عهده دار شد اما وی نیز چندی پیش با پذیرش مسولیت سیستم ها و بهره وری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از این اداره جدا شد تا این بار رضا طاهری با سابقه 30 سال خدمت در صنعت نفت قابلیت های خود را دراین جایگاه محک بزند و صد البته انتخاب فردی که خود از خانواده روابط عمومی است جای خوشحالی دارد

توانایی و ظرفیت مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر کسی پوشیده نیست اما انتخاب فردی که از جنس و بدنه روابط عمومی است بسترمناسبی برای رشد تخصص گرایی و حرفه ای گرایی در روابط عمومی است. برهمین باور بررسی توانایی ها و ظرفیت های وی با شاخصه های علمی مدیران و کارشناسان روابط عمومی می تواند به ما کمک کند که مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اخرین انتصاب خود در این حوزه تا چه اندازه موفق بوده است.

مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید برای موفقیت در وظایف خود و تاثیر گذاری مناسب در روابط عمومی سازمان ها ویژگی های مختلفی داشته باشند که برخی از آنها به این شرح است :

یکی از مهمترین ویژگی ها، داشتن مهارت های علمی و تحصیلات روابط عمومی‌ یا رشته های مرتبط با آن است زیرا مدیران روابط عمومی باید درک و شناخت صحیحی از مفهوم روابط عمومی ‌داشته باشند. رضا طاهری با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی اولین رئیسی است که دارای تحصیلات تخصصی در حوزه ارتباطات است و با توجه به رویکرد نوین روابط عمومی ها به سمت تخصص گرایی، این موضوع حایز اهمیت است و می توان گفت مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این زمینه انتخاب درستی داشته است.

بهره مندی مدیران روابط عمومی ‌ازتجربه و علم مدیریت که شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، تربیت نیروی انسانی و علم ارتباطات از دیگر ویژگی های مدیران و کارشناسان روابط عمومی است. در این زمینه نیز می توان گفت بیژن عالیپور انتخاب درستی داشته است. طاهری با سابقه سی ساله فعالیت در صنعت تجربیات مختلفی داشته است که از جمله می توان گفت با فعالیت در دفاتر مدیران در ابتدای خدمت علم مدیریت را کم کم فرا گرفته است. وی پانزده سال گذشته را نیز در حوزه های امور نمایشگاه ها و تبلیغات رابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ریاست روابط عمومی شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت و رئیس روابط اداری و اجتماعی و تشریفات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر عهده داشته است. همچنین وی یکی از افرادی است که همواره در برگزاری سمینارها و دوره های تخصصی روابط عمومی در سطح استان خوزستان نقش پشتیبان کننده و حکایتگر داشته است و همه این تجارب کمک می کند تا مسئولیت های خود را در این حوزه بهتر بشناسد و مدیریت نماید.

آشنائی به علوم ارتباطات و مفاهیم و مبانی رسانه ها و روزنامه نگاری از دیگر شاخصه های یک مدیر توانمند در حوزه روابط عمومی است که با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی وی ، می توان گفت در این زمینه نباید نگرانی زیادی داشت.

دست اندرکاران روابط عمومی باید با مهمترین رویدادها و جریان ها و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ابعاد شهری،استانی،منطقه ای،ملی و بین المللی آشنائی کلی داشته باشند و بتوانند نیازهای جدید جامعه را شناسائی و در برنامه ریزی ها و فعالیت های خود به آنها توجه نمایند. در این زمینه می توان به توانمندی های وی در حل مشکلات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با دیگر سازمان های فعال در سطح استان خوزستان اشاره کرد. به طوری که بسیاری از مسایل و اختلافات مهم با سایر سازمان ها که بعضی از آنها از بعد از انقلاب تاکنون بی نتیجه مانده بود در زمان ریاست وی در روابط اداری و اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حل و فص گردید.

ارتباط سازنده با رسانه ها و تعامل مثبت از دیگر ویژگی های مثبت مدیران و کارشناسان روابط عمومی است. در این زمینه شاید طاهری به دلیل ماهیت مسئولیت های خود ارتباط کمتری با رسانه ها داشته است اما می توان با مدیریت درست و استفاده از کارشناسان توانمند روابط عمومی در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تعامل بهتر و سازنده تری با رسانه ها داشته باشد.

سازمان آگاهی،احساس مسئولیت اخلاقی،، تسهیل‌گر ارتباطات درون و برون سازمانی، بیان کننده‌ سیاست‌ها و به تعبیری سخنگوی سازمان و همزمان وکیل مدافع مخاطبان سازمان بودن، داشتن تحلیل های کارشناسی و مستقل در زمینه موضوعات مرتبط با حوزه کاری و... از دیگر شاخصه های مدیران و کارشناسان روابط عمومی است که امید است با بکارگیری مدیران شایسته در این عرصه شاهد رشد روابط عمومی باشیم.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد