شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پيام هاي يك انتخاب شايسته
شنبه، 19 دی 1394 - 23:06 کد خبر:20762
رضا طاهري" با سابقه پانزده ساله فعاليت در حوزه هاي مختلف روابط عمومي، سومين رئيسي است كه از زمان مديريت عاليپور بر صندلي رياست روابط عمومي بزرگترين و مهمترين شركت توليد كننده نفت و گاز كشور مي نشيند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سرانجام با حكم بيژن عاليپور، سرپرست جديد روابط عمومي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب امروز- شنبه نوزدهم دي ماه 1394- معرفي شد." رضا طاهري" با سابقه پانزده ساله فعاليت در حوزه هاي مختلف روابط عمومي، سومين رئيسي است كه از زمان مديريت عاليپور بر صندلي رياست روابط عمومي بزرگترين و مهمترين شركت توليد كننده نفت و گاز كشور مي نشيند.

پس از بازنشستگي عبدالحسين رضايي زاده، " فرهاد فروتن" به جاي وي راهبري روابط عمومي را عهده دار شد اما وي نيز چندي پيش با پذيرش مسوليت سيستم ها و بهره وري شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب از اين اداره جدا شد تا اين بار رضا طاهري با سابقه 30 سال خدمت در صنعت نفت قابليت هاي خود را دراين جايگاه محك بزند و صد البته انتخاب فردي كه خود از خانواده روابط عمومي است جاي خوشحالي دارد

توانايي و ظرفيت مسئولان و كارشناسان روابط عمومي هاي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب بر كسي پوشيده نيست اما انتخاب فردي كه از جنس و بدنه روابط عمومي است بسترمناسبي براي رشد تخصص گرايي و حرفه اي گرايي در روابط عمومي است. برهمين باور بررسي توانايي ها و ظرفيت هاي وي با شاخصه هاي علمي مديران و كارشناسان روابط عمومي مي تواند به ما كمك كند كه مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در اخرين انتصاب خود در اين حوزه تا چه اندازه موفق بوده است.

مديران و كارشناسان روابط عمومي بايد براي موفقيت در وظايف خود و تاثير گذاري مناسب در روابط عمومي سازمان ها ويژگي هاي مختلفي داشته باشند كه برخي از آنها به اين شرح است :

يكي از مهمترين ويژگي ها، داشتن مهارت هاي علمي و تحصيلات روابط عمومي‌ يا رشته هاي مرتبط با آن است زيرا مديران روابط عمومي بايد درك و شناخت صحيحي از مفهوم روابط عمومي ‌داشته باشند. رضا طاهري با داشتن مدرك تحصيلي ليسانس علوم ارتباطات اجتماعي اولين رئيسي است كه داراي تحصيلات تخصصي در حوزه ارتباطات است و با توجه به رويكرد نوين روابط عمومي ها به سمت تخصص گرايي، اين موضوع حايز اهميت است و مي توان گفت مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در اين زمينه انتخاب درستي داشته است.

بهره مندي مديران روابط عمومي ‌ازتجربه و علم مديريت كه شامل برنامه‌ريزي، سازماندهي، تربيت نيروي انساني و علم ارتباطات از ديگر ويژگي هاي مديران و كارشناسان روابط عمومي است. در اين زمينه نيز مي توان گفت بيژن عاليپور انتخاب درستي داشته است. طاهري با سابقه سي ساله فعاليت در صنعت تجربيات مختلفي داشته است كه از جمله مي توان گفت با فعاليت در دفاتر مديران در ابتداي خدمت علم مديريت را كم كم فرا گرفته است. وي پانزده سال گذشته را نيز در حوزه هاي امور نمايشگاه ها و تبليغات رابط عمومي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، رياست روابط عمومي شركت خدمات ترابري و پشتيباني نفت و رئيس روابط اداري و اجتماعي و تشريفات شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب بر عهده داشته است. همچنين وي يكي از افرادي است كه همواره در برگزاري سمينارها و دوره هاي تخصصي روابط عمومي در سطح استان خوزستان نقش پشتيبان كننده و حكايتگر داشته است و همه اين تجارب كمك مي كند تا مسئوليت هاي خود را در اين حوزه بهتر بشناسد و مديريت نمايد.

آشنائي به علوم ارتباطات و مفاهيم و مباني رسانه ها و روزنامه نگاري از ديگر شاخصه هاي يك مدير توانمند در حوزه روابط عمومي است كه با در نظر گرفتن مدرك تحصيلي وي ، مي توان گفت در اين زمينه نبايد نگراني زيادي داشت.

دست اندركاران روابط عمومي بايد با مهمترين رويدادها و جريان ها و تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در ابعاد شهري،استاني،منطقه اي،ملي و بين المللي آشنائي كلي داشته باشند و بتوانند نيازهاي جديد جامعه را شناسائي و در برنامه ريزي ها و فعاليت هاي خود به آنها توجه نمايند. در اين زمينه مي توان به توانمندي هاي وي در حل مشكلات شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب با ديگر سازمان هاي فعال در سطح استان خوزستان اشاره كرد. به طوري كه بسياري از مسايل و اختلافات مهم با ساير سازمان ها كه بعضي از آنها از بعد از انقلاب تاكنون بي نتيجه مانده بود در زمان رياست وي در روابط اداري و اجتماعي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب حل و فص گرديد.

ارتباط سازنده با رسانه ها و تعامل مثبت از ديگر ويژگي هاي مثبت مديران و كارشناسان روابط عمومي است. در اين زمينه شايد طاهري به دليل ماهيت مسئوليت هاي خود ارتباط كمتري با رسانه ها داشته است اما مي توان با مديريت درست و استفاده از كارشناسان توانمند روابط عمومي در سطح شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، تعامل بهتر و سازنده تري با رسانه ها داشته باشد.

سازمان آگاهي،احساس مسئوليت اخلاقي،، تسهيل‌گر ارتباطات درون و برون سازماني، بيان كننده‌ سياست‌ها و به تعبيري سخنگوي سازمان و همزمان وكيل مدافع مخاطبان سازمان بودن، داشتن تحليل هاي كارشناسي و مستقل در زمينه موضوعات مرتبط با حوزه كاري و... از ديگر شاخصه هاي مديران و كارشناسان روابط عمومي است كه اميد است با بكارگيري مديران شايسته در اين عرصه شاهد رشد روابط عمومي باشيم.