درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20708صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 16 دی 1394 - 16:43
آموزش عکاسی/1
یک عکس، بین موضوع و خواننده خود، رابطه‌ای نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر از نوشته برقرار می‌کند، زیرا خواننده (مشاهده کننده تصویر) را به محل وقوع حادثه می‌برد و او به نوعی امکان حضور و شرکت در جزییات حادثه را می‌یابد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عکس، مظهر یادمان‌های زنده و نامیرای حیات آدمی است. دریچه‌ای است به ژرفای خاطرات و رؤیاها بر گستره اشک‌ها و لبخندها... هر قطعه عکس یادآور یک اتفاق است. اتفاقی که دربردارنده جذابیت‌های بصری نهفته در بطن اشیاء، طبیعت، جانداران و رابطه آنها با یکدیگر است.

جذابیت تصویر و گیرایی عکس از آنچنان ابعاد وسیعی برخوردار است که از بدو پیدایش دوربین و عکس همگام با تحولات عظیم تاریخی، موجودیت خود را حفظ کرده و همواره بر ابعاد و غنای خود افزوده است.

بعد از دوران رنسانس و پیدایش انقلاب صنعتی همزمان با گذار تاریخی بشر از سنت به مدرنیته، تفکر تاریخی بشر طی دویست‌سال با چنان جهش عظیمی به سوی کشف ناشناخته‌ها حرکت کرد که تاریخ، توان ثبت و ضبط تمامی وقایع این دوران شتابناک را نیافت. اما بخشی از این وقایع به مدد ادبیات نوشتاری و تصویری از بوته فراموشی و گمشدگی‌ رهایی یافت و در پرتو جادوی تصویر به جاودانگی پیوست. درواقع انسان امروز، بسیاری از داشته‌های تاریخی خود را وامدار تصاویری است که از دریچه دوربین عکاسان به ثبت و ضبط رسیده است.

در زمان حاضر عکاسی رسماً به عنوان یک وسیله بیان شناخته شده است. چیزی که ما از آن تحت عنوان «بیان تصویری» یاد می‌کنیم. همچنان که برای یک نوشتار صحیح، آگاهی از قواعد، اصول و دستور «بیان تحریری» امری الزام‌آور محسوب می‌شود، برای توفیق در ادای مطالب به وسیله «بیان تصویری» نیز فراگیری قواعد، اصول و دستور کار این روش، اجتناب‌ناپذیر است.

توجه به این ضرب‌المثل که می‌گوید: «یک تصویر به یک میلیون کلمه می‌ارزد» می‌تواند به ما یاری برساند تا بدانیم که عکس هم‌اکنون از چه مایه ارزش جهانی برخوردار شده است.

یک عکس، بین موضوع و خواننده خود، رابطه‌ای نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر از نوشته برقرار می‌کند، زیرا خواننده (مشاهده کننده تصویر) را به محل وقوع حادثه می‌برد و او به نوعی امکان حضور و شرکت در جزییات حادثه را می‌یابد.

«نوشته تصویری» خود به خود جالب‌تر و گیراتر از «نوشته الفبایی» است. چرا که هم درک آن سریع‌تر صورت می‌گیرد و هم به تمرکز فکری کمتری نیاز دارد. مانند یک نویسنده خوب و حرفه‌ای که کلمات خود را با دقت انتخاب می‌کند، عکاس ماهر نیز با توجهی خاص، وسایل «بیان گرافیکی» را که دید شخصی و فردی او را از موضوع به مناسب‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد، برمی‌گزیند.

عصر ما، عصر تصویر است. عکس در هر موقعیتی وجود دارد: در روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، مدارس، دیوارها، نمایشگاه‌ها، مؤسسات صنعتی و آزمایشگاهی و..... عکس، هنگامی که به حرکت درمی‌آید، نیز پرده‌های سینماها و صفحه تلویزیون‌ها را به تسخیر خود درمی‌آورد و جمعیت فراوانی را مجذوب و مسحور خود می‌کند. خلاصه آنکه امروزه عکس بر تمام اجزای مناسبات و ارتباطات انسانی حاکم است و در هر صحنه و عرصه‌ای حضور دارد. درواقع بخش انکارناپذیری از زندگی انسان امروز شده است.

تسلط بر دوربین و سایر وسایل عکاسی و کنترل دقیق آنها، تحت شرایط مختلف، مستلزم تجربه عملی زیاد، مطالعه و یک برنامه منظم است. اگر تجربه با مطالعه و برنامه همراه نباشد، رسیدن به هدف طولانی خواهد شد و هزینه‌های زیادی را دربرخواهد داشت. بنابراین ما به یاری تجربه و با اتکا بر مطالعه، همراه با یک برنامه‌ریزی منسجم می‌توانیم به شکل مطلوب‌تری نسبت به ثبت و ضبط لحظه‌ها، وقایع، یادها و خاطرات خود اقدام و آنها را در حرکت به سوی آینده با خود همراه و همگام کنیم.

هر عکاسی باید برای عکاسی وسایل مختلف و گوناگونی را به همراه داشته باشد که باتوجه به میزان تخصص او تعیین می‌شوند، برخی عکاسان استفاده از لنزهای مختلف را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر دوربین‌های موتوردار را ارجح می‌دانند، مهم این است که با داشتن این لوازم بتوانید بدون نگرانی از اینکه محل عکسبرداری شما در زیر نور درخشان آفتاب خواهد بود یا در دل تاریکی شب، بتوانید عکس خوب و مناسبی تهیه کنید.

مسلماً گران‌ترین وسیله‌ای که باید تهیه کنید، دوربین است باتوجه به نیاز، قیمت آن را از حدود صدهزار تومان یا میلیون‌ها تومان تغییر دهید، بدون اینکه این تغییر قیمت باعث افزایش کیفت عکس‌های شما شود.

شما اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید باید دوربینی انتخاب کنید که اولاً استحکام لازم درخصوص ضربه‌های احتمالی حین‌کار را داشته باشد و بتوان از آن در شرایط یخبندان امروز و گرمای شدید روز دیگر استفاده کنید، ثانیاً قسمت‌‌های مختلف آن از قبیل، لنزها، صحنه‌های تصویر و... قابل تعویض باشد تا بتوانید از آنها در شاخه‌های مختلف عکاسی استفاده کنید. به عنوان مثال، بتوانید از کوچک‌ترین موجودات مثل باکتری‌‌ها تا ستارگان آسمان عکس بگیرید.

برخی دوربین‌ها صرفاً برای عکس گرفتن از داخل پارک‌ها، تعطیلات و... ساخته شده‌اند و بعضی دیگر برای تهیه عکس از جنگل‌ها، اغتشاشات، اخبار مهم و...

به خاطر داشته باشید کسانی هستند که جان خود را برای گرفتن یک عکس به خطر می‌اندازند، آنها حق دارند دوربین‌هایی طلب کنند که کارشان دقیق و بی‌نقص باشد. به اعتقاد بسیاری از دانشجویان رشته عکاسی هرقدر وسایل کار گران قیمت‌تر باشد، عکس نیز بهتر خواهد شد اما این موضوع صحت ندارد. البته عکاسان حرفه‌ای از دوربین‌های خوب و گرانقیمت استفاده می‌کنند اما به خاطر داشته باشید خوب بودن عکس‌هایشان به دلیل خوب بودن دوربین‌شان نیست، بلکه به این علت است که آنها عکاسان خوبی هستند و این درست مثل این می‌ماند که ما از یک ماشین تحریر خوب انتظار خلق یک داستان عالی داشته باشیم!؟

عکاسان خوب با دوربین‌های خیلی ارزان هم می‌توانند عکس‌های خوبی بگیرند و علت استفاده آنها از دوربین‌های گرانقیمت این است که آنها قابل اعتمادتر هستند و در شرایط سخت کاری عکاس را تنها نمی‌گذارند.

ظاهراً کمی از مسئله دور شدیم، هدف اصلی از آموزش عکاسی در این سایت آموزش عمومی بوده که بتوانید با هر دوربینی که دارید، عکس‌های خوبی تهیه کنید.

مشهورترین دوربین‌های عکاسی جهان ساخت کشور ژاپن است و معتبرترین آنها مارک‌های nikon، canon، pentax، olimpus، Minolta و sony است. البته در این مورد چند استثناء وجود دارد که شامل دوربین‌های لایکا و لین‌هف ساخت آلمان و هسلبلاد ساخت کشور سوئد است. در شماره بعد درباره نحوه انتخاب دوربین و امکانات آن صحبت خواهیم کرد.

تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد