درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20665صفحه نخست » سه شنبه، 15 دی 1394 - 10:29
خریداران داخلی چه تلویزیون‌هایی را می‌پسندند؟
رقابت هوشمندسازی در بازار تلویزیون‌ها
اگرچه هوشمند بودن تلویزیون‌ها برای مصرف‌کنندگان ایرانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای خرید است، اما تجربه برخی فروشنده‌های بازار تلویزیون در ایران نشان می‌دهد که قیمت و به روز بودن و بزرگی ابعاد تلویزیون در خریدهای عمومی بیشترین اهمیت را دارد.در بازاری میانه پایتخت و در پیاده روی‌های خیابان جمهوری می‌توان انبوهی از مغازه‌های بزرگ و کوچک از برندهای مختلف را یافت که در چند قدمی یکدیگر در حال رقابت بر سر فروش آخرین محصولاتشان هستند.
  

رقابت هوشمندسازی در بازار تلویزیون‌ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگرچه هوشمند بودن تلویزیون‌ها برای مصرف‌کنندگان ایرانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای خرید است، اما تجربه برخی فروشنده‌های بازار تلویزیون در ایران نشان می‌دهد که قیمت و به روز بودن و بزرگی ابعاد تلویزیون در خریدهای عمومی بیشترین اهمیت را دارد.در بازاری میانه پایتخت و در پیاده روی‌های خیابان جمهوری می‌توان انبوهی از مغازه‌های بزرگ و کوچک از برندهای مختلف را یافت که در چند قدمی یکدیگر در حال رقابت بر سر فروش آخرین محصولاتشان هستند. حتی برخی برندها در یک خیابان 300 متری بیش از چند شعبه با محصولات مشابه دارند تا در جریان گذر خریداران از این محدوده توجه بیشتری را به خود جلب کنند. با چنین رقابت نزدیکی به نظر می‌رسد که گزینه‌ها و ویژگی‌هایی که خریداران از تلویزیون‌های جدید انتظار دارند باید متفاوت باشد.

اطهری، یکی از فروشنده‌های تلویزیون در این‌باره می‌گوید این روزها تغییرات زیادی در تلویزیون‌های جدید می‌بینیم که بسته به اطلاعات خریداران مورد استفاده قرار می‌گیرند. به گفته او نگاه خریداران به هوشمند بودن تلویزیون چند بخشی است. او به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: «قابلیت‌هایی مثل اتصال به اینترنت یکی از این خواسته‌هاست. البته قابلیت‌های دیگر تلویزیون‌های هوشمند هم برای خریداران جذابیت دارد مثل تغییر نور صفحه با توجه به نور محیط یا خاموش شدن تلویزیون وقتی جلویش ننشسته باشید. این برای مشتری‌ها مهم است چون به کم شدن مصرف برق در خانه کمک می‌کند. البته این موضوعی است که بسیاری از مشتری‌ها از آن آگاهی ندارند.» او ادامه می‌دهد: «در دنیای امروز اهمیت زیادی به هوشمند‌سازی در کنار طراحی‌های زیست فناوری می‌دهند هرچند که در ایران اهمیت این موضوع چندان در اولویت خریداران نیست یا از آن آگاهی ندارند. اگر بخواهیم به‌طور عمومی در نظر بگیریم برای بیشتر خریداران حجم تلویزیون و امکانات آن بیش از هرچیز مهم است.

شرکت‌ها هم از این موضوع سوءاستفاده کامل را می‌برند مثلا سعی می‌کنند بازی‌های مختلفی در تلویزیون قرار دهند که باعث فروش میلیاردی محصول می‌شود. درحالی که برای همین مشتری مهم نیست که تلویزیون مصرف برقش چقدر است. به نظر می‌رسد در ایران بزرگ شدن تلویزیون مد شده است و همه دنبال قاب بزرگ ترند حتی اگر ساده باشد که برخی از برندها اینکار را کرده‌اند.» به گفته این فروشنده مثلا منوی سه‌بعدی از روی برخی تلویزیون‌های سایز بزرگ حذف شده و به همان نسبت از قیمتش هم کاسته شده است. «مشتری که تلویزیون 3D می خرد نگران تهیه فیلم‌های 3D است، البته برخی دیدگاه دیگری دارند که می‌گویند چون می‌خواهند چندین سال از این تلویزیون استفاده کنند ترجیح می‌دهند که 3D بخرند که هر وقت 3D ارزان‌تر شد بتوانند از این قابلیت هم استفاده کنند.» او می‌گوید: «استفاده از قابلیت‌های تلویزیون‌های جدید در برخی موارد هم در ایران با مشکل روبه‌روست. مثلا تلویزیون‌های 4K زمانی در ایران معنا پیدا می‌کند که تصویر 8 مگاپیکسل داشته باشیم که در حال حاضر آنتن ایران 40 هرتز و ماهواره‌ها نیز تا 120 هرتز را پوشش می‌دهند. بنابراین قابلیت 4K چندان نمی‌تواند کاربردی باشد. به نظر من برای ما ایرانی‌ها تلویزیون‌های فول HD هم زیاد است. با این حال می‌توان گفت که برای مشتری ایرانی ثبات قیمت، هوشمند بودن منوی کار با تلویزیون و 3D بودن اهمیت زیادی دارد

تجربه جلوتر از آگاهی در خرید
حمید زاهدی دیگر فروشنده بازار تلویزیون‌های هوشمند می‌گوید برخی خریداران انتظار آپدیت شدن تلویزیون با توجه به تکنولوژی‌هایی که وارد بازار می‌شوند را دارند که در حال حاضر برخی برندها نیز چنین امکانی را فراهم کرده‌اند. او می‌گوید: «خریداران می‌گویند این خیلی خوب است که بشود برنامه‌های قدیمی را به روز و برنامه جدیدی اضافه کرد، بنابراین در حال حاضر چنین تلویزیون‌هایی در بازار وجود دارد که از طرف شرکت سازنده به‌گونه‌ای طراحی شده است که زمانی که برنامه جدید طراحی و ارائه می‌شود با کامنت کاربر را برای به روزکردن برنامه‌اش آگاه می‌کند.»او ادامه می‌دهد:« برخی دیگر از کاربران هم دوست دارند با شیر کردن اطلاعات از هر نوع دیوایس به تلویزیون از این امکان استفاده کنند. اینکه اطلاعات را از روی گوشی یا تبلت و پی سی بتوانند با دیگران به اشتراک بگذارند یا خودشان در فضای بزرگ‌تری ببینند.»به گفته او درکنار هوشمند بودن تلویزیون‌ها که یکی از گزینه‌های اصلی در خرید مردم است دارا بودن تلویزیون از نظر کیفیت تصویرهای سه‌بعدی و چهار بعدی هم برای مشتری‌ها اهمیت زیادی دارد:«یکسری افرادی که خریدار تلویزیون‌های 4K یا اولترا هستند آگاهی کاملی از این امکانات دارند و از نحوه استفاده آن به خوبی آگاهند. با این وجود، بیشتر خرید مشتریان از روی تجربه‌های خانوادگی و دوستان انجام می‌شود، بنابراین اگر محصولی خوب یا بد باشد بیشتر از طریق تجربه است که معنا پیدا می‌کند تا داشتن اطلاعات تخصصی درباره آن محصول.» این فروشنده نیز تاکید می‌کند بیشترین انتظار مشتریان از تلویزیون‌های جدید استفاده از قابلیت اتصال به اینترنت، شیر کردن مطالب، داشتن بازی و بزرگی تصویر است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره  3669

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد