درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20551صفحه نخست » چهارشنبه، 9 دی 1394 - 12:24
چرا کسب و کار های کوچک به وبسایت نیاز دارند؟
بدون شک همه ی کسب و کار های بزرگ برای معرفی خدمات و محصولاتشان هم که شده به وب سایت های یک یا چند زبانه نیاز دارند تا مخاطبان از همه جای دنیا بتوانند در مورد خدمات و محصولات آن شرکت اطلاعات کسب کنند.
  

چرا کسب و کار های کوچک به وبسایت نیاز دارند؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بدون شک همه ی کسب و کار های بزرگ برای معرفی خدمات و محصولاتشان هم که شده به وب سایت های یک یا چند زبانه نیاز دارند تا مخاطبان از همه جای دنیا بتوانند در مورد خدمات و محصولات آن شرکت اطلاعات کسب کنند. اما آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت دلایلی است که یک کسب و کار محلی و کوچک به وب سایت نیاز دارد. شاید با خود بیندیشید چه علتی دارد که یک مغازه در بن بست هفتم کوچه بیستم یک خیابان فرعی باید سایت داشته باشد ؟! یا شرکت هایی هستند که پرسنلشان کمتر از ۵ نفر است و چرا این شرکت های باید وب سایت داشته باشند ؟

 

۱-ویترین ۲۴ ساعته

یک وب سایت اگر خوب طراحی شود می تواند نقض ویترین کسب و کار شما را بازی کند با این تفاوت که در ویترین های سنتی شما نمی توانید همه چیز را در داخل ویترین قرار دهید و باید در مورد تمام محصولات برای هر مشتری توضیح دهید و مشتری هم برای دیدن ویترین شما باید مسیرش به مغازه یا شرکت شما بیفتد، اما در وب سایت ، شما می توانید هرچقدر که دوست دارید محصولات خود را اضافه کنید و برای هر کدام هر مقدار که می خواهید توضیح دهید. مشتری هم کافیست در اینترنت خدمات و محصولات شما یا اسم کسب و کار شما را جستجو کند تا با ویترین ۲۴ ساعته ی شما روبرو شود. در هر ساعتی از شبانه روز که مشتری به محصولات شما نیاز داشته باشد ، پس از مراجعه به وب سایت شما می تواند با محصولات شما آشنایی پیدا کند و در بسیاری از موارد زمانی که شما در حال خواب هستید مشتری تصمیم به خرید از شما می گیرد!

 

در بسیاری از کسب و کار ها فرآیند سفارش می تواند تا مرحله ی پرداخت وجه به صورت آنلاین انجام پذیرد در بعضی کسب و کار ها تحویل محصول هم به صورت آنلاین صورت می پذیرد اما ممکن است در بعضی کسب و کار ها نتوان سفارش را به صورت اینترنتی ثبت کرد. در این کسب و کار ها معمولا علاوه بر اینکه اطلاعات تماس را به صورت واضح و آشکار بر روی وب سایت قرار می دهند ، فرمی نیز برای سفارش محصولات قرار می دهند که مشتری بعد از اینکه به خدمات شما علاقه مند شد اطلاعات خود را در آن فرم وارد می کند تا کارشناسان در اولین فرصت با مشتری تماس بگیرند و مشتری باید این نکته را بداند که پر کردن این فرم هیچ تعهدی برای او ایجاد نمی کند. با این کار شما مشتریان احتمالی را از دست نمی دهید !

 

 

۲- توسعه بازار هدف و افزایش نفوذ در بازار

با داشتن یک وب سایت خوب بازار هدف شما به سرعت رشد می کند. به این نکته فکر کنید شما در کوچه / محله یا شهری با جمعیت X در حال بازاریابی محصولات خود هستید. از طرفی بسیاری از اهالی منطقه شما با اینکه به خدمات شما علاقه مند هستند شاید هیچ وقت گذرشان به سمت و سوی شما نیفتد یا وقت آشنایی با کسب و کار شما را پیدا نکنند.

در بسیاری از کسب و کار ها با داشتن یک وب سایت فارسی زبان شما می توانید به سادگی محدوده ارائه خدمات خود را به کشوری با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت گسترش دهید. با این کار محدودیت جغرافیایی کسب و کار شما از بین می رود و شما می توانید کسب و کار خود را به تمام افراد علاقه مند معرفی کنید.

 

از طرف دیگر شاید در منطقه ی خودتان افرادی باشند که بیشتر کالا و خدمات مورد نیازشان را از طریق اینترنت تهیه کنند یا حداقل پیش از خرید در اینترنت در مورد آن جستجو کنند. با داشتن یک وب سایت زمانی که افراد می بینند یک فرد در منطقه خودشان در اینترنت توانسته با ارائه یک سایت خوب به رقابت با دیگران بپردازد خیلی سریع تر به کسب و کار شما اعتماد می کنند و برای خرید حتما شما را انتخاب می کنند.

 

به نظر شما آیا یک رستوران سنتی یا سفره خانه هم باید سایت داشته باشد ؟ معمولا سفره خانه های سنتی غذا را به صورتی سرو می کنند که به آن شکل مانند فست فود ها قابل انتقال به جای دیگری نیست، پس یعنی سفارش گیری از طریق سایت بازده خوبی برای آنها نخواهد داشت. پس چرا باید سایت داشته باشند؟ با فرض اینکه نتوان به هیچ شکلی فرآیند سفارش گیری را به سایت منتقل کرد ، داشتن یک سایت برای یک کسب و کار محلی این چنینی تاثیر بسیار زیادی در درآمد آن کسب و کار خواهد گذاشت. در صورتی که سفره خانه سنتی کیفیت خدمات بالایی داشته باشد یا در یک محیط خاص به ارائه خدمات بپردازد ، می تواند از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی برای خود هوادار جمع کند با این کار امکان معرفی شدن کسب و کار این سفره خانه افزایش می یابد از طرفی افرادی که به دنبال خدمات این کسب و کار هستند سریع تر می توانند این کسب و کار را پیدا کنند و حتی گاهی اوقات مشتریانی از سایر نقاط کشور نیز جذب این محل خواهند شد. به این دلیل که اغلب گردشگران قبل از سفر معمولا درباره شهر مقصد تحقیق می کنند و لیستی از بهترین مکان های دیدنی ، اقامتی و خدماتی آن شهر را از اینترنت استخراج می کنند.

 

 

۳- صرفه جویی در هزینه ها

وب سایت شما یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ و پویا برای کسب و کار شماست. اغلب کسب و کار های کوچک معمولا کمتر از ۱ میلیون تومان در سال بابت وبسایتشان هزینه پرداخت می کنند. آدرس وب سایت شما می تواند بر روی کارت ویزیت ، در شبکه های احتماعی ، در تبلیغات اینترنتی و … دست به دست شود و علاقه مندان زیادی را به سایت شما هدایت کند که آنها پس از مراجعه به وب سایت شما می توانند به سادگی اطلاعات زیادی در مورد محصولات و کسب و کار شما بدست می آورند برای اغلب کسب و کار ها معمولا ماهانه بیش از ۵۰۰ نفر به وب سایت مراجعه می کنند.

 

حالا فکر کنید بخواهید بدون وب سایت به تبلیغات کسب و کار خود بپردازید. شما نهایتا می توانید یک تراکت رنگی زیبا با هزینه ای چند صد هزارتومانی چاپ کنید و در مورد محصولات خود بر روی آن تراکت توضیح دهید. در بهترین حالتی که تمام تراکت های تبلیغاتی شما به دست علاقه مندان برسد نهایتا ۱۰۰۰ بار خوانده می شود این در حالی است که معمولا بیشتر تراکت های تبلیغاتی از پیاده رو ها ، جوب های حاشیه خیابان و اگر خوش شانس باشند سطل های بازیافت سر در می آورند. بسیاری از افراد با خواندن اطلاعات تراکت ، اندکی بعد همه چیز را فراموش می کنند و خیلی ها هم که علاقه دارند در مورد کسب و کار شما بیشتر بدانند با تلفن شما تماس نخواهند گرفت… با مقایسه این آمار و آمار بازدید وب سایت می توانید به این نتیجه برسید که حداقل سالانه ۶ بار باید برای چاپ دسته های ۱۰۰۰ تایی تراکت باید هزینه کنید و بازدهی و هزینه های این دو روش را که با هم مقایسه کنید می توانید گزینه بهتر را انتخاب کنید.

 

از نگاهی دیگر وب سایت شما می تواند به تمام افراد به صورت همزمان با کیفیت بالا سرویس بدهد اما پاسخگویی تلفنی مستلزم پرداخت هزینه به اپراتور های تلفن است و کیفیت خدمات ارائه شده نیز تا حد زیادی به اپراتور و حجم کاری او بستگی دارد.

 

 

۴- برآورده کردن توقعات مشتری

شاید از مشتری های معترض شنیده باشید ” این چه شرکتی است که فلان چیز را ندارد ؟ اگر کسب و کار شما با افراد جوان سر و کار دارد حتما خود را برای شنیدن این جمله در آینده نزدیک آماده کنید ” این چه کسب و کاری است که سایت ندارد ؟ ” البته اگر این جمله را شنیدید اصلا ناراحت نشوید بلکه خوشحال شوید زیرا بسیاری از مخاطبان وقتی کیلومتر ها آن طرف تر در اینترنت به دنبال کسب و کاری می گردند و آن را پیدا نمی کنند این جمله را زمزمه می کنند. این جمله را می توان اینطور معنی کرد که چرا کسب و کار شما وب سایت ندارد ؟ بهتر است یک وب سایت برای کسب و کار خود دست و پا کنید.

 

مشتریان شما مشتریان عصر ارتباطات و اطلاعات هستند. بنابراین باید سعی کنید نیاز های مشتریان را بشناسید و به آنها پاسخ درست بدهید. مشتریان عصر حاضر توقع دارند شما سایتی داشته تا بتوانند از طریق کامپیوتر یا گوشی تلفنشان محصولات شما را چک کنند. بسیاری از مشتریان حتی علاقه دارند از شما به صورت اینترنتی خرید کنند. اگر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی فعال هستند سعی کنید شما و کسب و کارتان هم در این شبکه ها فعال باشید زیرا مردم به صورت عمومی علاقه دارند از افرادی که شباهت بیشتری با خودشان دارند خرید کنند.

 

۵- رقابت با سایر کسب و کار ها

امروزه بسیاری از خرید ها از طریق اینترنت انجام می شود یا منشا اینترنتی دارد. اما سوال اینجاست در اینترنت چه افرادی بیشتر می فروشند ؟ مشتریان قبل از خرید اغلب در اینترنت و از طریق موتور های جستجو به دنبال محصول موردنظرشان میگردند و معمولا نتایج صفحه اول گوگل بیشترین فروش را خوهند داشت. بسیار کم پیش می آید که فردی از صفحه اول به صفحه دوم نتایج برود تا کالا و یا خدمات مورد نظرش را پیدا کند. در بیشتر مواقع ۵ نتیجه ای اول گوگل نیاز مشتری را رفع می کنند.

 

پس شما هم باید سعی کنید زمانی که مشتری در مورد محصولات شما در اینترنت جستجو می کند در صفحه اول نتایج قرار بگیرید. اگر می خواهید باور کنید که رقبا در حال فعالیت هستند ، زمینه کاری خود یا محصولات خود را در گوگل جستجو کنید. اما عجله نکنید. قدم به قدم و آهسته پیش بروید تا مایوس نشوید ممکن است رقبای شما ماه ها یا سال ها در اینترنت فعالیت کرده باشند تا به صفحه اول رسیده باشند. اما اصلا جای نگرانی نیست اگر به کسب و کار خود ایمان دارید قدم به قدم و مرحله به مرحله پیش بروید، مطمئن باشید بزودی در اینترنت هم پیشتاز خواهید شد اگر درست و اصولی گام بردارید.

 

قدم اول داشتن یک وب سایت است. اگر وب سایت ندارید همین الان برای ایجاد سایت خود اقدام کنید. در مورد هزینه ای که بابت سایت می پردازید نگران نباشید زیرا این هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است و مبلغ بیشتری به شما باز خواهد گشت. البته اصلا حرف من این نیست که هرچه را گرانتر بود بخرید اما در این مورد خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهترین گزینه پیش رو را تهیه کنید و به دنبال ارزان ترین گزینه ها نباشید.

 

اگر وب سایت دارید ، سعی کنید مرتب سایت خود را به صورت روزانه یا هفتگی بروز رسانی کنید و مطالب جدیدی در مورد کسب و کار یا محصولات خود بر روی سایتتان قرار دهید. سعی کنید مطالبی که بر روی سایت قرار می دهید دارای ارزش محتوایی باشند و محتوایی باشد که مشتریان شما به آن علاقه نشان دهند.اگر سایت شما قابلیت بروز رسانی ندارد باید بگویم این دسته سایت ها مربوط به دهه ۱۹۹۰ بوده و مدت زیادی از انقراض آنها می گذرد و امروزه فقط درصد کمی از وب سایت ها را سایت های ایستا تشکیل می دهند.

قدم بعد بهینه سازی وب سایت برای موتور های جسجو است در این مورد می توانید توانایی خود را با گشت و گذار در اینترنت افزایش دهید یا از یک متخصص سئو ( SEO ) کمک بگیرید. سئو به وب سایت شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری از طریق موتور های جستجو ( معمولا گوگل ) جذب کنید.

 

 

۶- ارتقا خدمات مشتریان

شما می توانید در سایت خود نکاتی برای استفاده بهتر از محصولاتتان به مشتری بیاموزید. مثلا یک وکیل می تواند نکات عمومی قانونی را برای علاقه مندان در سایتش قرار دهد یا یک فروشنده تبلت می تواند نکاتی برای انتخاب تبلت مناسب بر روی سایتش قرار دهد. با این کار شما می توانید اطلاعات مشتریانتان را بروز نگه دارید و مشتری های شما هم همیشه سایت شما را چک می کنند و از محصولات جدید شما مطلع می شوند. البته این کار باعث جذب مشتریان جدید هم می شود، زیرا بسیاری از افرادی که بعد یا قبل از خرید دچار سردرگمی شده اند و شما نکته ای برای کمک به آنها بر روی سایتتان قرارداده اید به سایت شما علاقه مند می شوند و حتما در خرید های بعدی به شما مراجعه می نمایند.

 

۷- دریافت اطلاعات مشتریان

دریافت اطلاعات مشتریان و علاقه مندان مهمترین کاری است که هر کسب و کاری برای توسعه باید انجام دهد و سایت شما بهترین محل برای انجام این کار است. اگر شما یک سایت مفید داشته باشید و بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید ، مخاطب ترغیب می شود تا در خبرنامه شما عضو شود یا در ازای دریافت چند نکته آموزشی ایمیل و تلفن همراهش را به شما بدهد. این اطلاعات بهترین و موثر ترین بانک اطلاعاتی شما خواهند بود که در صورت عملکرد اصولی می توانید میلونها تومان از این طریق سود کنید.

 

منبع: بازاریابی

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد