درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:35   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20530صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 8 دی 1394 - 22:24
بایدها و نبایدها ی تغییر نام روابط عمومی ها
محمد امامی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چندی است زمزمه تغییر نام روابط عمومی از برخی فعالان روابط عمومی شنیده می شود و برای توجیه ضرورت این تغییر نام، دلایلی برمی شمرند از جمله این که رواج اصطلاح روابط عمومی همراه با برداشت های سخیف از آن در افکار عمومی صورت می گیرد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چندی است زمزمه تغییر نام روابط عمومی از برخی فعالان روابط عمومی شنیده می شود و برای توجیه ضرورت این تغییر نام، دلایلی برمی شمرند از جمله این که رواج اصطلاح روابط عمومی همراه با برداشت های سخیف از آن در افکار عمومی صورت می گیرد.


به نظر می رسد به همان دلیل که برداشت عامه از روابط عمومی آن چیزی است که در آگهی های کاریابی به آن اشاره می شود، هر نامی دیگر نیز بر این جایگاه شغلی بگذاریم چنانچه تغییر دیگری در رفتارها، کردارها و رویکردهای روابط عمومی در کشورمان رخ ندهد، باز همان نام نیز دچار معضل نام فعلی می شود.


بنابر این بیش و پیش از آن که وقت و انرژی و هزینه کشور را صرف تغییر نام کنیم، به نظر می رسد باید مجموعه اقداماتی را سامان دهی کنیم تا رویکرد روابط عمومی در بخش های مختلف متحول گردد.
پیش بینی می شود نخستین کاری که بسیاری از روابط عمومی ها پس از تغییر نام خواهند داشت، تدارک و پشتیبانی لازم برای تهیه ست اداری و چاپ سربرگ و پاکت و کارت ویزیت و تغییر تابلوها و اقداماتی از این قبیل خواهد بود و تنها جایی که شاید به ندرت سراغ آن بروند، بهبود رویکردهای روابط عمومی است.


بنابر این برای رفع مشکلات کنونی روابط عمومی کشور نباید سرنا را از سر گشادش بزنیم!


به نظر می رسد باید با ایجاد هم افزایی بین مجامع و تشکل ها و مجموعه های روابط عمومی ، همه همت خود را برای تدوین راهبردها و چشم اندازهای روابط عمومی و به دنبال آن برنامه ریزی عملکردی و نیز پیشنهاد رویکردهای نوین روابط عمومی صرف کنیم.


و واضح و روشن است که این مهم تنها در صورتی موثر خواهد بود که این اقدامات را، نهادی بالادستی مورد حمایت و پشتیبانی و نظارت و ارزیابی سیستماتیک مستمر قرار دهد.


بخشی از مشکلات روابط عمومی نیز درونی نیست و بیرونی است و تابعی از نظام سیاسی اجتماعی ماست. و بدون اصلاح آن نمی توان تغییری در روابط عمومی ها ایجاد کرد.


گاهی نیز هنوز مفهوم رویکرد را نمی دانیم! و به هر اتفاقی در روابط عمومی نام رویکرد می نهیم.


برخی از روابط عمومی ها نیز بر این باورند که در روابط عمومی نمی شود استانداردسازی کرد،‌ باید گفت: برای فعالیت های روابط عمومی، کار استاندارد سازی می توان داشت، اما این استانداردسازی صرفا کف خواسته روابط عمومی و اصولی است که باید متناسب با فضا و شرایط هر سازمانی بر مبنای آن اصول برنامه های روابط عمومی را طراحی کرد و پیش برد.


معمولا برای بهبود عملکردها ، ابتدا وضع موجود و رویه های موجود را ثبت می کنند و سپس برای بهبود آن بر اساس اصول و معیارهای پذیرفته شده شاخص های عملکردی آن را ارزیابی و ممیزی ادواری می کنند و گام به گام عملکردها را بهبود می بخشند.


در پایان امید آن دارم با پیشرفت میهن اسلامی مان ایران و اصلاح و بهبود رویکردهای روابط عمومی کشور، بدون نیاز به تغییر نام روابط عمومی، شاهد تحول مثبت در رویکردهای روابط عمومی باشیم و با مدیریت راهبردی و برنامه مداری و هدف مداری بتوانیم الگوی مناسبی برای روابط عمومی نمونه ارائه کنیم.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد امامی
| 1394/10/9 - 12:15 |     1     0     |
سلام به آقای باقریان عزیز و خدا قوت به دست اندرکاران سایت وزین شارا

شنیدن رویدادهای روابط عمومی آدم رو به تاسف وامی داره
هر روز یک رویداد عجیب!
وقتی یک مسئول روابط عمومی عین یادداشت بنده را با نام خود منتشر می کند !
چه باید گفت؟ و چه می توان گفت؟
یعنی یک چنین روابط عمومی های فعال و خلاقی داریم !


💟 این هم لینک اصل یادداشت بنده:

http://www.prr.ir/page/9203/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AD%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F/

امیدوارم روزی این نوع رفتارهای غیراخلاقی از سوی نویسندگان جعلی پایان یابد.



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد